Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min hovslagare rekomenderade mig att köpa Torsklevertran att smörja på hästarnas hovar. men på dunken så står det att man ska ge det i maten, kan man göra vilketsom? eller har det olika effekter i maten/smörja? jag ska ha det för att hästen har torra hovar som spricker.
hej
tankenfrån hovslagaren var nog att du ska smörja hovarna med detta för att motverka torra och sköra hovar!
jag skulle definitivt INTE ge det i maten då detta inte ingår hästens naturliga föda!
hovis sa att jag skulle smörja hovarna med det varje kväll. men då dunken står det att det ska ges i fodret. men jag smörjer, han sa ju så, så får vi se om det gör någon skillnad.
min hovis vill inte att han ska det. han sa att när det är fuktigt ute och de går i fuktigt gräs hela dagarna så blir hovarna porösa och spricker sönder ännu mer. så jag lackade 3cm nerifrån med båtlack för att fukten inte skulle tränga in och sen smörjes den övre delen. och det har hjälp mycket.
Hej! Var kan man köpa Torsklevertran någonstans??
Har fått rådet att pensla in olja "vanlig" men har aldrig gjort det förut så jag vet inte vilket som är bäst.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.