Torka tassar / sand i sängen / kul med höst

Blueberry

Trådstartare
Hur gör ni efter promenad? Torkar ni av tassar med handduk i hallen eller finns det något superknep för att minska mängden sand i hemmet (sängen...) som jag har missat?

Jag har slutat försöka torka alla hundar, har investerat i bra dammsugare istället, samt låter hundarna sanda av sig i hallen en timme innnan de får besöka resten av huset :D

Jag ser till att ta långpromenaderna i skogen, där blir de inte sandiga i alla fall. Sedan försöker jag ha sängen bäddad, så kan jag skaka av sängöverkastet och sopa golvet på kvällen istället för att lägga mig i tre ton sand. Blir hundarna av någon anledning väldigt sandiga och smutsiga så duschar jag av dem efter promenaden.

Jag ser till att ta långpromenaderna i skogen, där blir de inte sandiga i alla fall. Sedan försöker jag ha sängen bäddad, så kan jag skaka av sängöverkastet och sopa golvet på kvällen istället för att lägga mig i tre ton sand. Blir hundarna av någon anledning väldigt sandiga och smutsiga så duschar jag av dem efter promenaden.
Vad har du för skogar :D mina blir galet skitiga i skogen :D går man i stan däremot blir det det där snuskiga stänkena under magen!!

Vad har du för skogar :D mina blir galet skitiga i skogen :D går man i stan däremot blir det det där snuskiga stänkena under magen!!
Handlar snarare om vad jag har för hundar ;) Korthåriga hundar som hoppar över eventuell lera och andra äckligheter. Det värsta som händer är att de får frön/granbarr som fastnar i långa pälsen i öronen.

Spolar av i duschen om det är väldigt mycket dret.

Men sängöverkast är bra att ha, de kan ligga där och torka och sen är det bara att lyfta upp överkastet och skaka ur utomhus :)

Då min hund är en liten trasselsudd så fastnar allt i pälsen och det är alltid skitigt på golvet hemma och försöker sopa rätt ofta eller ta dammsugaren .Själv så torkar jag sällan hunden man tanten torkar den alltid då den är våt .När jag hade varit med röjsågen och slagit dikena så skulle han naturligt vis springa där .Han hade så mycket gräs i pälsen så jag kunde fodrat en ko en dag med det :p.Han springer mest på köksgolvet så när han torkat så faller sanden ur tassar och päls då vi gått järnvägsbanken så det är bara att använda snabeldraken .Då hans tassar är stora som på en björn fast han är liten beroende på att han har mycket päls på dom fastnar mycket sand

Torkar tassar och mage med en liten handduk när jag kommer innanför dörren. Orkar inte springa runt och dammsuga mer än vad jag redan gör och en rejäl torkning har fungerat väldigt bra på både vår eurasier och nu samojedvalpen. Valpen grisar dock ner sig betydligt mer än vad eurasiern gjorde, hon undvek ju all smuts och vatten möjligt. Valpen göörar runt, men handduk räddar det mesta ;)

Jag har filtar i hela soffan och överkast på sängen, skakas vid behov ;) De mattor jag har går också lätt att skaka och köra i tvättmaskinen :D

Hur gör ni efter promenad? Torkar ni av tassar med handduk i hallen eller finns det något superknep för att minska mängden sand i hemmet (sängen...) som jag har missat?
:eek:
:eek:

Hur mycket kan två pinnar sanda av sig? :p

Bädda sängen och byt lakan ofta. Ordna en hundhörna i hallen där de får torka en stund innan de torkas av. Har mer vana av långhåriga hundar, de som badas mer regelbundet tycker jag inte sugen åt sig lika mycket skit.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 204
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 173
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar