Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två möss infångade.. :yuck: en större och en liten.... gillar inte musfällor.. Bättre med gift så man slipper se eländet :(

@Sonic76

Det är inte trevligt men nackdelen med gift är ju att de ligger och ruttnar nånstans och luktar:yuck:

Fått upp stjärnorna nu. Slapp böka med säng & vind. Var begåvad nog att lägga dem i ett skåp i fjol :D

Jag satte upp mina stakar redan i tisdags :p
Första passet avklarat på ena jobbet, hem några timmar och träffa vet i stallet, sen vidare till pass nr 2 på andra jobbet :)

@EmmaW

Delade turer är ingen höjdare. Förstår inte att facken avtalade bort dem-för gott. :rage:

Slappa på soffan under en filt med iPad i näven och Horse-kanalen på tv;)

jag har ett ton arbete, utsläpp, lunchfodring, middagsfodring, motion av två hästar, rasta två hundar och helst hinna vara lite social idag..
på positiva sidan så verkar min halta, ledsna häst mycket piggare och gladare idag :)

@EmmaW

Delade turer är ingen höjdare. Förstår inte att facken avtalade bort dem-för gott. :rage:
Visst är det konstigt O_o
Fast just nu är det bra, jag jobbar så här fre-sön frivilligt på båda ställena för att få tillräckligt med timmar den här månaden. Skönt att vara ledig på måndag sen ;)

Facken har försökt men då måste folk jobba fler helger och de vill inte det så det faller på att personalen inte vill.

HAr fått upp utebelysningen nu.. inte blev det som planerat, men den sitter uppe :)

Väntar på att dotra ska komma med bussen.. längtar efter sötnosen

Ja det är ett pusslande.

Nu har jag iaf beställt en julklapp till mig och hästen. Det var dessutom 20% på den och 5% i kassan. :)
Ska bli spännande.

Mamma har varit snäll och putsat mina fönster. Blev väldig skillnad. Har satt fram stakarna men dom tänds inte förrän söndag.
Hann städa toan under tiden. Bara resten kvar....
Känns fortfarande rätt att jag sa upp mig i går men mår väldigt växlande. Känner mig dålig och fel och är orolig för framtiden.

Mamma har varit snäll och putsat mina fönster. Blev väldig skillnad. Har satt fram stakarna men dom tänds inte förrän söndag.
Hann städa toan under tiden. Bara resten kvar....
Känns fortfarande rätt att jag sa upp mig i går men mår väldigt växlande. Känner mig dålig och fel och är orolig för framtiden.

Snäll mamma du har:) Jag skulle verkligen behöva putsa mina fönster, men orkar inte. Får ta det en annan dag:angel:

Om du inte trivdes på jobbet var det nog rätt beslut.
Själv hoppas jag på en förändring inom jobbet och blir besviken om det inte blir så.

lite avundsjuk på alla som har mammor som grejar.
Jag har ingen direkt julstämning men ljusstakarna är på plats.
ska kolla gardinerna sen.

Snäll mamma du har:) Jag skulle verkligen behöva putsa mina fönster, men orkar inte. Får ta det en annan dag:angel:

Om du inte trivdes på jobbet var det nog rätt beslut.
Själv hoppas jag på en förändring inom jobbet och blir besviken om det inte blir så.

I grunden trivs jag men inte med situationen och rätt är det. Men känslan av att vara dålig hänger över mig.
Håller tummarna för att det blir förändringarna du hoppas på!

Är lite glad :), hästarna här fått första behandlingen med antibiotika, jag själv ska tvätta täcken till bedrövelse, sanera, bada och behandla dagligen :yuck:. småtjejerna får gå nakna även om dom fryser lite lätt (fodrar mer). Men den stora måste ha täcke. Hoppas på att det räcker med en behandling för henne men EMS'en sänker immunförsvaret så pass att det kanske är nödvändigt med två. Nu är vi på G igen! :bow:

Vilken fantastisk dag.

Jag vaknade halv två av en konstig känsla, sen kom telefonsamtalet om att mina föräldrar som varit gifta i 30 år ska skiljas.
Några timmar senare när jag kom hem från affären möttes jag av flera cm vatten i hela lägenheten. Vattnet forsade upp från avloppet under badkaret........

PANIK!

Hyresvärden var snabbt här, desto söligare är firman som anlitades för att komma hit och dammsuga upp vattnet... Det där "vi kör från Malmö nu" blev nog lite fel? Vaktmästaren som ringde för att kolla var dom var en timme senare fick svaret att dom strax skulle köra. Idioter. Varenda minut är viktig för att undvika fuktskador!!!!!!! Tur det är plastmatta och betongväggar säger jag bara.

Vems felet är? Tja, alla gissar på att det är samma äckel som gjorde så jag fick spola mina avlopp FEM gånger på en vecka förra sommaren. Han gillar och spola ner sand nämligen. Jag var så förbannad så jag gick upp och knackade på, han öppnade inte (vet att han är hemma) så jag gick ner igen och skrek att jag ska polisanmäla den jäveln för skadegörelse - IGEN. Sen bröt jag ihop och grät lite hos en annan granne. Jag orkar inte, inte idag. Jag vill bara äta och sova...

Möblerna som får plats på altanen är utburna, resten har jag och vaktmästaren i alla fall fått upp från golvet med hjälp av diverse klossar.

Vilken fantastisk dag.

Jag vaknade halv två av en konstig känsla, sen kom telefonsamtalet om att mina föräldrar som varit gifta i 30 år ska skiljas.
Några timmar senare när jag kom hem från affären möttes jag av flera cm vatten i hela lägenheten. Vattnet forsade upp från avloppet under badkaret........

PANIK!

Hyresvärden var snabbt här, desto söligare är firman som anlitades för att komma hit och dammsuga upp vattnet... Det där "vi kör från Malmö nu" blev nog lite fel? Vaktmästaren som ringde för att kolla var dom var en timme senare fick svaret att dom strax skulle köra. Idioter. Varenda minut är viktig för att undvika fuktskador!!!!!!! Tur det är plastmatta och betongväggar säger jag bara.

Vems felet är? Tja, alla gissar på att det är samma äckel som gjorde så jag fick spola mina avlopp FEM gånger på en vecka förra sommaren. Han gillar och spola ner sand nämligen. Jag var så förbannad så jag gick upp och knackade på, han öppnade inte (vet att han är hemma) så jag gick ner igen och skrek att jag ska polisanmäla den jäveln för skadegörelse - IGEN. Sen bröt jag ihop och grät lite hos en annan granne. Jag orkar inte, inte idag. Jag vill bara äta och sova...

Möblerna som får plats på altanen är utburna, resten har jag och vaktmästaren i alla fall fått upp från golvet med hjälp av diverse klossar.

*Lämnar en kram*

Vilken fantastisk dag.

PANIK!

*stor cyberkram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 776
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar