Torra läppar?

hopphast

Trådstartare
Mina läppar blir extremt torra när det är såhär kallt, någon som har tips på vad man kan göra åt det?
I vanliga fall använder jag lepsyl men det känns inte som det hjälper alls nu..
 
Jag använder en lip balm från Clinique som jag tycker är bra för att förebygga torra läppar. Om jag slarvat blir de torra och då använder jag hudkrämen jag har i ansiktet. Dermalogica Active Moist. Den är riktigt bra! Men bäst är att inte slarva med lip balm. Har en med mig hela tiden på vintern!
 
Använd hudkräm, t ex Helosan, när du är hemma för att återfukta. Använd läppcerat med solskyddsfaktor när du går ut för att hålla kvar fukten och skydda från solen.
 
Jag gillar la Roche posay's läppglans/salva. (Är glad att jag fick hjälp från en tråd här på buke att hitta igen vilket märke det var för några år sedan när jag bara kom ihåg hur förpackningen såg ut 😊)
 
Jag har provat både carmex och försvarets hudsalva med sådär resultat. Tycker att burts bees är det enda som funkar riktigt bra.
 

Liknande trådar

Hemmet Har flyttat ifrån diskmaskin och handdiskar nu allt. Använder Grumme handdiskmedel. I diskmaskinen använde jag ättiksprit som spolglans...
2
Svar
35
· Visningar
907
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 565
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp