Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Sv: Top Dog *vad tycker du om..*

Jaktspaniel!

Hittat på topdogs hemsida där hussen även har fyllt i frågeformulär åt maja.

Utdrag:

Drömyrke
Att vara sin flockledare till lags.

Varför förtjänar du att vinna Top Dog?
Mitt goda samarbete med min husse.

Hur fåfäng är du?
-

Vad är det mest pinsamma du gjort?
Nonchalera min flockledare.

Jag trivs bäst med
Att arbeta.

Min bästa leksak
-

Mitt favoritställe
Intill min flockledare.

Jag håller med, han går över gränsen och jag tål knappt att se honom på tv. Det är ju rätt tänkt från början men det känns som att han har tolkat hela den där alfabiten lite överdrivet. Hunden vill ju följa med sin alfa, Maja vill inte ens följa med Jörgen. Det verkar som att hon lyder mest för att det straffar sig annars. Jag tycker att Maja verkar vara väldigt osäker och kuvad. Jag är ingen mästare men titta på hur hon rör sig? Hon går ju helt annorlunda än alla andra, med "kortad" bakdel, korta steg och svansen viftandes mellan benen. Inte "upprätt" på något sätt. :(

nä det ser faktiskt väldigt hemsk ut.. tanken är som sgat god men den har gått för långt...dom måste ju få ha skoj och vara hund också..

*lån*
för några veckor sedan så stod jag på busshållplatsen och skulle åka hem. jag hade min hund med mig. så ser jag två människor närma sig och ser att dom har en hund. dom passerar mig och jag reagerar på hur hunden går, den går exakt bakom husse, nästan på hans fötter. den tittar lite på min hund men går kvar. lös var den.
sedan för några dagar sen kom jag och tänka på jörgen i top dog, så idag gick jag in på hemsidan och kollade vart han bodde, för jag tyckte att hunden var så otroligt lik den jag sett på teve, med beteende och allt. och då ser jag att han bor här på värmdö. så alltså, det måste varit han som gick förbi mig den kvällen.
Ja, man kanske inte ska hota med att slå honom men efter dagens avsnitt har jag fan stor lust.

jag tycker jörgen till viss del vet vad han snackar om , han förstår hur en hund tänker , men lite överfrift ibland kasnke:angel:

jag börjar också bli allergisk mot dne människan! han går verklgien till överdrift!

alltså jag förstår hans tanke,och visst ska man vara en ledare till sin hund..men han är fööör mkt! snacka om att ha storhetsvansinne!
mina hundar äter också tills dom får klartecken från mig..men Inte fan går jag å tar deras mat för att "bevisa min styrka"! kan visa mina hundar att jag bestämmmer på ett helt annat sätt än att ta deras mat ...

sen visst finns det vissa som inte alls har pli på hundarna och som du sa "kom hit älsklingen" är också dåligt,MEN helldre DET än Jörgen!
vad gör han i Top Dog egentligen?
i varje avsnitt vägrar han att göra ngt men hunden,första avsnittet-inga kläder... detta avsnitt-ingen belöning med godis/leksak å nästa avsnitt-vägrar dansa med hunden..
ska itne hunden få ha lite kul ibland,känna sig UPPSKATTAD och älskad av sin herre men ändå veta "sin plats" utan att vara "rädd" för han..
hon ser ut att "skämmas" hela tiden och inte veta avd hon ska sig till..beter sig en hund så dära så är en sak klar - hans ledarskap,uppfostran har gått åt helvete...

yew98fq skrev:
Jaktspaniel!

Hittat på topdogs hemsida där hussen även har fyllt i frågeformulär åt maja.

Utdrag:

Drömyrke
Att vara sin flockledare till lags.

Varför förtjänar du att vinna Top Dog?
Mitt goda samarbete med min husse.

Hur fåfäng är du?
-

Vad är det mest pinsamma du gjort?
Nonchalera min flockledare.

Jag trivs bäst med
Att arbeta.

Min bästa leksak
-

Mitt favoritställe
Intill min flockledare.

som sagt-storhets vansinne!

Galathea skrev:
Jag håller med, han går över gränsen och jag tål knappt att se honom på tv. Det är ju rätt tänkt från början men det känns som att han har tolkat hela den där alfabiten lite överdrivet. Hunden vill ju följa med sin alfa, Maja vill inte ens följa med Jörgen. Det verkar som att hon lyder mest för att det straffar sig annars. Jag tycker att Maja verkar vara väldigt osäker och kuvad. Jag är ingen mästare men titta på hur hon rör sig? Hon går ju helt annorlunda än alla andra, med "kortad" bakdel, korta steg och svansen viftandes mellan benen. Inte "upprätt" på något sätt. :(
jo men precis! hon verkar göra det för att "slippa straffet" för olydnad..men det dära kalalr inte jag för ledaskap el lydnad..lång ifrån,han har missbrukat sin makt och hunden vet itne längre va dhan vill,,för minsta sak hon/han gör så ska han påminna henne om att "han är alfa"..
för mkt helt enkelt..avskyr den människan,har bara god lust att ta Maja och ge henne all kärlek som finns,å Jörgen-en fet örfil och en rejäl utskällning om det ena och det andra :devil:

hästsko skrev:
jag tycker jörgen till viss del vet vad han snackar om , han förstår hur en hund tänker , men lite överfrift ibland kasnke:angel:

jovisst,han verkar veta HUR hundar gör å allt det dära om ledaskap,men han går över till dårskap! han vet inte NÄR han ska sätta en gräns för det han gör,hunden mår inte bra av att hela tiden bli nertrackad av sin "alfa".

Jag tror helt enkelt att han ahr storhets vansinne,han har hittat ngn som är mindre & svagare än han och som är beroende av honom,han VILL vara störst och bäst å eftersom Ingen annan som kan säga ifrån skulle låta sig behandlas påd et viset låter han gå ut över hunden...
näe vissa kan det dära,men tyvärr är han en av dem som INTE kan,det är säkert ngt han läst om i en bok om vargar och försöker härma,men snacka om misslyckat...

Precis! SÅ fort hon får chansen går hon ju ifrån honom, blev ju en helt annan hund när hon instruktören pratade med henne ju!

Förstår fö vägran att ha kläder på hunden också (eller ja, ett snyggt halsband eller en scarf är väl ungefär vad min hund skulle få ha på sig) men att inte belöna eller ha kul med sin hund är ju bara helknäppt!

Blev såå upprörd över denna man idag. Han ska inte ha hund, när han inte vet hur de fungerar. :crazy: Synd på en så till synes mycket trevlig och fin hund.

Jag tycker hela den hundens beteendemönster och rörelser påvisar hur konstant undergiven hon är, det ser inte ut som en glad hund.

Han försöker verkligen vara en extrem steriotyp av jägare som vill visa sin hund som "arbetsredskap"

helklart!
visst förstår jag ang klädvägran,alla vill itne klä sina hundar då dom (egentlgien) itne behöver det..men som du sa ett snyggt halsband el skarf..why not liksom?
men allt anant,näe hela hans sätt stör mig..

ja men verklgien!
hon verkar vara som en super trevlig och fin hund...men hon är undergiven hela tiden och vet inte riktigt vad hon ska ta sig till...

*KL*

Såg ni hans "trix" som han visade upp på utagningen i första avsnittet? Han ställde sig över Maja och morrade så att hon lade sig på rygg undergivet?

WOW, vilket TRICK...!! Jag var såååå imponerad...! :smirk:

haha näe gjorde han??!!
missade det programet!
men fy fan vilken loser! blir bara mer arg på den skiten..haha a verkligen-det Coolaste tricket jag "sett"!!

fattar inte vad den människan tänker med..å varför han ens fått komma med till programet..!!??

Senast ändrad:

måste även säga att hans jäkla sätt att vara mot folk som komenterar hans beteende,snacka om att vara nonchalant å ha näsan upp i vädret å typ " ja ja skit samma vad du säger,vem e DU liksom? jag vet bäst så gå nu"

blir såå störd på det,vore jag programledaren hadejag sagt "tack för dig å packa dina väskor,tar du inte åt av det man säger till dig har du inget här att göra!"

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross