Tornerspel

R

Riddare_Alex

:cool: Jag är ny här på bukefalos! Är det nån här som är intresserad av tornerspel? Jag rider själv tornerspel på mitt svarta halvblod.

Sv: Tornerspel

Alex!!! :bump: Long time no see, och ändå har vi häst i samma stall...! :smirk:

Här är några stycken. De jag vet är Scorpan och Mnementh.
Men gå in under "andra grenar" så ligger där någon tråd om just tornerspel. Där kan du se lite vem som sysslar med det.

Men en liten presentation av dig och din häst kanske man kan få? :)

Riddare_Alex skrev:
:cool: Jag är ny här på bukefalos! Är det nån här som är intresserad av tornerspel? Jag rider själv tornerspel på mitt svarta halvblod.

såg lite i K-d i somras, verkade skoj faktiskt.
(att se på)

Jag är ursprungligen fäktare. Gick sen över till ridning och sen tornerspel och medeltida stridskonst. Min häst är ett danskt halvblod som jag ägt sen Juni 2003. Jag har tränat honom för tornerspel och gjort ca 12 uppvisningar 2004.

Har du bilder upplagda på internet så är det bara att länka till dem :)

Vem av dem är ni?

Jag finns. :) Tränar torner spel men har bara gort tre uppvisnigar under sen jag började träna 2000. Jag kommer faktiskt från Nordic från början men vart kär och lämnade stockholm för lilla Blekinge.Har även jag haft min häst i sama stall som dig. Hästen hetter Kurre och Svarta Korpen ägde honom förut.
Jag hoppas vi snart syns på tränigarna med nordic men tyvär hänger träningarna på om jag lyckas få tag i en sponsor som kan betala resorna till stockholm. Ingen sponsor inga resor tyvär. :cry:
Anars så tränar jag hemma på min nästan komplta bana och jag börjar bli riktigt duktig så snart får de flästa ridarna passa sig. :o ;) :angel:

Jag är inte så insatt med datorer. Jag rider med mitt eget namn. Sommaren 2003 väpnade jag åt svarta korpen. Sommaren 2004 red jag som riddare. Iochmed att jag är ny finns jag inte med bland riddarna på hemsidan än.

Riddare_Alex skrev:
Jag är inte så insatt med datorer. Jag rider med mitt eget namn. Sommaren 2003 väpnade jag åt svarta korpen. Sommaren 2004 red jag som riddare. Iochmed att jag är ny finns jag inte med bland riddarna på hemsidan än.

Har du bilderna upplagda på datorn? ex via kameramobil, digitalkamera eller scanner? I så fall är det bara att ladda upp bilderna här
Jag klarade av det alldeles själv, så det är VÄLDIGT lätt :D

/ Vilse - som väldigt gärna vill se bilder ;)

Jag har bilderna på min dator. När jag tryckte på din länk kom jag till msn? Datorer och jag går inte ihop.

Riddare_Alex skrev:
Jag har bilderna på min dator. När jag tryckte på din länk kom jag till msn? Datorer och jag går inte ihop.
Oj, glömde skriva att du måste klicka dig vidare till webbgrupper sedan. Hur du gör sen minns jag inte, men där står någon text någonstans... :angel:

Kom även att tänka på att du kanske behöver ett hotmailkonto för att det ska fungera? Men vet inte...

Prova och se om det går :)

Ah, jag började oxå min bana som fäktare. Tränade florett och värja under Sergei Miltchakov under något år :)

jag finns här!

Vem jag är vet du ju men för andras skull kan jag snabbt berätta att jag ridit spel sedan 1989 då jag var med och startade upp Celeres Nordica. Numera är jag medlem i Nordic Knights och red spel för dom sommaren 2004 med min medryttarhäst - nordisen Lina. Red då som "Nordens Väktare". Annars är jag nog mest känd som "Elden Härskare"

Eldens Härskares hemsida finns här:Wheeeeee

Vi ses på träningarna i Vinter dock vet jag inte om jag har Lina med mig pga skada.

Jag rider som Pilgrimernas Beskyddare i Nordic Knights, hur jag ser ut ser du i min avatarbild. Blev medlem för snart två år sedan, tränade stenhårt med min förra häst i ett och ett halvt år, men han tycker att själva uppvisningsgrejen är lite läskig. Så jag bestämde mig för att satsa på tornerspel och tävling i allmänhet och sålde därför min gula nallebjörn och skaffade mig ett fullblod istället, och hon har visat att hon inte räds lite högtalare och fanor utan verkar tycka att tornerspel är ganska kul! I år har vi ridit 9 eller 10 uppvisningar plus SM, och än är inte säsongen slut! :banana:

Och visst finns det bilder på oss nya riddare! Gå in på Nordic's hemsida och logga in under Välkommen med gästlösenordet "nordic" och klicka sedan på Krönika. Där finns bilder från Nordics Krönika anno 10, det vill säga år 2004, och där finns bilder från Rosersberg bland annat. Där finns alla årets riddare presenterade! :D

Ett fullblod :eek: Har själv ett fullblod och hon hade nog frusit fast i marken av rädsla om hon kom in på en arena :D
Hur har det gått på de olika uppvisningarna då?

Alex: Väldigt snygg häst!

Jag har jobbat med galoppörer i en herrans massa år och har kommit underfund med att det finns tre sorter: Den hariga sorten som flyger i luften för minsta lilla, den stabila sorten som inte rör en fena och så finns det märrar! :) (Och det har inget med kön att göra, heller!) Jag letade efter ett fullblod som hade gått löp (för erfarenhetens skull, mycket höga ljud och stress och publik och sånt...) och som hade ett stabilt psyke, det vill säga inte rädd av sig. Jag hittade ett modigt lejon i form av ett chokladbrunt sto på fem år, så henne knep jag så fort jag kunde! (Redan innan jag hade sålt hennes föregångare...!) Hon har varit en klippa på uppvisningar, har inte bangat för nåt. Hon var aningens aning skeptisk mot spjutgubben första gången hon såg den, men sen var det lugna puckar. Det enda negativa med henne är att hon är en surkärring mellan sina starter, går och surar och gör små minianfall på sina hästkamrater i depån... Värst på SM, men då var det en väldigt liten fålla med många hästar i, hästar hon inte kände. Jag förstår henne, hon är som sagt ett lejon, de vill ha sina revir i fred! :D

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 169
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 657
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar