Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Gå en promenad och sedan stretchar du. Det brukar hjälpa :)
Viktigt vetande: halvår idag! :love::love:
I vintras, när vi hälsade på hans farmor, så sa hans pappa " i sommar kan ni ju åka hit ut och fota när det är grönt och fint! :)"
" i sommar?! Tror han på den själv eller. ..?" Tänkte jag, inte fanns det på kartan att det skulle hålla sååå länge!

Men jo...här är vi nu! :love:
Av olika anledningar fick vi dock skjuta på Gävle-resan, så vi åker upp till mina föräldrar istället :)

Jag får ju en känsla av att personalen heller inte har varit inblandad i utformandet av det nya huset. Och det är faktiskt inte okej, de ska enligt lag får vara med och tycka och tänka (eftersom det här är en byggnad med en specifikt användningsområde där både personal och patienter så att säga redan fanns). Men det stod ju iofs klart redan när de anmärkte på matsal etc, de hade de ju vetat om, om de hade varit inblandade.

Det går ju garanterat att göra ett "arkitektsnyggt" hus både snyggt och funktionellt.

Det regnar rätt friskt ute, så plocka ner partytält, njaa.
Möte på em, imorrn köra bil.
Stressar inte med lektionerna för det finns INGA tider för teori, uppkörning och halkbana förrän i slutet av augusti.

Och så står det att "patienter" tillfrågades...VILKA DÅ?!? Undrar jag?
De på ECT-avdelningen som annars...:crazy:

Det är så hemskt så det finns inte!
De har verkligen inte tänkt...alls! :banghead::banghead:

Regnat galet mycket här idag! Skulle åka till Lantmännen men hoppade över det då vägen var avstängd pga vatten.
Åkte ut på fm till stallet idag då veterinären kom och tittade på syrrans häst. Var ett ytligt sår på ena ögat:( Så fick salva att behandla med. Hästarna fick stå inne sen. Tyckte de nog var bra då flugtäckena var dyngsura. Snart åka ut och släppa ut dom.

Nej det funkade inte på mig heller. Gick 6 km och stretchade sen... I morgon lär väl smärtan avta av naturliga skäl. Jag vill ju bara kunna gå, stå, sitta och böja mig ner ordentligt!!!!

Attans då! :(
Jag önskar jag kunde säga att det känns bättre imorgon, men träningsvärk brukar vara som värst 2 dagar efter... :eek:

VV: Blev en fantastiskt fin halvårsdag med :love:
Först låg vi och "drog" oss till typ halv 14, då gick vi upp och åt "frunch", sedan satt vi och funderade på vad vi skulle göra...någon timme senare kom jag på att vi kunde ju åka och bada!
Inget vidare väder i stan, men vi struntade i det och åkte till fjällnora - där var det jättefint väder och bortsett från typ 2-3 barnfamiljer var det tomt på folk :)

Vi plaskade runt där i någon timme och det var så himla härligt! :love:

*knapplån*

jag hade bestämt mig för att inte höra av mig till en viss person utan tänkte att om han vill så får han höra av sig..
Och han skickade visst mail idag.. och fick inget svar.. så han skickade totalt 3 mail.. och eftersom inget svar kom (för att jag helt enkelt inte kollade :P ) så skickade han sms.. och det hörde jag inte.. så han skickade 3 sms men fick inget svar men när han ringde då hörde jag det :D

han hade försökt få tag på mig i en timme men hade inte mitt nummer sparat och hittade det inte när han sökte på hitta så han fick leta som bara den.. stackarn :P

Ja träningsvärken var värst igår, nu känner jag att det redan är på bättringsvägen!:banana:

Det där med " absolut tomatfritt" är Uppenbarligen hemskt svårt att förstå! :(
TUR i oturen att det var sambon som åt såsen det var tomat i - och inte jag! Nu räcker det med "pussförbud" i x antal timmar...! :cry:

Är du så allergisk mot tomat?:(

kl

VV: Idag är jag bitter och känner att jag skulle kunna börja gråta när som helst.

VV nu har lilla systeryster kommit upp hit till Kiruna och vi har hämtat ut våra festivalband :D (Dock sitter vi båda två här hemma nu och gäspar ikapp..)

Ja! :(
Alltså jag blir ju inte "dödssjuk" så att jag inte kan andas och svullnar 3 storlekar runt mun och hals...men viss andningspåverkan, klåda och utslag brukar det bli - och det ger sig inte på en "vanlig" dos betapred...

Sist JAG fick i mig något i tomatväg var tomatpulver i en bit skagenröra på en smörgåstårtebit...
Det blev dubbla kurer betapred, 3 olika allergitabletter och senare, trots det, ambulansfärd till akuten :(

Så jag är liksom j-ä-t-t-enoga med att fråga om det är någon form av tomat i något av det som rätten innehåller...men jag får vara glad om de tänker längre än "uppenbar" tomatpuré.
Blev dock glatt överraskad när jag ställde frågan på en restaurang, och han i kassan blev osäker och sa "jag ska gå och fråga kocken - ett ögonblick"
Sedan kommer kocken SJÄLV ut och meddelar att "jo, det är tomatpuré i buljongen"...happ :p

DET kallar jag allergiservice! :bow::bow::bow:

Ska vi köra en gissningslek? :D

Insåg nyss att den här flytten har varit dyr: Tvdosan gått sönder (stäng av knappen så får stänga av manuellt), datorn, stereon, mp3n... vad näst? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 453
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 395
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 509
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
53 54 55
Svar
1 097
· Visningar
57 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka