Vad får dig att tro det?Är nog inte helt jämförbart och jag tror Maries läkare är dålig på att skriva intyg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad får dig att tro det?Är nog inte helt jämförbart och jag tror Maries läkare är dålig på att skriva intyg.
Fast jag får ju inte tacka nej till jobb och jag tillfrågas ofta som vikare inom personligass och förskolor. Och då får jag ju inte säga nej som arbetssökande. Vad kan jag göra?Men som arbetslös kollar de väl på hela arbetsmarknaden? Vilket i Maries fall blir galet, då hon är sjukskriven pga hennes hon inte kan jobba på sitt deltids jobb, men skulle tex jobba med något som inte innebar en belastning av foten. Hon hamnar i något ingenmansland.
Vad får dig att tro det?
Du kan nog tyvärr inte göra så mycket. Men jag tycker att man borde kunna vara sjukskriven mot vissa yrken som arbetssökande, så som tex i ditt fall.Fast jag får ju inte tacka nej till jobb och jag tillfrågas ofta som vikare inom personligass och förskolor. Och då får jag ju inte säga nej som arbetssökande. Vad kan jag göra?
Jag förstår inte vad mer läkare nr 2 kunde ha skrivit.Att FK inte har dig sjukskriven och ersättningsberättigad på heltid.
Jag ska tala om hur det ligger till iaf. Att jag blir erbjuden rätt mkt vikariejobb inom samma branch och att jag inte har lov att tacka nej. Alltså måste jag sjukskriva mig.Du kan nog tyvärr inte göra så mycket. Men jag tycker att man borde kunna vara sjukskriven mot vissa yrken som arbetssökande, så som tex i ditt fall.
Och det är ju helgalet att du ska behöva tacka ja och sedan sjukskriva dig, det sätter ju arbetsplatsen i skiten. Det är inget mot dig personligen utan mot hur systemet fungerar idag.Jag ska tala om hur det ligger till iaf. Att jag blir erbjuden rätt mkt vikariejobb inom samma branch och att jag inte har lov att tacka nej. Alltså måste jag sjukskriva mig.
Jag menar att jag måste ju sjukskriva mig på a-kassan eftersom jag inte kan tacka ja till jobb.Och det är ju helgalet att du ska behöva tacka ja och sedan sjukskriva dig, det sätter ju arbetsplatsen i skiten. Det är inget mot dig personligen utan mot hur systemet fungerar idag.
Och då får du inga pengar va? Eller funkar det som om när man arbetar?Jag menar att jag måste ju sjukskriva mig på a-kassan eftersom jag inte kan tacka ja till jobb.
Nej då får jag inga pengar, det är då FK ska få in.Och då får du inga pengar va? Eller funkar det som om när man arbetar?
Alltså näe, det var väl inte vidare genomtänkt detdära? 30-50 pers som ska kuta runt på lägenhetsvisning i 30 min, 4 dagar innan vi ska flytta, kunde de inte väntat dedär extra dagarna så att folk slipper vada runt i våra flyttkartonger?
Lagom roligt att senare hitta en ihjältorkad spekulant som förvillat sig i lådhelvetet när vi packar upp...
Då ska intyget visa varför du inte kan tacka ja, under arbetsförmåga. Det ska läkaren tydliggöra.Fast jag får ju inte tacka nej till jobb och jag tillfrågas ofta som vikare inom personligass och förskolor. Och då får jag ju inte säga nej som arbetssökande. Vad kan jag göra?
Jag vill påstå att det är väldigt tydligt i intyget. Och dom har ju godkänt intyget vad gäller mitt jobb.Då ska intyget visa varför du inte kan tacka ja, under arbetsförmåga. Det ska läkaren tydliggöra.
HAde problem i början, tog 3 månader innan jag fick en läkare som kunde skriva ett intyg på rätt sätt