tölt vid vet.bes.

Sv: tölt vid vet.bes.

Det är skillnad på "viss" vana och som silverkedjan STOR vana av islandshäst... :smirk:

Ps vana har inget med kunnighet att göra, det finns hästmänniskor som haft hästar i 30 år som rent teoretiskt inte besitter några grundläggande kunskaper om hästars hälsa, träning , exteriör, beteende osv.
Alla kan skaffa hästar, ha dem i en hage å mata dem(tyvärr finns många exempel på dessa fall oxå), men det säger inget om kunskap.Nu var detta inte menat till Silverkedjan då hon har kompetens.Men jag ville få det skrivet rent allmänt.Många förväxlar ju tyvärr vana å kunskap.

Det är klart det kan finnas enstaka hästar även på tex SM som inte travar vid vet.bes pga stress, men det är absoluta undantag och har en häst kvaliteter för tävling ska den också kunna lära sig att trava vid hand.

Men man måste träna på det, vilket trådskaparen kommit på :idea:

Och chrysler, hur många veterinärbesiktningsköer på stora passtävlingar har du stått och väntat i ?

Jag brukar inte vara på tävlingar om jag inte tävlar själv :smirk: Men ryttaren jag talade med är garanterat på alla stora tävlingar å denna har deltagit vid dessa besiktningar, så jag tvivlar inte.
Jag håller absolut med om att hästen ska trava, nu är det inte heller majoriteten av dessa hästar som inte travar vid besiktningar, som inte kan trava.Som du skriver brukar det bero på stress, nervositet.
Det var bara en liten"off topic", när jag skrev att det finns hästar som inte travar.
Har själv en pålle som har det omvända problemet, han travar gärna vid hand men inte med ryttare på ryggen ännu. :crazy: Har iofs inte kommit så långt i utbildningen så det är det viktigaste.,

Jaha, men du skrev ju att du hade "vana" och då menar du att du inte har kunskap?

"Många förväxlar ju tyvärr vana å kunskap" skrev du ju...

Nej, vana är inte samma som kunskap, sedan finns det folk med vana & kunskap :smirk:
Vad jag eller Silverkedjan har för kunskaper kan vi nog själva bedöma :angel:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar