Torka tvättade täcken?

eyz

Trådstartare
Hur gör ni som bor i lägenhet när ni ska torka tvättade täcken? (ni som inte har tvättmaskin i stallet)

Sv: Torka tvättade täcken?

På den gamla goda tiden hängde jag tvättade hästtäcken i vindsförrådet. Det fungerade hyfsat, men det var ju rätt lång torktid...

Jag hade hängt upp det i stallet/sadelkammaren om du får av stallägaren.
Jag brukar tvätta tunnare täcken (fleece/ridtäcken/filtar) hos min pappa och då får dom torka där, och vinter/regntäcken lämnar jag in hos en sadelmakare som tvättar dom åt mig och då torkar dom ju där.

Hänger upp täcken i hela lägenheten:angel:..fråga min man om han är glad:angel:

Hur gör ni som bor i lägenhet när ni ska torka tvättade täcken? (ni som inte har tvättmaskin i stallet)

Har man ett teflonbelagt utetäcke så skall det torktumlas för att återfå sin regntäthet efter tvätt, annars dropptorkning på lämpligt ställe.

Jag hänger dom i torkskåpet som vi har i tvättstugan, lite trångt med det funkar;)

Haha, ja du :angel:
Jag torkar dem antingen i köket, över två höga barstolar. Eller över en dörr. Eller i vardagsrummet. Ja.. som du ser, lite varstanns.
Grabbarna kanske inte alltid är så glada, de tycker att det luktar häst är jääämt. vadå? :angel: det luktar ju gott?

Väntar på bättre tider när det är bra väder så man kan låta täckena hänga ute, inte så fräscht att ha dom inne. I värsta fall har jag låtit dom torka lite i smyg i tvättstugan.

Jag har funderat på det, men blir det inte lite väl varmt? Tycker inte grejer torkar när man tar kalluft (på de torkskåp vi har här iaf :smirk:)..

Det får väl bli dörrarna i lägenheten som får tjäna som torkställ.:cool:

Fick det problemet senast idag när ja tvättade ett ländtäcke här hemma..

hängde det i torkrummet först men kom på att dom andra i familjen vill nog inte att deras kläder ska lukta häst..så nu hänger det på balkongen, regnar och blåser ute..kommer inte torka än på några år

jag hänger det på dörren i pannrummet där det är varmt, då torkar det på en dag :)

Jag både tvättar o hänger täckena i grovtvättstugan vi har här i huset, jätte smidigt :banana:

Vi har ett jättebra torkrum i vårat hus där jag hänger upp täcken. De torkar på lite dryga timmen och är sedan redo att åka ut till stallet igen. Superbra!

Så gjorde jag när jag bodde hemma. Eller varsomhelst i källaren, det blir ju så torrt och "bra" i luften när det eldas. :)

Kom på att det nog blir problem utan pannrum. :angel:

Jag har funderat på det, men blir det inte lite väl varmt? Tycker inte grejer torkar när man tar kalluft (på de torkskåp vi har här iaf :smirk:)..

Det får väl bli dörrarna i lägenheten som får tjäna som torkställ.:cool:

Nja, på vårat torkskåp så kan man ha typ "medel" värme i. Dom torka ganska bra där inne tyckte jag, jag tryckte in ett tjock vintertäcke samt ett fodrat regntäcke där, som sagt lite trångt o bökigt men hellre där än inne i lägenheten, då skulle nog inte sambon bli så glad heller :angel:

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Ska sälja min säng i helgen och de var fläckar på bäddmadrassen. Testade vatten blandat med bikarbonat och lät suga in men blev inget...
Svar
17
· Visningar
792
Senast: SaraXX
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel

Hästrelaterat

Tillbaka