Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Sv: Topdog eller var det Floppdog???!!

Och desumtom straffar han hunden för att "visa" för de andra vilken duktig hundägare han är som har 100% koll på sin hund. :mad:

Och i nästa program ska det tydligen bli värre. Han tar av hundstackaren maten när hon står och äter, för han är "alfan" och kan därför bestäma om hon får äta oavbrutet eller ska dela med sig:cry: :mad:

R8n skrev:
Och desumtom straffar han hunden för att "visa" för de andra vilken duktig hundägare han är som har 100% koll på sin hund. :mad:

Och i nästa program ska det tydligen bli värre. Han tar av hundstackaren maten när hon står och äter, för han är "alfan" och kan därför bestäma om hon får äta oavbrutet eller ska dela med sig:cry: :mad:

Gick in http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=5704&Itemid=703 Hit och tittade lite

"Drömyrke -Att vara sin flockledare till lags."

"Varför förtjänar du att vinna Top Dog? -Mitt goda samarbete med min husse."

"Vad är det mest pinsamma du gjort? -Nonchalera min flockledare."

"Mitt favoritställe -Intill min flockledare."

:eek: :eek: :eek:
Vilken helidiot.
Vilken totalt värdelös nolla.
Hellre att jag föredrar fjollorna med sängar och plyshtofsar än det grottmiffot.

han är vidrig!
har bra lust att åka och sno hans söta lilla hund. usch, jag mår illa.

Han verkar ju till och med värre än vad jag är. Okej för att föraren ska vara nummer ett för hunden och det roligaste, men det finns ju gränser.

Jadzia skrev:
Han verkar ju till och med värre än vad jag är. Okej för att föraren ska vara nummer ett för hunden och det roligaste, men det finns ju gränser.

Det finns ledarskap och det finns ren mobbing och pennalism :mad: Han är ju inte det roligaste hunden vet utan den man gör bäst i att lyda, annars :devil:
Tror absolut aldrig är du är sådär.

ja, men han var ju liten basset, dom har ju lite svårt med ett o annat...:angel: han hade säkert fullt upp med o "bara"andas.. den lille vännen... :smirk:

vacasso skrev:
Gick in http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=5704&Itemid=703 Hit och tittade lite

"Drömyrke -Att vara sin flockledare till lags."

"Varför förtjänar du att vinna Top Dog? -Mitt goda samarbete med min husse."

"Vad är det mest pinsamma du gjort? -Nonchalera min flockledare."

"Mitt favoritställe -Intill min flockledare."

:eek: :eek: :eek:
Vilken helidiot.
Vilken totalt värdelös nolla.
Hellre att jag föredrar fjollorna med sängar och plyshtofsar än det grottmiffot.

Favoritleksak
-

Allvarligt, får hundstackarn ens leka? Verkar mysko om hon inte ens väljer någon.

Jag blir så förb....d :devil: på Jörgen som kan hantera sin hund på det viset, hon är ju så kuvad som det bara går att bli stackars hund :cry:

Men jag är jätteglad för att Walle gick vidare, fast bassar är som dom är :banana: , (beror ju också lite på vad man vill lära dom, min sista basset kunde sitt, ligg, rulla runt , ligga död, stanna, backa, räcka vacker tass m.m, tycker det är kul att "hjärngympa" hundar oavsett ras) , ALLA hundar kan lära sig.:bump: :bump:

*kl*

Uschusch fy och blä vad ledsen och upprörd jag blir över dumJörgen.

Stackars hund.

Jörgen tycker jag har läst för mycket och praktiserar saker helt helt. Ja, människan ska vara ledaren, men för de ska man inte trycka ner sin stackars hund och bryta ner dens själförtroende totalt. Nej, banka ner Jörgen i skorna. Nu!

Däremot tycker jag Håkan och Majken är så otroligt söta. De passar verkligen ihop tycker jag och man ser verkligen att Håkan älskar sin hund. Tycker så synd om dem som måste bo ihop med dumJörgen!

Äh, sökte på Top Dog innan jag skrev min tråd... DÅ fanns det inga träffar. En moderator får väl plocka bort min tråd antar jag. :o

Ja ja, jag tyckte riktigt illa om den serien. Ogillar när vi försöker förmänskliga våra hundar på det sättet.

pralin skrev:
Jörgen tycker jag har läst för mycket och praktiserar saker helt helt. Ja, människan ska vara ledaren, men för de ska man inte trycka ner sin stackars hund och bryta ner dens själförtroende totalt. Nej, banka ner Jörgen i skorna. Nu!

Den tanke som slår mig är att den där hunden inte är ett dugg svårt att få en bra relation till med ett bra ledarskap genom några enkla övningar, det behövs varken fysiska övergrepp eller verbala hot för att den där hunden ska foga sig, hon ser så mjuk ut.
Eg. önskar jag att han hade skaffat sig en hårdhudad jäkel, som en Labrador jag känner, den hunden bryr sig inte ett skit och nånstans är det bättre -att det rinner av hunden som vatten på en gås så kan den fula saten vara så övertydlig och högljudd han vill.
Det eller att hunden säjer, "Jasså? men kom igen då!!!" som en rottis min ..hm, ja vän kan vi väl säja (ytliga bekant) har.
Den hunden är ingen hund man provocerar fram någonting med utan för att få ledarskap där får man köra benhårt men där hunden inte måste svara upp, för det förlorar man på en gång (iallafall jag som är så mesig).

Jörgen måste man sätta sig ned och prata allvar med tills han förstår, tyvärr funkar det bara om det är en annan man som han dessutom ser upp till -män av den sorten skulle aldrig lyssna på en kvinna, för en sådan man imponeras sällan av kvinnors prestationer.

*lånar

Jag tycker oxå att Jörgen var bäng i huvudet.. Jag förstår att man kanske måste vara så här tuff mot en del hundar (oftast i raserna doberman, rotte, amstaff osv.) eftersom de är tuffa av naturen men den här lilla söta flickhunden verkar ju nästan rädd för sin egen skugga efter all "hantering" han har gjort med henne.. Nä Ushh man får väl för tusan anpassa "utbildningen/träningen" efter hur dan hunden är.. ALLA hundar fungerar på "DUKTIG" men det finns ju de som man ibland får "ta tag i" men även de hundar fungerar ändå bäst på "DUKTIG"!! Det är ju tur för han att det inte varit en större hund som han lär att "ranghögsta" ska trycka ner och visa aggresivitet mot de "ranglägre".. Tänk om han får barn och hunden för för sig att hon är rang högre????

Ja, Håkan och Majken är ju störtsköna!!

-"Kan Majken några trix då?
-Ja, vi ska se... Sitt, Majken! Sitt! Majken, SITT!!! Nähä.."

:rofl: :rofl: :rofl:

Håller helt med! Hejar på Håkan och Majken! De är så söta. Collien gillar jag också..
Men jag tror att en av anledningarna till att jörgen är kvar är , bra tv.

Tråkigt men sant, men jag tex kollar ju delvis för att jag ogillar honom, jag väntar på en utskällning från någon. Hoppas verkligen att någon säger till honom, men som vacasso skriver, han skulle nog inte lyssna på en kvinna. Dit med en karl som han redan innan har respekt för.

Jag har inget emot lite "hårdare" metoder med hundar som klarar av det, men det handlar ju just om hunden och situationen. Jag vill också vara ledare och viktigast för hunden, men det går att uppnå på ett normalt sätt.

Förresten off topic men är det någon som sett det på tv4+, hon som hjälper folk med deras hundar? Jag tycker faktiskt att det är rätt bra, även om hon är lite speciell. Där gäller det ju riktiga problem och lösningar på dom. Även om jag höll på att riva ner tapeterna över de dära små odjuren som bet allt som rörde sig.. suck. Som hon "hundnannyn" sa, om det hade varit en rottweiler...

heineken skrev:
Ja, Håkan och Majken är ju störtsköna!!

-"Kan Majken några trix då?
-Ja, vi ska se... Sitt, Majken! Sitt! Majken, SITT!!! Nähä.."

:rofl: :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: :bow:

Jag och bästa väninnan skrattade så att tårarna rann.

"Majken! Sitt sa jag!!"

Top Dog *vad tycker du om..*

Vet att det finns en sådan här tråd nånstans,men nu sitter jag och tittar på Top Dog,har följt det sedan start,tycker att alla hundar är super goa och jätte duktiga!

men sen finns det ju ETT "ekipage" som jag stör mig lite på...Jörgen och hunden Maja...blir så störd av hans sätt att vara mot hunden,,visst förstår jag det han vill "förmedla" till Maja genom sin dominans och "han är alfan i flocken",men han går över gränsen...
Maja söker inte kontakt med Jörgen av "rätt" anledning,utan för att HAN vill det och begränsar vad hunder får göra..jag menar bara det att han INTE belönar hunden med ngt den gillar (hundgodis el leksak) utan ska belöna henne med sin såkallade (ISKALLA) kärlek!..precis som hundtränaren sa under deras "special undervisning".

vad tycker ni är rätt? går han över gränsen eller inte?
ill gärna se vad ni andra tycker om det,vor ekul att utveckla detta å se om jag är den enda som tycker att han går överstyr...

Sv: Top Dog *vad tycker du om..*

Jag är allergisk mot Jörgen, fattar inte vad han har i Top Dog att göra?? :confused:
Maja är ju jätte fin men jag tycker Jörgen har konstiga "hunduppfattningar" & när han vägrar att ställa upp i en del övningar så börjar man ju undra hur "fel" han & Maja har hamnat....

Sv: Top Dog *vad tycker du om..*

Jag håller med dig om att det helt klart saknas kärlek i det förhållandet mellan hund och människa! Ska inte hunden vara lite glad också? Tycker tyvärr att hon mest ser kuvad ut. Sen att hon ska vänta på ett "varsågod" innan hon får ta maten och liknande tycker jag är vettigt, men det är ju synd att all hans träning är så militärisk. :eek:

Sen är det ju andra som verkar gå åt andra hållet istället. Hunden springer runt helt som den vill utan att lyssna på matte eller husse det minsta medan denne står och säger med en låååg och mjuk röst "kom då älskling" utan att få den minsta respons.:D

Egentligen ska jag väl inte säga något, min hund är i stort sett helvild, han har visserligen kontakt hela tiden, men sitter inte stilla en sekund...

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar