Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Sv: Top Dog *vad tycker du om..*

Samma princip som Topmodel o likn, vinnande hund får ett modellkontrakt och för att vara hundmodell krävs viss lydnad och ett bra samspel med sin ägare.

Tycker för övrigt det är fruktansvärt att se hur folk daltar med sina hundar. var ju den där majken och dess ägare igår; han kallade på henne flera gånger, hon reagerade inte ens. Så han gick fram till henne i ställe och lyfte upp ehnne och kramade om henne och såg så glad ut. Klart som sjutton hunden inte har någon anledning att lyda! :mad:

Nikkis skrev:
fattar inte vad den människan tänker med..å varför han ens fått komma med till programet..!!??

I första programet så sa ju hon tränaren något om att hon ville "lägga vantarna på Jörgen" eller "ta itu med"
Han är väll förhoppningnsvis kvar i programmet för att juryn tror att han kanske ska lära sig något... men tyvärr så är det väll oxå pga publiciteten...

Maja älskar ju alla människor som säger ett snällt ord till henne, eller klappar på henne. Go Håkan ge henne all kärlek du kan/vågar. :love:
Även fast jag eg. inte tycker att man skall uppfostra/träna/skämma bort (kalla det va ni vill) andras hundar...

Ja det ska ju vara nån måtta med allt :rofl: Majken daltas bort och Maja är kuvad.....men jag gillade Chihuahuaägaren som korrigerade sin hund när den inte lydde! Helt rätt! :banana: :bump: Och hon fick beröm för det också. Dom små daltas ofta bort trots att även dom behöver ledarskap och lydnad.......hunden med himmelsäng...ojojoj.... men det är ju mitt tycke och smak, men egentligen är det ju sådana som hör hemma där för det är ju lite sånt det går ut på.....:D

Personligen fattar jag inte vad idioten med vackra maja gör där. Han får en hundmänniska att skämmas.
Hans hund är inte lydig för att hon tycker om honom, hon är lydig för att hon inte vågar annat. Hon ser rent ut sagt olycklig ut.
Det är en kuvad hund jag ser, som blivit av med rätten att vara hund. Visst en hund behöver en ledare som den kan lita på men en hund behöver också kärlek.
Varför är det så svårt att ge hundkraken en liten leksak ?!? Hon var ju hur mallig och stolt som helst när hon hade hämtat den.
Självklart SKA man kunna ta bort matskålen från hunden utan att den ska protestera av de anledningar ni redan nämnt, men han gjorde det två tre gånger bara för att visa att "jag är ju alfahanen dårå, och jag kom kanske på att jag ville ha lite mera mat dårå.."
Alfahanen äter sig mätt, sen får det som står lägre i rang äta ifred !!
Den där hunden springer med rumpan mellan bena hela tiden och hans kommentar är "men titta, hon ÄR ju glad, hon viftar ju på svansen". Men varför har hon då rumpan mellan bena och ser mest ut att tänka "gör jag rätt nu, jag gör väl rätt? eller..??".
Jag vill ha ut dem därifrån.
En människa som han som går med huvudet upp i det blå kommer aldrig ta åt sig vad någon annan säger. För han har ju alltid rätt.

Tie: Såg du Top Dog igår ?? Då kanske du såg att det var chichiuan (lär mig aldrig stava till den rasen) med himmelsängen som vann "lydnadstävlingen"...;)

För övrigt är Majken min stora favorit..."lika hopplös som sin husse":bow:

Tips för att komma ihåg stavningen är att tänka: Chi Hua Hua = Chihuahua

tack för det tipset.. jag har aldrig lärt mej stava chihuahua.. men nu kan jag :bow: :bow:

Det är bra att träna sin hund lydig,men den gubben är ju psyko!
Stackars Maja,så söt hund:love:

Som tidigare skrivits så är vissa andra tvärtom,lyder ju inte alls,men så är det ju tv...

Tycker att Walle är go & matten med!Men vilken hund & ha hemma!hi hi

*knapplån*

ser alltid på top dog men delar inte Jörgens uppfattning helt...
Visst bör hunden ha en flockledare med den ledaren ska vara ngn att se upp till, ngn som alltid är roligare än allt annat. Maja har mer se upp till mig annars bestaffas du...

Hundar ska tränas med belöning o ignoration (enstaka bestraffning ibland kan enligt min mening ok, som Lee gjorde med yuki på luddiga bordet förra veckans utröstning, dvs nöp till lite i nacken för att säga lyssna inte lukta.)
Jörgen tränar på rätt filosofi men med fel medel...

Så ngn mer än jag att när hundtränare testade lite med Maja åkte svansviftningen upp en bit den var inte nervöst nere vi hasena längre... likadant om ngn annan i huset pratar med henne...

hoppas ngn får rätsida på honom..... oj detta belv långt :crazy:

jo men att han tvärvägar göra vissa saker å inget av det man säger till han går in i hans skalle tyvärr..

visst ska man inte skämma bort,uppfostra etc andras hundar,men när man väl e rummisar så kan man alltid "smyga" till lite extra kärlek till maja!
det hade iaf jag gjort :devil:

ja Maja är juh hur gullig som helst..:love:

å haha Walle ja,han rä rätt speciell,Daphne beskrev han på bästa sätt " vaddå jag? näe jag fattar Ingentiiing,jag bara ÄR" haha stämemr så rätt in på Walle,haha hur go som helst,men ingen hund att ha hemma (int eför mig iaf)
å hans matte är också lika go som helst haha så härligt att se henne skriva å hojta till walle när dom ska visa upp sina trix,allt för att fånga hans uppmärksamhet haha så skoj

Sörlatungu skrev:
Jag håller med er.
Jörgen har en bra filosofi, och där håller jag med honom.
Människan ska vara ledare.

Men, sen skiljer vi oss åt ganska mycket när det gäller HUR man blir/är ledare.

Jag vill att min hund ska ty sig till mig, följa med och se mig som sin flockledare, för att han TYCKER att jag är världens bästa.
Han ska komma till mig för att han vill, inte för att jag blir arg om han inte gör det.
Och en sånd hund, som tycker att jag är världens bästa, får jag, enligt mig, genom att vara såpass snäll, rolig och underbar så att jag Förtjänar hans tillit!

Är jag "arg" och dominant mot min hund, blir ju inte jag käck i hans ögon, då blir jag ett otrevligt tvång som man gör bäst i att lyda. Då har jag bara ledarskap över honom för att han är snällare än mig och inte tar till "våld".

du ahr så rätt,det är precis så det ska vara,men han verkar inte fatta det riktigt tyvärr,tycker det är trist att se sådanna människor ha hund-vekar itne riktigt veta VAD/hur man gör utan bara gör det å förstör en fin hund..

ja tycker att hela programmet är lite löjligt. ja menar, man ska vel inte klä på sin hund? visst det beror väl på om man har en liten jack russel eller chiauha som fryser på vintern men annars?;)

Jag håller helt och hållet med dig. Jörgen är ju en riktig idiot. Det verkar ju inte ens som om han leker med hundstackarn.

Sv: Topdog eller var det Floppdog???!!

jag tycker inte ens att man ska klä på sin hund. en hund är en hund och bör få vara det. fast det beror ju på om man har en liten terrier eller liknande liten hund (eller stor) med lite päls så att den fryser, då måste jag hålla med om att det är ok. men vad är det för mening? och jag måste erkänna att hundarna var jättegulliga i sina kläder men vaddå? går man inte lite långt när man har skor och tiaror till hunden? och jag måste tillägga att Jörgen är en riktig idiot! (så nu var det sagt!) stackars lilla söta Maja! men jag förstår att han inte vill ha kläder på sin hund... men det är inte rättvist att behandla sin hund så! hunden ska inte kuvas till att lyda sin husse eller matte. den ska göra det för att den litar på dom!
det är vad jag tycker. och nej, jag är inte någon sur tant om ni undrar det, jag tycker bara att en hund ska få vara en hund!

tycker alla i de där programmet inte verkar ha så normala hjärnceller

VEM F*N döper hunden till bebis , fult som stryk :angel:

ehh... jaa. ja tappade hakan totalt när ja hörde det namnet. och för att göra allt "bättre": det är ju en HANhund! :crazy:

Sv: Topdog eller var det Floppdog???!!

*knappen*

17 också, missade Top Dog igår :(
Vem åkte ut (inte lilla söta Majken väl?) :)
Och Jörgen, var det någon som gav honom en avhyvling? Jäklar i min lilla låda om jag vart med i programet och vittnat något dylikt, JAG hade gjort bra Tv det kan jag säja :devil: ;) :D

Hade jag haft en träpåk i närheten av honom hade jag gett snubben en smäll. Han är rent igenom elak mot sin hund. Ok att en människa ska vara en ledare, men inte en tyrann. Han är inte rättvis någonstans och hundstackaren lyder bara av ren rädlsa.

Han som har Majken är tvärt om. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag tvivlar inte på att Majken får mycket kärlek, men dom kommer aldrig att bli några stärnor i lydnad. :angel:
"Majken, ligg! Majken, ligg!" *hunden sitter* "Jaja, ok, sitt först då." och så får hon en godbit och en kram.
:rofl:
Herregud.

Fast roligt hade vi ändå när vi såg programmet och började fundera på hur man själv hade klarat banan. Jag undrar vad min egen jycke hade sagt om fåren. :rofl:

Sv: Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

Jag har inte tittat på något program, men om han är sådan som alla säger så..
Jag hade gärna lånat ut min Fila till honom om programmet gått i höstas :angel:

Fast det kanske inte är så schysst, Jörgen hade nog varit grovt skadad efter någon minut bara.

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet