the_connemara
Trådstartare
Du kan väl lika gärna hälla en skvätt ättika i sköljvattnet till handdisken om det gör skillnad för dig.
Jag har väldigt ont om plats i mitt lilla kök så sköljer under rinnande vatten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan väl lika gärna hälla en skvätt ättika i sköljvattnet till handdisken om det gör skillnad för dig.
Oj, använt Grumme i mer än 10 år och aldrig stött på det problemet!
Här i Norge använder jag ett veganskt medel från C Soaps, norskt märke, som är miljömedvetet och som jag tycker fungerar väldigt bra. Tror att det inte borde vara alltför svårt att hitta på nätet eller i nån hälsobutik i Sverige också.
Annars har ju Västerbottensåpa allt möjligt inom städ och disk man kan prova som ska vara miljövänligt och bra.
Yes skulle jag inte ta i med tång ens, ja visst det diskar bra men det finns väl en anledning till att det blev av med sin miljömärkning för några år sedan.
Håller med om att det kan vara vattnet också. När jag hade egen brunn kunde disken få en konstig hinna på sig. Jag har inte upplevt det efter att jag fick det kommunala vattnet.
Använder Änglamark och har aldrig upplevt problemet.
YES som folk tycker är så bra måste på grund av sitt innehåll ha texten "Skadliga långtidseffekter för vattenlevande organismer" tryckt på flaskan. Känns ju inte så jättebra direkt.
På min står det på baksidan
Visa bifogad fil 152589
Men flaskan är gammal, säkert fem år sen vi köpte den.
Der gör det inte på min:
Jag minns det jag med och slutade helt använda Yes! Var hemskt upprörd över att vattenskidklubben använde det i vår rena unika sjö för att göra skidskon lättare att sätta på…. Men det ser ut som om Yes fixat problemet?Om din flaska är ny så är det isf positiva nyheter! För ett antal år sedan blev de av med sin Svanenmärkning och var istället tvungna att sätta dit den där varningstexten pga innehållet. Men det är ju jättebra om Yes har blivit mer miljövänligt nu
Inte såpa på glas! Det blir grumlig hinna.Såpa har jag hemma, kan ju testa den först!
Inte såpa på glas! Det blir grumlig hinna.
Jag kan ha testat att tvätta fönster med det en gång för länge sedan. Gör inte om det...
Tror att det som menades i detta fallet var företaget/butiken med namnet/varumärket Västerbottenssåpa?
Lägger till Ocean som ett bra märke med funktionell, miljövänlig oh prisvärd produkt. Är den eller Änglamark jag har hemma. Men har aldrig upplevt det du beskriver så kan inte alls relatera om de är bra ur det perspektivet.
Gör det? Jag brukar tvätta fönstren med såpa...Inte såpa på glas! Det blir grumlig hinna.
Jag kan ha testat att tvätta fönster med det en gång för länge sedan. Gör inte om det...
Oj?Gör det? Jag brukar tvätta fönstren med såpa...
Ja, det var företaget jag menade!Tror att det som menades i detta fallet var företaget/butiken med namnet/varumärket VäsVästerbottenssåpa?