TopDog börjar!!

Sv: TopDog börjar!!

Jag tycker i alla fall att du gör Helt rätt i att klä på din hund kläder!
Och att man kanske vill ha kläder som man tycker är snygga och inte bara praktiska vad är det för fel på det ?:crazy:
Jätte söt hund Och jätte söt tomte dress :love:

Visst behöver en nakenhund kläder och för hunden spelar det väl ingne roll om det är tomtedräkt eller vanlig overall, men vilken bild ger man av arten hund?

Även småhundar är hundar och ska behandlas som det. Tyvärr tenderar okunniga människor att se på småhundar i tomtekläder som en levande barbie och så spinner det vidare.

Seabaz skrev:
Jag skulle kalla mig själv djurplågare om jag INTE hade kläder på min hund när det är kallt ute, för då fryser han ordentligt!
Och som nu i julas, då hade han tomtedress på sig ute när det var kallt! Spelar det någon roll om jag har en svart eller en röd dress på min hund? Han måste ju ha någonting av det på sig!

julhund.jpg

Och jag vet inte om du har ignorerat när jag skrivit att programmet faktiskt går ut på hur ägaren och hunden fungerar och utvecklas tillsammans!

Bor man i sverige kanske man skulle ta sig en sund funderare på om nakenhund ens är ett alternativ o ha när man måste hålla på med kläder o.s.v. samt många andra raser som har dåligt me päls. eller ens äga en hund som är defekt

Senast ändrad:

Vad FAN är det med er människor ?!?! I nästan varenda inlägg är det ALLTID någon som trackar ner på någon annan !! VARFÖR kan ni inte bara acceptera att alla har olika smak, stil, intresse osv och sluta kasta skit på varandra !! Det hade varit skillnad om något djur PLÅGADES, då hade jag förstått att den personen blivit påhoppad men faktum är att djuren ni pratar om här INTE blir plågade på något vis !! Kan ju tillägga själv att jag tycker att det börjar gå till överdrift när det gäller alla dessa kläder på hundarna, men faktum är att dessa hundar BEHÖVER ha varma kläder på sig FÖR att inte plågas !! Sen är det väl upp till hundägaren själv VAD för kläder hunden får. Även om de här raserna kanske inte är anpassade för vårat klimat så FINNS dom här, och de föds upp här, är det inte då bra att någon som förstår att dom behöver varma kläder på vintern köper och tar hand om och framför allt ÄLSKAR dessa hundar ?!?!:eek:
Sluta med smutskastningen. Ingen mår bra av det.
Smaken är som baken, delad;)
Det är bara att acceptera.

Håller med till stor del. Men jag känner mig otroligt kluven. Håller på med lydnad/bruks OCH har en sån där hund som man måste klä på på vintern. Men jag tycker den stora skillnaden ligger i om Hunden tycker om att ha kläder på sig. Min grabb ser så otroligt stolt ut om han får på sig ett nytt täcke. Nu är inte jag den som har annat än täcken i neutrala färger till min vovve, men jag tycker inte att det är fel att klä upp sin vovve lite.
Sålänge de inte skäms som sagt, har sett exempel på det, en boxer som hade ballerinakjol på sig, den såg inte spec stolt ut :crazy: Och det var dessutom Helt onödigt och det gillar jag inte.

Men tillbaka till det som tråden handlade om, Top Dog, jag tycker som sagt att det ska bli roligt att se vad det går ut på lite mer och att bara se hundar på tv är ju tusen gånger bättre än att behöva zappa förbi big brother och annat som jag tycker är, skit, hela tiden. Och jag hoppas att det handlar om att lära och utveckla både hund och förare vettiga saker.

/fia

Jadzia skrev:
Och jag vill inte att den bilden av Sveriges hundägare ska förmedlas på TV. Jag kan förstå syftet me datt få fram en potentiell filmstjärne-hund. Det är ett hårt jobb med mycket träning bakom. Dock ska det då också handla om dresserbarhet och liknande nyttiga prylar och inte om hur söt hunden är i luva med renhorn.

Det behöver du inte ora dig för. Deltagarna ska vara en blanding av olika sorters hundägare. Efter vad jag fick veta så ska det vara sällskapshundägare, folk som bara skämmer bort sin hund, folk som har hundar som arbete, helly hansenklädda hundfantaster med brukshundar sedan 30 år tillbaks mf, alltså allt från såna som du tycker är fjolliga till sådana som jag tycker är fjolliga.

Sedan så är det en jury som bestämer vem som ska åka ut. Juryn ska bestå av proffs och deltagarna ska få mycket hjälp av huncoacher som ska se till att all träning funkar och det som i främsta hand bedöms är inte hur många trick hunden har lärt sig på en vecka eller hur snabbt den kan sätta sig ner. Det är samspelet mellan hunden och dess ägare som ska vara det viktigaste.

Hade du en ens en aning om vad programet skulle handla om innan du skrev?

Jag upplever att det här forumet har rätt lite av smutskastning på person. Däremot kan det gå hett till i sakfrågorna.

Dock är det för mig omöjligt att bara acceptera att smaken är olika eftersom det i sin tur innebär att det kommer att fortsätta avlas fram Engelska Bulldoggar som inte kan andas normalt, Schäfrar som går på hasorna och hundar utan päls. Det är för mig fullständigt onaturligt och inget som borde få förekomma eftersom det inte är schysst mot hundarna.

Jodå, visst vet jag vad den där såpan ska handla om och antagligen blir den lika larvig som jag tror. Det brukar låta så snyggt att vissa saker ska premieras och det ska vara blandat och bla bla bla men så blir det i princip aldrig. Helt enkelt för att det antagligen skulle bli väldigt tråkig TV.

Nakenhundar är inte "onaturligt". Dom är avlade så och har funnits längre än många andra raser. Vad är en naturlig hund i dina ögon?
En hund som inte behöver täcke på vintern?

Vi klär ju på våra hästar täcken på vintern också, dom som behöver det. Ingen som ser något konstigt i det.

PIRU: Min hund är inte defekt på något sätt alls. Han är framavlad att se ut som han gör. Lång planerad avel ligger i hans gener som hos många andra hundar.

Och varför är han inte välkommen i Sverige för? Det låter rasistiskt på sitt vis, jag skulle kunna dra många paralleller när du säger sådär, men jag avvaktar med det..

jag tänker halt klart titta på TopDog ! ;) Jag ska hålla titt på Reklamen när den kommer !! LääänGtar sååå mycket ! :love: :love:

Måste bara säga som "försvar" mot påhoppet om att det är plågeri att ha nakenhundar, eller hundar med lite päls här i Sverige. Är det då OK att ha hundar med så mkt päls att de måste sitta i skuggan eller bada hela sommaren???:cool:

Vi kan i alla fall enkelt sätta ett täcke på våra hundar, men vad gör ni, rakar dem??:devil:

Tänk efter före nästa gång...

giowanna skrev:
Måste bara säga som "försvar" mot påhoppet om att det är plågeri att ha nakenhundar, eller hundar med lite päls här i Sverige. Är det då OK att ha hundar med så mkt päls att de måste sitta i skuggan eller bada hela sommaren???:cool:

Vi kan i alla fall enkelt sätta ett täcke på våra hundar, men vad gör ni, rakar dem??:devil:

Tänk efter före nästa gång...

Ja visst är det det lika elakt o dra en polar hund till Spanien eller nåt varmt ställe o den får lida hela sommaren där nere.

nej mina bägge är av äkta brukshund behöver inge sånt larv de klarar ¨kyla o är gjorda för sommaren även iof de hetaste dagarna är jobbiga men det är det åt de flesta djur så.

Seabaz skrev:
Nakenhundar är inte "onaturligt". Dom är avlade så och har funnits längre än många andra raser. Vad är en naturlig hund i dina ögon?
En hund som inte behöver täcke på vintern?

Vi klär ju på våra hästar täcken på vintern också, dom som behöver det. Ingen som ser något konstigt i det.

PIRU: Min hund är inte defekt på något sätt alls. Han är framavlad att se ut som han gör. Lång planerad avel ligger i hans gener som hos många andra hundar.

Och varför är han inte välkommen i Sverige för? Det låter rasistiskt på sitt vis, jag skulle kunna dra många paralleller när du säger sådär, men jag avvaktar med det..

Visst är den Defekt även om det avlas på den defekten som är helt galet så drar man den till kalla sverige till folk som klär ut dom till clowner.

enda gången det ska vara kläder på en hund är Tjänstetäcken eller Skottsäkerväst på dom :devil:

AssoSarastro: Bara till utställning liksom alla piffar till sina hundar och ger dom det där lilla extra!

PIRU: :rofl:
Ja och schäfrar mår ju så himla bra av dagens avel :smirk:

Seabaz skrev:
AssoSarastro: Bara till utställning liksom alla piffar till sina hundar och ger dom det där lilla extra!

PIRU: :rofl:
Ja och schäfrar mår ju så himla bra av dagens avel :smirk:

Vadå det finns fortfarande hundar från gammla tyskland, kolla bara den jag har inte en enda utställningslik bakom den så...
Med en stamtavla med gammla godingar med ett helvetiskt humör o temprament o är friska o sunda..

PIRU skrev:
Bor man i sverige kanske man skulle ta sig en sund funderare på om nakenhund ens är ett alternativ o ha när man måste hålla på med kläder o.s.v. samt många andra raser som har dåligt me päls. eller ens äga en hund som är defekt

defekt!? vad är för dig en defekt hund? skall man vara petig och jämföra med orginalet är alla hundar mer eller mindre defekta ÄVEN dina perfekta brukshundar som är modifierade både utseendemässigt och i skallen för att passa dig. Vissa människor kan inte ha annat än nakna djur, vad ger dig rätten att säga att dom inte borde få ha hund för att hunden behöver låsaspäls?

Nakenhundarna har ju funnits ända sedan aztekernas tid,(då som offerdjur, som göddes för att offras till deras gudar) så det är inget den moderna människan avlat fram.......

Däremot, så bedrivs det ett aktivt avelsarbete för att förbättra tandstatusen, som redan i ursprunget var dålig..

Raven skrev:
defekt!? vad är för dig en defekt hund? skall man vara petig och jämföra med orginalet är alla hundar mer eller mindre defekta ÄVEN dina perfekta brukshundar som är modifierade både utseendemässigt och i skallen för att passa dig. Vissa människor kan inte ha annat än nakna djur, vad ger dig rätten att säga att dom inte borde få ha hund för att hunden behöver låsaspäls?

Klart det är en Defekt från början att den blev naken!

mina är inte perfekta aldrig sagt men de funkar utan kläder iaf.

Klart dom får men jag tycker det är oschysst o dra ut en nakenhund eller andra hundar me taskigt med päls i ett svinkallt sverige o de mår inte bra vissa månader här utan kläder o ändå hjälper det inte fullt ut åt dom, egoistiskt är vad det är....

PIRU skrev:
Klart det är en Defekt från början att den blev naken!

mina är inte perfekta aldrig sagt men de funkar utan kläder iaf.

Så länge inte hunden mår illa av att ha kläder på sig, spelar det väl ingen j*vla roll? Sett massa med schäfrar med regntäcken, de tål bara vatten i pälsen till en viss grad. Vargar är möjligtvis de djur som verkligen klarar sig utan ngn hjälp i både sol och snö.

Klart dom får men jag tycker det är oschysst o dra ut en nakenhund eller andra hundar me taskigt med päls i ett svinkallt sverige o de mår inte bra vissa månader här utan kläder o ändå hjälper det inte fullt ut åt dom, egoistiskt är vad det är....

Nä, men lika dåligt mår dina hundar när det är varm. Och det är faktiskt lika ofta en riktigt kall vinter, som en riktigt varm sommar. Vilket tillåter de flesta hundraser att leva här :smirk:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar