peace

Trådstartare
Ja hur gör ni, häller ni upp det i plastunna el. har ni kvar det i påsen?
Har fått rekomenderat från en del försäljare att man ska ha kvar det i påsen, men en del säger att det kvittar.

Sv: Torrfoder

Jag har det i en plåttunna från Ikea. Om det står framme i säcken skulle Gangstern här hemma nog bli lite för mätt för fort ;)

Vi förvarar fodret i en plasttunna (från RC).
Hade det i påsen först, men märkte att det smaken försvann fortare då.
Så vi fixade en fodertunna, och då höll smaken längre.

Kanske beror lite på vilket foder det handlar om?

Tja märker man kanske inte själv;), men en foder försäljare sa att oljan i fodret höllt sig bättre om man hade kvar det i påsen + att plasten (i tunnan) kunde ge smak åt fodret:confused:

Jag har det i en plåttunna från Ikea. Om det står framme i säcken skulle Gangstern här hemma nog bli lite för mätt för fort ;)

Precis samma här :D
Eller ja, hemma hos morsan är det ikea plåttunna som gäller. Nu har jag äntligen fått tag på egen lägenhet och det enda som jag lyckats få tag på är en vanlig plasthink med lock. Fungerar än så länge eftersom valpis får foder som köps i 2,5 kg-säckar.
Snart kommer det nog att införskaffas riktig fodertunna som klarar av 15kg-säckar..

Att ha kvar i påsen är ingenting jag gillar alls. Känns som om fodret blir förstört om man inte har påse som verkligen går att stänga ordentligt.

Inbrottssäker, tät plasttunna inhandlad på GG.

I påsen innebär en strimlad påse, katter tycker också om hundmat.

Dessutom tappar de lukt iaf fortfare om de bara är i påsen. Jag brukar jag inte smaka på det, men märker på lukten. Iofs gör jag av med sådana mängder att en säck tar slut FORT.

Vid lång tids förvaring i säck har det ofelbart blivit ohyra i den om det varit i säck, men aldrig i tunna.

inbrottssäker? jag har också en tunna från RC, men den är allt annat än inbrottssäker (vanlig plasttunna med lock). var får man tag på de inbrottssäkra? och är de säkra nog till en labbe?

Ställer ner hela påsen i tunnan. Då slipper man skura rent tunnan även om det kanske inte behövs så ofta. Då vet jag att fodret ligger fräsht. :)

Jag har hundmaten kvar i säcken!

När den är precis ny,så får den inte plats i skåpet,så då står den på köksgolvet,oftast helt öppen! Sen när det är mindre mängd,då hamnar den i skåpet!

Om hon stjäl mat ur säcken? Nej!

jag har köpt en 30literstunna på granngården det blir vacum i den om man trycker på locket så den är inbrottsäker;) jag hade problem att få upp den i början.. kostade 120kr tror jag.

ibland har jag i påse ibland i tunnan beror på hur stor säck jag köper..

Hur märker du att smaken försvinner? :D

Jag har kvar maten i påsen.

Det luktade mycket mindre, sen syntes det på hunden.
Han är inte den som är kräsen.
Men han var inte lika pigg på att äta när lukten började "försvinna".
När vi gick över till att ha den i tunna, så märkte vi ingen skillnad och inte hunden heller. :) :p

Har det i säcken, ovanpå ett skåp där vovven omöjligt kan nå den.

Ska dock köpa tunnor och börja förvara fodret i, det ser mycket snyggare ut, är lättare att ta foder ur osv.

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka