Toscamoon?!

Sv: Toscamoon?!

Gå in på www.ridsport.se och kolla under Resultat/Ranking och så sedan Resultat för ryttare/häst, sök på Toscamoon så får du fram hans stam, ägare och tävlingsresultat från 2003 och framåt.
Jag har sett honom live, ingen häst jag skulle avla på men otroligt snäll och verkar väldigt trevlig att rida.

Förstår inte detta....det är ju ett gammalt inlägg jag finner. Skrev ett nytt idag..

Peter

Är den ens en godkänd hingst för avel?? :confused:
Jag har för mig att han inte är det.

Nej, det är han inte! Men nu får man ju betäcka hejvilt utan att hingstarna är godkända, även annat än egna ston och han brukar annonseras för avel, vet några som funderat på betäckning med honom men som slutligen valt annan hingst.
De egna ston som ägaren betäcker är det inget vidare urval av stomaterial på... :crazy: Det blir båda bra och riktigt dåligt.

De inlägg du har skrivit bryter mot forumreglerna så det är väl därför de tagits bort. Jag har anmält dem.

Hej

Vad gjorde jag för fel - som resulterade i en anmälan?

Mvh
Peter

nej det är han inte, men den där hingsten betäcks ju med allt och alla som har en plånbok :angel:

har stått i samma stall som toscamoon vid 2 olika tillfällen. Båda ggr på 2 olika ridskolor. Det är en MKT snäll hingst. Han hanteras av barn utan större problem. Har sett han bli riden flera ggr och han är duktig. sista åren har han inte vart igång pga tidsbrist. jag tror han gått lite ridskoleverksamhet en period också.

jag har även haft moondancer, toscamonns pappa, i samma stall och den hingsten va lika snäll. och reds av barn i ridskoleverksamhet.

Kl
Jag drar upp en väldigt gammal tråd med en fråga, är detta skäckhingsten som har ett större ryggfel som dessutom nedärvs till avkommorna? Det ringer nämligen klockor gällande namnet då det i somras stod en häst här e skäckhingst u nordsvensk

Tveksamt. Hingsten finns/fanns (vet ej om han lever än) väldigt nära mig. Känner ägaren också. Han har fått en mängd avkommor som hon använt i sin verksamhet, som tävlar och flera som sålts. Trevliga friska hästar. (Säker kan jag dock inte vara.)

Och då borde han dessutom finnas nära mig;) Just geografiskt vore det då inte så konstigt om hästen i fråga hade honom som pappa, sen är han dessutom triangelmärkt enligt den hemsidan jag hittade. Men inte pga ett ryggfel.

ha, ha! Jasså du vet vart jag bor? :laugh:
Jag vet att ägaren hade en annan hingst som hon fick ta bort för några år sedan just på grund av något fel i nacken, men jag vet inga närmare detaljer, vad han hette osv. Kan det vara den som det handlar om?

Nej, men jag har för mig närmare Molkom? Och jag bor minst i samma kommun.
Det kan kanske vara så enkelt att ägaren till hästen jag träffade blandade ihop informationen? För ett fel i nacken låter inte helt fel, om det var en skäck det med så kan det vara pappan till den jag träffade.
Fast jag blir mer och mer säker på att hen sa att Toscamoon var pappan.

Jag kan fråga med min tränare nästa gång. Den utdömda hästen stod hos henne sista tiden. Jag såg den, men minns inte färgen. Fick för mig att han var brun, men mitt minne är inte att lita på.
(och jag bor i norra Alster)

Kan ni inte ta det via pm till varandra?
Ingen mer än ni är intresserade av om era bekantas bekanta ev har hästar som ev är efter en icke godkänd hingst som ev har någon avkomma som ev har ett fel på nacken. Vad har detta på avel att göra ö t?

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 957
Senast: mamman
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka