TopDog börjar!!

Sv: TopDog börjar!!

Ja, det verkar börja sista februari, alltså nästa tisdag :D

Jag kommer inte ens kommentera era inlägg mer än att jag håller helt och fullt med cillamuffins i allt hon sagt!

Hundar idag är inte gjorda för att leva utomhus, så enkelt är det.

Tack alla som orkat säga sin mening om detta :bow: :D

Inte gjorda för att leva utomhus?
Ska de gå på låda eller vad menar du?
Jag förstår faktiskt inte riktigt.

Det börjar den 28:e februari.

Blev ju lite orolig där:(

Jadzia skrev:
Inte gjorda för att leva utomhus?
Ska de gå på låda eller vad menar du?
Jag förstår faktiskt inte riktigt.

Nää, inte alls så. De är inte gjorda för att LEVA utomhus. Lever man utomhus, BOR, SOVER, ÄTER man utomhus. Man är inte alls inne. SOm en varg, de är gjorda för att leva utomhus. Men hundar är gjorda för att leva inomhus, men att vistas utomhus. Hänger du med i mina tankar?

Varför klarar inte folk av att föra en diskussion? För det är, faktiskt, precis vad det är tal om här. Ni som klär ut era hundar står på ena sidan och argumenterar för er sak, och vi andra står på motsatt sida och argumenterar för vår. Du säger att "vi" inte accepterar vad "ni" tycker, men vad är det du sysslar med själv? Du blir vansinnig och skriker i text med versaler och överdos utropstecken därför att "vi" inte tycker att man skall klä ut sin hund i tomtedräkter/modekläder/barbiekläder. Ergo accepterar inte DU vad "VI" tycker, vilket är precis den typen av respektlöshet som du anklagar "oss" för.

Jag ogillar förmänskligandet av hundar. Det handlar inte om att man som ägare till en hund med designerkläder är en dålig hundägare, utan snarare hur man representerar sin ras och vad man sänder för meddelande till andra människor.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 744
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar