Torra händer

Popcorn

Trådstartare
Jag undrar om någon vet var man kan få tag i sådana där tunna
handskar typ sådana som dom har i kriminalserierna CSI?
Jag har så extremt torra händer och nu i kyliga tider så får jag torrsprickor
och måste ha handskar när jag är mycket i vatten.

Har köpt på Apoteket men tycker inte dom är bra. Vanliga färgade gummihandskar tycker jag är för klumpiga. Har små händer så även dom minsta är nästan för stora för mej.

Någon som vet? :bow:

Sv: Torra händer

Clas Ohlson har dessa.

346964A_X_2009-07-07_131607_256.jpg

Livsmedelsbutiker kanske har, såna som används i kök av kockar när de hanterar kyckling och andra känsliga saker. Trädgårdsbutiker kanske kan ha något för att påta i trädgården med? Spånar lite.

På Lidl har de bra och billiga tunna vita handskar... och Willys. Iallafall hos mig! :D

Jag köpte på Gekås sådana där tunna handskar som "susekl" visar på bild.
Men jag tycker dom är FÖR tunna och sladdriga.
Dom sitter liksom inte riktigt på utan kasar bara av.:eek:
Jag skulle vilja ha lite mer stabilare handskar om ni fattar vad jag menar?

Jag har jättesmå handskar (small) på jobbet. Trillar de inte av mig trillar de inte av någon :P Men jag vet inte vart de köper in dem.

Latexhanskar borde funka. De är ju lite svårare att ta på men sitter bra :) Konstigt att de inte har det på apoteket men vi använder det i köket på jobbet. Dock är kirurghandskar bättre... Du får gå till vårdcentralen och kolla vilket märke :)

Hmm okej. De jag använt (både i storkök och på labb) finns i ett antal storlekar. Vet inte riktigt var de köps dock.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 276
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar