Total nybörjare på NH

lakrits

Trådstartare
Mitt intresse för NH är ganska nytt och jag undrar egentligen var i den här djungeln man ska börja?
Det finns ju en uppsjö av metoder, tränare, böcker och allt möjligt.

Jag har kollat lite i dessa trådar som finns här men många av trådarna är fortsättningstrådar och man har där kommit en bit, jag vill vara med från början.

Att använda sig av "tryck" är något jag gjort tidigare i den vardagliga hanteringen så det är inget nytt men jag vill lära mig att utveckla den biten.

Är Seven Games ett bra sätt att börja på?
Kan ni rekommendera några sidor som förklarar vad och varför man gör olika saker?
 
Sv: Total nybörjare på NH

Det finns bara ett enda sätt och det är hästens sätt :D
Men om du vill hålla på med en masa konster å så så vet jag inte :bump:
 
Sv: Total nybörjare på NH

Mitt intresse för NH är ganska nytt och jag undrar egentligen var i den här djungeln man ska börja?
Det finns ju en uppsjö av metoder, tränare, böcker och allt möjligt.

Jag har kollat lite i dessa trådar som finns här men många av trådarna är fortsättningstrådar och man har där kommit en bit, jag vill vara med från början.

Att använda sig av "tryck" är något jag gjort tidigare i den vardagliga hanteringen så det är inget nytt men jag vill lära mig att utveckla den biten.

Är Seven Games ett bra sätt att börja på?
Kan ni rekommendera några sidor som förklarar vad och varför man gör olika saker?

I början läste jag olika böcker och tidningar om NH för att få ett hum om vad det egentligen är.
Idag är det ju lättare att få tag på info om det med dator.

som tex här står det väldigt mycket bra saker.http://www.nnha.nu/index.php?doc=faq.htm

Själv gillar jag pat Parellis sätt med NH bäst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 881
Senast: Araminta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
956
Senast: cassiopeja
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var på en föreläsning igår om sorgbearbetning. Den var verkligen bra! Riktigt bra, gav mig jättemycket! Det är verkligen inte allt...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp