Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jamen gud, vad korkad jag är, slår mig för pannan! Det borde jag ju fattat själv att eftersom jag inte tävlat på en massa år så kan jag omöjligt förstå ngt öh.t! Så Ponte - dina åsikter går bort de med - du tävlar ju inte heller!
Men han är väl rollad med EG, så det är nog inget nytt?
kl
Fick precis den här länken av en vän för de som läser tyska
http://www.spiegel.de/sport/sonst/0,1518,814628,00.html
Totilas ska börja ridas i Rollkur. Sorgligt
kl
Antar att alla har sett det här?
http://www.eurodressage.com/equestrian/2012/02/10/klaus-martin-rath-sale-totilas-austria-ridiculous
Jag är inte förvånad men jag är ändå besviken.
Men dessutom så tycker jag ordval och den "tonen" jag uppfattar från Klaus Martin Rath är lite obehaglig och otroligt dryg, det kanske bara är jag som lägger in för mycket av mina egna värderingar? Jag har ingenting emot MAR men Rath sr/Linsenhoff kändes helt plötsligt lite... mindre trevliga.
Sen är det ju jättebra att dom inte älskar MAR mindre om han nu INTE skulle ta en medalj på OS, jättebra!
Min personliga åsikt är att det är tragiskt att man avlar fram hästar som måste rollas för att vara ridbara.
Min personliga åsikt är att det är tragiskt att man avlar fram hästar som måste rollas för att vara ridbara.
Totilas ska börja ridas i Rollkur. Sorgligt
Jag tolkar det som dig... Tar det lite som att det har blivit en ganska stor prestigefråga för teamet runt MAR mer än för MAR själv. Han verkar vara en rätt öppen kille som jag gissar har tjatat till sig att få börja träna för Sjef. Tror det suttit långt inne för Rath Sr.
Om Totilas försäljning till tyskland enbart skulle handla om ekonomisk vinst hade det varit en bra idé att sälja till Glock om det nu är sant att han bjudit 15 miljoner euro. Då har de fått en avkastning på 3.8 miljoner euro på ett år vilket borde duga gott. Men nu är det en prestigefråga om att hästen ska prestera på banan. Tror att det är värre för MAR att hamna i kläm i den situationen än om att han hade fått rida och träna lite friare sas.
Sen är det ju lite läskigt att Rath Sr känner sig tvungen att tillägga att han kommer älska sin son oavsett det blir medlaj på OS eller inte.
För att inte tala om tonen han har om Gal. Jisses amalia.