sita
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att jag nu skummat igenom det viktigaste och vill bara kolla så jag uppfattat det rätt;
De har alltså återgått till att man inte behöver kvala inför säsongen, enda "kvalet" man måste göra nu är alltså ett godkännande av tränare som ekipage inför första *-iga starten?
(Antar att våra gamla *-iga fälttävlanskort inte gäller längre)
16 fel tillbaka, fortfarande max 75 straff i dressyren och noll fel på hinder samt 60 sek över optimaltid i terrängen?
Har jag nu missat något annat viktigt?
Vad tycker ni om att fler banhoppningshinder ska ligga på max?
Har det alltid varit så att man bara får starta 2 hästar per tävling (om inte arrangören säger annat)? Aldrig sett den regeln förut..
Vad tycker ni om att fler banhoppningshinder ska ligga på max?
Ja, det gör du nog. Den punkten handlar om att kunna träna på banan (dvs 14 dagars regeln är borttagen)
Jag menar väl det, har aldrig hört att man bara får starta 2 hästar på en tävling...den regeln fanns iaf definitivt inte på the good old days när vi packade lastbilen full, körde till Gärds och hade samma ryttare på både fem och sju hästar.
Ok, så punkt 1 och 2 har egentligen inte så mycket med varandra att göra då? Har det alltid varit så att man som ryttare inte får beträda banan till fots innan den officiella visningen? För det tror jag vi har gjort flera gånger.
Jag fattar inte alls det där med * start ? Det står inte att det gäller ekipage utan ryttaren. Men det måste väl vara för ryttare som inte ridit * klass förut. Alltså borde era gamla * kort gälla, eller??
Sen är det 4 kval till varje nivå varav 2 måste vara felfria och 2 med max 20 fel på hinder.