• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Simpson
  • Startdatum Startdatum
S

Simpson

Har någon betäckt med eller har avkommor efter Tornesch? Funderar på att betäcka med honom nästa år, men är fortfarande i valet och kvalet...
Ger han stort/smått? Stoet är litet (1,62) och jag är liten (1,60), och det är väl främst en häst till mig som är tanken...
Då min dam har mycket eget huvud hade det varit intressant hur hans avkommor beter sig. Viktigt även att ben samt hovar är mycket bra, vet någon hur det ser ut här?
Någon kanske har en bild på en Tornesch-avkomma?
Är ny här så är tacksam för all hjälp! :)

Sv: Tornesch

Ingen som har en bild på en av era Tornesch-avkommor som ni vill visa upp eller berätta lite om?

Testa att googla honom har funnits väldigt många trådar om han tom ganska nyligen. Är nog därför ingen skriver i din tråd. Lycka till :D

Jag har två Tornechavkommor.De har blivit ganska små och de är känsliga till temperamentet.De hoppar bra båda två.

Vad kul! :)
Hur gamla är de och vad har de för härstamning på mammans sida?
Hur kom det sig att du valde just Tornesch?
Har du någon bild hade jag varit jätteglad!

Jag vet många i min trakt som har Tornesch avkommor och de flesta hoppar väldigt bra men är svårridna även om mamman är lugn.
De är livliga men mysiga att hålla på med..
Så det beror på om man vill ha en svårriden häst som hoppar hus är det en perfekt hingst.. Det sägs ju att de svårridna hästarna är de som går längst! ;)

Ja,det kan jag säga direkt-svårridna är inte mina två avkommer!!!
Inte det minsta.Tvärtom.
Känsliga ja,men har ett bra temperament och båda har rätt inställning till hoppningen,är modiga,älskar att hoppa och gör det dessutom bra.:)

Jag har inga problem med en livlig häst! :D Hellre det än någon man måste spänna en raket bakom för att få igång!
Så länge den hoppar bra och är framåt så blir det nog kanon, låter ju som någonting för min tjej då!

Ja,det kan jag säga direkt-svårridna är inte mina två avkommer!!!
Inte det minsta.Tvärtom.
Känsliga ja,men har ett bra temperament och båda har rätt inställning till hoppningen,är modiga,älskar att hoppa och gör det dessutom bra.:)

Tror att ditt inlägg fick mig att definitivt bestämma mig för att betäcka med Tornesch nästa år! :D:bow:
Precis det du beskriver som jag vill ha!

Och eftersom jag har jobbat hos Linells kan jag säga att det är två mkt vackra och trevliga individer, båda också med höga poäng på treårstest och båda högt placerade på breeders förra året :)
Nu har jag inte ridit just dom men tycker inte dom har verkat särskilt svårridna heller. Och som sagt väldigt trevliga att ha och göra med även om Tellus (fortfarande hingst) hade lite ideér för sig när jag skulle leda honom ibland om vart man vågade gå, men så fort Göran (Fredriks pappa) kom ut var han snäll som ett lamm ;)

Tack! Jätteroligt att höra! Verkar som om jag har valt rätt?!

Jag har en Tornesch avkomma född i maj i år. Ett sto, väldigt kavat, intelligent, snygg, korrekta ben, fina hovar, vänlig men tuff. Mitt sto är 171, tror att fölungen blir hög men inte så "stor". Hon är ädel med långa ben.
31607918.jpg

3 dagar färsk :)

31607913.jpg

3 månader :)

Jag har en Tornesch avkomma född i maj i år. Ett sto, väldigt kavat, intelligent, snygg, korrekta ben, fina hovar, vänlig men tuff. Mitt sto är 171, tror att fölungen blir hög men inte så "stor". Hon är ädel med långa ben.
31607918.jpg

3 dagar färsk :)

31607913.jpg

3 månader :)

Tre månader är hon här:
47830_1488368141974_1617063155_1169797_2271686_n.jpg

Kanonfin!
Jättetrevlig uppsyn och rumpan faller mig definitivt i smaken! :d
Väldigt vacker också, kommer säkert att bli super! Fantastiskt roligt med en bild på en Torneschavkomma, även fast man vet att alla blir olika har jag åtminstone vetskapen om att det finns ett mycket fint föl efter honom, bara att hoppas att min dam kanske producerar ett lika fint!
Vem är mamman efter?

Tack snälla för berömmet :)

Mamman är efter Excall - Sandro. Excall är efter F.2 sto linjen så ganska fin stam på stoet. Även Ramzes och Drabant på hingstens sida. Sandro har
Sacramento Song xx bakom sig. :)

Har inga jättebra bilder på stoet men har några där hon är ganska nyförlöst men fin ändå.
32442_1387168252040_1617063155_906136_6911262_n.jpg

32442_1387167412019_1617063155_906135_7346607_n.jpg

Har ridit några Sandro-avkommor och de har alltid varit supertrevliga, ibland lite tittiga, men väldigt hög ridbarhet.
Tyvärr är jag inte så duktig på de svenska hingstarna (är Tysklandsfanatiker, speciellt Holsteiner), men Ramzes känner jag igen!
Vad ljus fölis var när hon föddes i jämförelse med när hon är tre månader!

Ja, stoet har hög ridbarhet. Lite het och tittig ibland men väldigt fin nerv i henne. Japp, hon föddes ljusbrun men nu första fölpälsen trilla av var hon mörk under =) Jag gillart!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 618
Senast: Tiger tok
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 118
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka