Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Sv: Topdog eller var det Floppdog???!!

fjutten skrev:
Honom blev jag också förbenad på.. Är verkligen inte någon "konst" eller trick, usch, snacka om att göra hunden osäker, han har nog tolkat ganska fritt vad gäller hunduppfostran... Men att han gick vidare är en gåta.. Vad kan domarna om hundar egentligen?

Blev också alldeles upprörd...usch, hemskt att se en sådan kuvad hund. Det var ju inte med någon glädje hon (Maja hette den va?!) gick/sprang och hämtade bollen...o den kroppshållningen...hu.:crazy:

Men jag kan inte låta bli att tänka att det är just därför han gick vidare, för att de kanske hoppas kunna öppna hans ögon för ett annat förhållningssätt gentemot sin hund. Eller har jag för höga tankar om "juryn" nu..?!

Jo det var så jag tänkte.. Kanske visar sig att de lär sig bra saker och att de har ett syfte med vilka de tog med... Jag förstod nämligen inte heller vad juryn höll på med..

Nä jag vet.. ingen pinscher alls.. tråkigt.. men vi fortsätter att leka cirkus här hemma istället :D

Annielee skrev:
Lillstackarn med skor tex. Det är för fan en HUND inte en liten docka. !

Ja:eek: Och den hade ju tydligen alltid skorna på sig! Inne som ute:crazy:

Usch vilket löjligt program....Hundar är hundar och inga modeller

var inte hemma när det gick, kanske lika bra det. hörde från mamma som hade sett fram emot programmet att det var dölarvigt. vi får se när audition är klar..kanske blir det roligare då?:crazy:

*knapplån*
Ska ge det ett eller ett par program för att se hur det blir. Tänkte man skulle få lite nya tips på saker man kan lära sin hund, för som jag uppfattat det ska hundägarna få i uppgift att lära sina hundar olika saker....men jag kanske har missat det helt.

I övrigt så hejjar jag hittills på hon med basseten, verkade vara en glad och trevlig matte som ville ha roligt tillsammans med sin hund!

Håller oxå på bassetten, söt hund o vettig matte..

Ja visst, åsså han som kom dit med sin hund verner eller vad han nu hette.
Jaha, vad kan lille verner då?
Jaa, inte mycke, han kan faktiskt ingenting.

Nähä, va bra! :idea:
KLYYK! :smirk:

Floppdog.. gav absolut ingenting förutom en obehagskänsla i magtrakten.. slutade titta efter första reklampausen..
Min tanke nu: I-landsproblem..

Usch, gillar inte programmet. Sitter just nu och kollar på någon sammanfattning eller om det är repris. Hua...vilka människor det finns. Han som skröt om att han kunde morra så hunden la sig, till tjejen med chihuahuan, där ägaren gick och ställde sig först i kön och när de sa att hon får ställa sig i kön som alla andra svarar hon- Men jag står i V.I.P kön. :smirk: De svarade: har ingen sådan, gå och ställ dig sist. Hon svarar: -Eh,vadå, ända där borta. Suck stön öh hallåå. :crazy:

Cliff skrev:
Håller oxå på bassetten, söt hund o vettig matte..

hi hi du menar död hund och vettig matte. :angel: Matten verkade ju jättevettig, men hunden hade jag nog tagit pulsen på för att kolla om han levde. Han låg ju bara i sin mattes knä och koncentrerade sig på andningen. :devil:

/Elak G.A

haha, grymt! då måste man heja på honom "bara för att" ;) Han verkade hyfsat vettig också. Hälften, om inte mer, var puckon rakt igenom.

Jag är ju partisk :rofl: Måste ju hejja på Arne (ÄVEN om det är en chihuahua....):p

EDIT: Stavfel, som vanligt...

*knapplån*

Jag kan inte tycka att programmet i sig är så hemskt, utan det är alla hundägarufon som är det eländiga. Tyvärr finns ju de oavsett programmet. Kärringen med "skohunden" fick ju iallafall veta att det var helt uppåt väggarna det hon höll på med. Idioten som dominerade sin hund så katastofalt tog de ju med, och den snubben behöver definitivt omvärdera förhållandet husse/hund. Kanske kan han få den inputen genom programmet, men jag är skeptisk.

Det primära med detta program är ju inte att hjälpa hundägarna till att bli bättre ägare, men några kommer säkert att bli det ändå. Personligen har jag inget emot hundar i reklam och film, och därmed inga problem med att de stylas etc. Så länge de får aktivera hjärna och kropp spelar det mindre roll om de gör det utklädda som clowner eller nakna.

Slutresultatet ser vi ju runtomkring oss dagligen på reklampelare, den här gången sker det bara i större skala och inför öppen ridå. Programmet i sig genererar knappast fler usla hundägare, med lite tur kan faktiskt en och annan inse att hundar behöver mer än mat, klapp, kissrunda och tak över huvudet. Moroten blir att det går att tjäna pengar på att aktivera sin hund. Bedrövligt att det ska behövas, men jag tycker att allt som gynnar hundarna är OK.

Det värsta med ett sådant program är väl all felinformation som når ut till icke kunnigt hundfolk som tror att hundar=dockor.

Säger inte att detta är den enda informationskälla som gör hundar till "leksaker" men det blir en bidragande faktor.

Att en hund sedan inte känner skillnad på en ballerinaklänning och ett vanligt täcke förstår väl de flesta med lite mer innanför pannbenet, det är just dom som saknar förståelse för att hundar ändå är hundar som detta blir ytterligare ett bevis .:crazy: .

*knappen*

Hmm.. andra reklampausen i andra programet.
Jörgen vägrade kläder på Maja, det var väl okej men jag fattar inte vad han skulle i Top Dog med alla andra små bimbos med klackskor och rosa himmelsängar till hundarna att göra?
Bruden med BeBis håller på att irritera ihjäl mig.. så jäkla IQbefriad så det inte är sant "Min hund är Vouge".. ja eller hur!!!

Nu är reklamen snart slut, måste gå och titta klart.

:eek: :eek: :eek:
Står idioten och morrar åt hunden helt oprovocerat och berömmer sig själv för att hon visar underkastelse?
Fly mig en påk ska jag slå på honom lite. Vad han hotar den stackars hunden med hela kroppen MEDVETET.. typiskt karlar.
Han skrämmer hunden, hon törs ju inte göra ett skit mer än att slicka hans fötter i princip, hon vet ju inte vad hon gjort fel.
JävelJörgen... eg. skulle han få åka ut med arslet före men är han kvar kanske han kan lära sig att vara som en normal människa.

Favoriter = Collien, stabil hund, stabil matte, ingen stress, inga mesiga skor.. I Like.

håller med dig helt o hållet..

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar