Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Sv: Top Dog *vad tycker du om..*

Nikkis skrev:
fattar inte vad den människan tänker med..å varför han ens fått komma med till programet..!!??

För att det blir "bra tv". Dålig publicitet är bra publicitet för ett tvprogram.

Nikkis skrev:
blir såå störd på det,vore jag programledaren hadejag sagt "tack för dig å packa dina väskor,tar du inte åt av det man säger till dig har du inget här att göra!"

Samtidigt är ju han en av dem som verkligen borde vara där av den anledningen, så han verkligen förstår vad han gör med sin stackars hund.

Tycker de ska ta dit en likdan typ som Jörgen (stor och stöddig jägare med hund), men att den andra ska visa kärlek till sin hund. För Jörgen kommer inte ändra på sig om någon mesig tjej säger åt honom, han måste få se av liksinnade att hundar fungerar ännu bättre om det också får kärlek.

Det skulle vara väldigt kul att se Jörgen tillsammans med en "riktig" hund. En som inte låter sig bli nedtryckt utan en hund som kräver en braoch kunnig förare. :angel: :angel:

antagligen anledningen till att han valt att jaga med spaniel, det är ingen direkt konst att trycka ner en redan förarvek hund.
Han skulle testa den metoden på min terrier :idea: :D :angel:

Nikkis skrev:
vad tycker ni är rätt? går han över gränsen eller inte?

Det är synd om hunden. Han går varken över eller under gränsen. Han är liksom på en annan planet! Han förstår inte hur relationer fungerar. Det är ju uppenbart att han har svårt att samarbeta med människor. Han har minst lika svårt för att samarbeta med djur, men förstår det inte själv och är totalt ovillig att lyssna på människor som försöker berätta det för honom.

Vilken otur en del hundar har när de tilldelas matte/husse!:(

Håller helt klart med er alla. Den mannen borde inte få äga en hund! Han har ju ingen susning om vad han håller på med. Och när han ger hunden klartecken att få äta och sedan helt plötsligt "morrar" åt henne och tar maten ifrån henne:eek: Vad är det frågan om :eek: Hunden vågar ju aldrig lita på att hon verkligen får även om husse sagt ok för helt plötsligt har han ändrat sig mitt i allt....

Nä, ta och omplacera den stackars lilla vovven och se till så den mannen lär sig lite hundvett. Skulle som det nämnts tidigare var kul att se honom göra på samma sätt mot en lite hårdare hund :D Men det skulle väl ändå vara hunden det är fel på och inte honom själv. Hur f*n ska man nå fram till en sådan person. Man måste kanske gå in på Top Dogs hemsida och skriva vad man tycker och tänker om honom. Skriver hela svenska folket så kanske han fattar tillslut!

Stackars stackars maja. En sån fin liten hund ............och han förstör den! :mad:

hmm jo det e visserlgien sant..hoppas bara att han inte vinner,en anledning till att ha kvar han vore väl för att dom ska försöka "ändra" på han och hans beteende å visa hur bra dom e typ...

jo men samtidigt så e det ändå ett program där det handlar om ett modellkontrakt för hunden...

men du ahr rätt,dom borde ta dit en likasinnad "jägare och hund" fats som har kärlek i "sitt förhållande"..så kanske ahns er att det funkar bättre på det sättet...
tycker bara enormt synd om maja ändå,jobbigt det måset vara å känna sig underlägsen HELA tiden och Inte uppskattad!!:cool:

GaurdianAngel skrev:
Det skulle vara väldigt kul att se Jörgen tillsammans med en "riktig" hund. En som inte låter sig bli nedtryckt utan en hund som kräver en braoch kunnig förare. :angel: :angel:
haha JA det vore det bästa!
skulle bli så jävla skoj,då hundne typ skulle bara lyfta på ögonbrynet å typ gå sin väg medans han försöker vara alfa å överta kontrollen ahah ja du..kanske borde man höra av sig till programet å ge det som ett förslag :angel: :devil:

gäller bara att hitta en hårdhudad hund:devil: :devil:

havreflinga skrev:
Det är synd om hunden. Han går varken över eller under gränsen. Han är liksom på en annan planet! Han förstår inte hur relationer fungerar. Det är ju uppenbart att han har svårt att samarbeta med människor. Han har minst lika svårt för att samarbeta med djur, men förstår det inte själv och är totalt ovillig att lyssna på människor som försöker berätta det för honom.

Vilken otur en del hundar har när de tilldelas matte/husse!:(
Så rätt du har,där har vi verkligen hittat dom rätta orden som beskriver Jörgen!

ja det är verklgien synd att vissa hundar får leva med sånna människor,dom ahr juh inte mkt att säga till om dirrekt..näe det är synd faktiskt,lilla maja som är så go och verklgien söker kärlek på "annat håll" så ska det INTE vara!

Tie skrev:
plötsligt "morrar" åt henne och tar maten ifrån henne:eek: Vad är det frågan om :eek: Hunden vågar ju aldrig lita på att hon verkligen får även om husse sagt ok för helt plötsligt har han ändrat sig mitt i allt....:

så rätt,har ger verkligen ut dubbla budskap till hunden och det gör henne bara mer förvirrad...
och ja det vore mer än rätt att tilldela han en hårdare hund!han skulle ju bli lite förvånad när hans er att han metod INTE funkar..:devil:

Tie skrev:
Håller helt klart med er alla. Den mannen borde inte få äga en hund! Han har ju ingen susning om vad han håller på med. Och när han ger hunden klartecken att få äta och sedan helt plötsligt "morrar" åt henne och tar maten ifrån henne:eek: Vad är det frågan om :eek: Hunden vågar ju aldrig lita på att hon verkligen får även om husse sagt ok för helt plötsligt har han ändrat sig mitt i allt....

Nä, ta och omplacera den stackars lilla vovven och se till så den mannen lär sig lite hundvett. Skulle som det nämnts tidigare var kul att se honom göra på samma sätt mot en lite hårdare hund :D Men det skulle väl ändå vara hunden det är fel på och inte honom själv. Hur f*n ska man nå fram till en sådan person. Man måste kanske gå in på Top Dogs hemsida och skriva vad man tycker och tänker om honom. Skriver hela svenska folket så kanske han fattar tillslut!

Stackars stackars maja. En sån fin liten hund ............och han förstör den! :mad:

Jag fattar inte alls vitsen med att hålla på att ta maten ifrån henne hela tiden. Skulle vara "intressant" att se vad som händer om han skulle göra det med en vassare hund...

Tycker alls inte det är något konstigt med att man tar maten ifrån hunden. Har själv gjort det som ledarskapsövning några gånger. Inget man gör dagligen, säkert inte han heller, men han visade väl bara på att man som ledare ska kunna plocka bort maten från hunden utan att den ska protestera. Flockledaren bestämmer över maten.

Givetvis ska man kunna ta bort maten från hunden om man behöver det. Speciellt när hunden är valp skall man öva detta för det är en säkerhetsgrej att kunna ta ifrån hunden det den äter på. Jag kan ta maten från min vovve när som helst, grisöron, tuggben, ja allt kan jag ta ifrån henne, men jag säger aldrig varsegod och sedan får hon skäll för att hon tagit maten som jag godkännt att hon får ta!

Det ger ju dubbla budskap!!! Hunden vet ju inte hur den skall bete sig då.

Det är som att ge en unge godis och sedan skälla ut den för att den äter godis!:eek: Om han bara plockat upp matskålen ifrån hunden hade det varit en sak, men han trycker ju ner henne som att hon gör nått fel trots att han gett tillåtelse!

yew98fq skrev:
Jaktspaniel!

Hittat på topdogs hemsida där hussen även har fyllt i frågeformulär åt maja.

Utdrag:

Drömyrke
Att vara sin flockledare till lags.

Varför förtjänar du att vinna Top Dog?
Mitt goda samarbete med min husse.

Hur fåfäng är du?
-

Vad är det mest pinsamma du gjort?
Nonchalera min flockledare.

Jag trivs bäst med
Att arbeta.

Min bästa leksak
-

Mitt favoritställe
Intill min flockledare.

Han har inte fyllt i min bästa leksak!!
Alltså har hundkraken inte fått ha någon leksak.
Såg ni i går när hunden tog en leksak och gick förbi fåren utan att bry sig för hon var så lycklig med att han en leksak i munnen.
Stackars hund säger jag bara.:cry:

Mysgrisen skrev:
Jag fattar inte alls vitsen med att hålla på att ta maten ifrån henne hela tiden. Skulle vara "intressant" att se vad som händer om han skulle göra det med en vassare hund...

jag plockar bort maten för bägge mina hundar, dock inte längre för den äldre för jag vet att han inte säger nåt när jag gör det, men den lilla gör jag det för. Det ska funka de ska inte vakta grejer för Huss/Matte det är total förbjudet börjar dom me det o får nån vinst i det ja då är det lätt att det trappas upp.

men det är ju sällan man gör det för det skapar stress också om man plockar varje gång för då slänger hunden i sig maten för o inte bli av me d det.

Det har ju med Ledarskap o göra inge annat,

Det håller jag helt med om, man kan givetvis inte ge skäll för att hunden äter när den fått tillåtelse till det. Menade bara att man ska kunna plocka bort maten utan att det blir protester, och sedan på nytt ställa ned och säga "varågod".

/Garpen, som bara sett 2 avsnitt av Topdog och kan ha missat något:smirk:

Precis, som jag skrev tidigare så tycker jag också att detta med att kunna ta ifrån hunden det den äter utan att den gör nått väsen av det,är en väldigt viktig sak, men det är sättet han gör det på som gör mig irriterad!

Han har liksom missuppfattat detta med ledarskap. Han har missat biten där man berömmer!.....suck.......

Men om man vet att det går att plocka bort maten, ben osv, varför gör man det "hela tiden" då för?

Mysgrisen skrev:
Men om man vet att det går att plocka bort maten, ben osv, varför gör man det "hela tiden" då för?

Det kan jag inte svara på.

Jag skrev att för den äldre hanen jag har gör jag det inte längre för han accepterar det.

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar