Träckprovsresultat?! (första gången)

galoppirruette

Trådstartare
Finns det någon duktig som kan hjälpa mig att utläsa papperet ordentligt.
Det står att det är ett delsvar, att odling är satt och svar kommer om 14 dagar, vad är det för odling?
Men det står även provresultat på papperet?
Vart går gränsen för ytterst sparsam mängd och måttlig mängd?
Kanske någon kan pm'a mig?

Mvh och tpfh

Sv: Träckprovsresultat?! (första gången)

Du har alltså inte valt kvantitativ, utan kvalitativ. Då får du inte veta mer än att hästen har mask eller inte. Odlingen är för att utesluta stora blodmasken.

Magdalena skrev:
Du har alltså inte valt kvantitativ, utan kvalitativ. Då får du inte veta mer än att hästen har mask eller inte. Odlingen är för att utesluta stora blodmasken.

Fast det tror jag att jag har!?
Skrev på papperet, som veterinären sa (på sva) efter samtal med henne... Träckprovsundersökning, inklusive bandmask +samlingsprov för blodmask.
Jag har fått svar ang blodmask och väntar, som jag förstår det ett provsvar till, om 14 dagar...
Tackar och bockar för hjälpen, tror jag måste ringa sva på måndag för att riktigt få veta hur och vad de gjort.

Du får nog göra det. Till nästa gång kan jag rekommendera Vidilab som är både snabbare, du får veta hur mycket ägg hästen har och otroligt trevlig service!

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 074
Senast: Trott
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 352
Senast: TantAgda
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 670
Senast: honung
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat