Totilas egna buketråd

Sv: Totilas egna buketråd

Haha, ja, hade varit roligt! känns lite osannolikt dock eftersom han ju inte lär få starta OS ändå i år, och då blir det ett OS helt utan Totilas. :(

Ryttarna på den niivån som vi diskuterar är elitidrottsmän och bör ha nerver därefter. MAR är en mycket rutinerad ryttare och i ärlighetens namn är han inte så himla ung heller. Han är 27 i år och Adelinde Cornelissen är som jämförande exempel 32. Hon var alltså bara ett par år äldre när hon fick sitt stora genomslag med Parzival än vad MAR är nu. Så att skylla att samarbetet med Totilas inte går så bra på MARs ålder är lite som att leta ursäkter.

Jag är väll en av dem som hänvisat till Raths ålder och erfarenhet. Då jag menat i jämförelse med Gal, ingenting annat.

Jag blir lika berörd varje gång jag ser dem och så fint att han går på lång tygel och folk bara jublar.. Vilken häst och vilken ryttare:love:

Ja självklart får alla ha åsikter. Däremot om man de facto rider mera åt LC hållet inte bara "inte rider GP" och har väldigt starka åsikter om en svårklass ryttare och häst, så kanske man får inse att de åsikterna trots allt är rätt så subjektiva så att säga.

Kanske, fast egentligen så säger det ju inte så mycket för vi vet ju alla att uttalanden till media är en sak innan saker är officiella och spikade, och en helt annan sak vad som sker och egentligen är spikade fram tills dess, likväl, för den skull.

Jag tror inte heller på ett återköp till samma ryttare, men bara rent objektivt ändå som reflektion.

det är ju bara att titta på Flyinge affären, där 2 av 3 delägare går ut med samarbetet som klappat och klart medans en 3:e halvt hintar om att möjligen, och inte ens vill göra sig känd : ) som ett rätt så färskt konkret exempel.

Och nu är ju den stora frågan...

... är Totilas såld igen???

Förmodligen bara ett rykte men det skulle vara underbart om det var sant. Kombinationen Totilas-Gal tror jag alltid kommer vara unik och det skulle vara fantastiskt att få uppleva den under de åren som återstår av hästens karriär.

Jag bryr mig inte om att det blev "större bredd" i toppen när de splittrades. Hästen tävlas ändå bara under en begränsad tid o sen är det inte så sannolikt att vi som lever i denna tid kommer få se något liknande igen.

Den som inte tycker det är ett helgerån att sära på dessa två kan räcka upp en hand...:crazy:

Tror du får noll händer uppsträckta. Men det är ju en sak i sig, och en annan att inse att sånt händer.

Du svarar utifrån din utgångspunkt o jag från min. Jag som tävlingsryttare vet hur mycket det ligger bakom en bra start, hur enormt det känns när allt bara sitter där o du o hästen är ett. Om jag inte tävlade själv så skulle jag ha svårare att sätta mig in i hur det är för om hästen går dåligt ett pass för tränare hemma, who cares? Men på tävling gäller det att få till det. Å såvitt jag vet mackan, så tävlar inte du, även om du gjort det för många år sen så tappar man den känslan med åren.

Den som inte tycker det är ett helgerån att sära på dessa två kan räcka upp en hand...:crazy:

Jag räcker upp en hand!

Att jag kan acceptera att det är sådant som händer är en sak, men jag tycker ändå att det var ett helgerån att sära på dem.

Vad heter den unghästen som Gal rönt stora framgångar med i Holland nu? De var med på bild i förra nr av Ridsport.

För den tror jag kan bli en ny Toto. :love:

Du gör det så lätt för dig när du förenklar så.
Vissa av oss kanske inte rider högre än LC men det betyder inte
att vi sitter själva i skogen och lär oss ridning via tidningen min häst.

Jag har fått se jättemycket kalasfin ridning genom att tex jobba
som hästskötare. Har man sett bra ridning kan man känna igen dålig ridning.
(nu menar jag inte att MAR rider dåligt...).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka