Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

VV:

i dag blir ingen lätt dag att ändra om :(
Idiotläkaren tyckte: "vi sparar lite tid om du börjar äta medicin och då kan du komma tillbaka till arbete fortare...så jag sjukskriver om du börjar äta medicin för du ska inte bli en sån som går sjukskriven i 25 år (varit sjukskriven 3 veckor)......:crazy::rage: Jag hade varit nöjd med kanske en månad till eller nåt för att komma på fötter utan medicin. Det går ju frammåt men tydligen inte fort nog för henne:( Vägrar ta medicin! :yuck:
Nu fick jag min sjukskrivning till slut men herregud vilken opedagogisk och ilsk läkare :eek: Kände att både självkänslan och självförtroendet fick sig en regäl törn fastän jag vet att det inte borde vara så :cry: Min KBT kurator är ju i princip lyrisk över mina snabba framsteg så :banghead:

Jag ska på anställningsintervju för en tjänst som pers assistent.
Som stöd i skolan.
Dagtid, heltid, pedagogisk utb är plus vilket jag ju har.
Lönen är 4000kr mer än som lärare??
Jisses. Men jag ska möta personen och se hur vi klickar och så först

Sonic jag hoppas det gick/går bra på intervjun!

VV idag har jag sagt upp mig från mitt jobb. I fredags ringde de från Halmstad och erbjöd jobb (jag inte sökt) och idag var allt fixat! Så den 17e augusti flyttar jag och den 2e september börjar jag på nästa jobb!

vv: Fan vad jag hatar gräsklippning! :rage: och vem fan kom på att vi skulle ha fler träd och buskar?! (det var jag... :o) dessutom struntar vi totalt i gräsmattan, gräsdress och luftning vad är det liksom?! lik förbannat tror jag vi har den gräsmatta i byn som växer mest och är tjockast! :banghead: den blir inte ens brun när det är torka!

*pust* det var skönt att få ur sig det där :D

... och imorgon är det dags för nästa, vi har två st skitstora gräsmattor :cautious: :wtf:

Jag kom på den ljusa idén att klippa gräset. Smart bara att kabeln var upptagen med tvättmaskinen :)
Så jag får ta det imorrn bitti

Var glad att du inte har som mina föräldrar...deras "gräsmatta" tar ca 5 timmar med åkgräsklippare :D

Jag ska på anställningsintervju för en tjänst som pers assistent.
Som stöd i skolan.
Dagtid, heltid, pedagogisk utb är plus vilket jag ju har.
Lönen är 4000kr mer än som lärare??
Jisses. Men jag ska möta personen och se hur vi klickar och så först

Hoppas verkligen det går bra! Fast sjukt egentligen att de tjänar mer än lärarna, det är ju ändå de som utbildar människor som kan bidra med Sveriges framtid :eek:

Lärarlöner (likaså sjuksköterskornas) är patetiska.
Man får mer lön som tidningsbud typ :crazy:

Båda gräsmattorna tar ca 4 timmar med självgående... och nej, vi har inte en åkleksak :(

Köper ni en åkleksak så kan jag klippa helt frivilligt :D. Kunde varit värre, tänk om du fick klippa gräset med en nagelsax. Skulle ju hunnit växa igen när du väl är klar..

Man ska inte vara klarvaken köp klockan fyra. Jag som alltid sover som en stock. Sugen på att gå ut och gå men borde stanna i sängen.

Vet inte vart köp kom in i bilden. De. Väljer ord som han vill min kära iPhone.

Jo det är helt sjukt när man är glad över att man får 23500 i lön efter 1,5 års arbetslivserfarenhet! Visserligen som biomedicinsk analytiker, men lika lång utbildning som sjuksköterska.

VV Mår illa för att jag idag ska berätta för de kollegorna som är på jobbet att jag slutar, det sunkigaste är att jag hinner sluta innan alla kommer från semestern :( Men jag hoppas att de förstår och om jag inte hade slutat nu misstänker jag att jag ändå inte fått förlängt i januari :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 100
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 975
Senast: netia
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
61 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka