Tölt och pass fråga. (video)

Sv: Tölt och pass fråga. (video)

Man ser inte så bra!..

Men den ena ser ut att "grisepassa".......

Vad är det allra sista? Där hästen springer riktigt fort och det ser flytande ut?

njaa menade i början faktist.. där det ser ut som om han håller i hästen och hästen stressar tyckte jag såg ut som "grisepass" men är inte helt säker!..
ska kolla lite noggrannare!..
varför jag såg det är för att min gör precis likdant! och han grisepassar mycket tyvärr!!..

men går det riktigt fort och det ser helt flytande ut.. verkar det ju vara pass!..

men är inte så duktigt på det här med pass..
Någon annan som vet??

Ser ut som flygande pass när man pausar videon.
Förövrigt en hemsk film :cry: Stackars hästarna som går omkull när ryttarna kastar sig ner åt sidan! :eek:

Ja, man undrar ju vad det ska vara bra för!! Samtidigt hade det varit ganska kul att se dem rida på en av "våra" hästar. Jag menar eftersom de praktiskt taget sliter sönder munnen på sina hästar osv. hade det vait ganska "kul" att se dem på en välriden dressyrhäst t.ex. :angel:

Joo...

nu när jag tittade en gång till så ser det ut som pass.. Häsftigt tycker jag!..

Men håller med så himlahemskt!!..:( och hästar srpinger där så snällt

Ja jösses! Snacka om snedbelastning! :eek: Om de ska hålla på och flänga omkring sådär på hästarna kan de väl åtminstonde göra det åt båda hållen, inte bara hänga ut på vänster sida :mad:

fy TUSAN vilken vidrig film... den va ju hemsk att se på. men nog fanns de ju inslag av grisepass lite här å där... men såg den inte till slut

den sista hästen ser ut att gå i flygande pass och även nåra andra,men var det bara jag som tyckte mej se ett tölt steg på en av hästarna?

den sista hästen ser ut att gå i flygande pass och även nåra andra,men var det bara jag som tyckte mej se ett tölt steg på en av hästarna?

Nää jag tyckte att jag också såg några tölt steg..
så svårt att se de man blir så förbannad över hur dom hänger o dinglar som om det vore en leksak!!:confused:

*delvis knapplån*

Ja inte ser det vackert ut... :(
Och väldigt läskigt när de går omkull.

Det är skoj att veta att de har åtminstånde pass i sig.
Kanske tom. tölt.

I europa har vi mest 3 gangare men majoriteten av varldens hastar har fler an 3 gangarter.

Ponnyer som dessa har behallit tolt och ibland pass precis som islandshasten.

Nää jag tyckte att jag också såg några tölt steg..
så svårt att se de man blir så förbannad över hur dom hänger o dinglar som om det vore en leksak!!:confused:

tyvärr så är det ju så att hästarna är leksaker i dom flesta andra länder än dom nordiska.. de är inte husdjur som i sverige utan ett nyttodjur tex för mat eller transportfordon.. vidrigt tycker vi men det är lika naturligt för dom som våran hästhållning är för oss..

förövrigt så går flera av ponnisarna i helt ren tölt.. dock i väldigt spänd form, men fot förflyttningen är ren tölt. dom sista hästarna går i flygande pass.. det är ju inget ovanligt att hästar har flera gångarter.. kolla bara på travarna! jag har haft 2 st som har töltat rent i flera tempon o man tävlar ju fortfarande i passgång i USA.. mvh erica

leksak är nog det sista dem där hästarna är för sina ryttare. precis som all annan hästhantering har det dem gör troligtvis sin grund i det dagliga arbetet dem med största sannolikhet använder sina hästar till. Även om vi tycker det är hemskt efter som det ligger så långt ifrån det vi sysslar med tycker jag inte att man ska vara försiktig med att kritisera andra typer av hästkulturer allt för hårt innan man vet varför dem gör det dem gör. Det må se grymt ut och fel rent fysiologiskt eftersom man kan se hur hästarna kämpar för att hålla balansen men det är så lätt för oss att tycka, vi är inte beroende av våra hästar på samma sätt som dem är i många andra länder.

Förmodligen så var det "överhängande" ryttare som skadade sig i denna uppvisning. Om jag inte minns helt fel så är det en mongolisk uppvisning/tävling som utspelar sig 1 gång per år och som visar samspelet mellan ponny och ryttare i vad ponnyn brukar användas till i deras kultur som te.x jakt i olika former. Håller med om att leksak är det sista dessa ponnysar är. De tränar sina ponnysar otroligt mycket. När ett barn föds får han sin första häst i present, och barnen är otroligt duktiga ryttare redan som 3 åringar. Och visst händer det olyckor och vem säger att "vi" är mera förskonade från olyckor är dem, det är snarare tvärt om.
Personligen tycker jag proportionerna på ryttarna inte ser så lämplig ut i vissa fall, en del ponnysar är verkligen små.
Mongolerna red på hästar när "vi" bankade på benknotor och bodde i grottor.

Helt SJUK film :cry:
Va fan ska dom hålla på och slänga sig åt sidan sådär??!!!:eek:

leksak är nog det sista dem där hästarna är för sina ryttare. precis som all annan hästhantering har det dem gör troligtvis sin grund i det dagliga arbetet dem med största sannolikhet använder sina hästar till. Även om vi tycker det är hemskt efter som det ligger så långt ifrån det vi sysslar med tycker jag inte att man ska vara försiktig med att kritisera andra typer av hästkulturer allt för hårt innan man vet varför dem gör det dem gör. Det må se grymt ut och fel rent fysiologiskt eftersom man kan se hur hästarna kämpar för att hålla balansen men det är så lätt för oss att tycka, vi är inte beroende av våra hästar på samma sätt som dem är i många andra länder.

JojooO!..

jag undrar varför inte välja stora hästar ist?? kanske bara finns ponnysar där vad vet jag!...???

för som sakt dom e lite stora för att rida dessa ponnysar och då tycker jag inte att det är så konstigt att dom ramlar och sånna grejjer!..men självklart så kan våra hästar också råka ut för olyckor.. men vi försöker iallfall ta det hyfsat lugnt och vara försiktiga med våra eller??

men självklart får ni tycka som ni vill.. Tyckte bara att det såg så hemskt ut!!..

alltså jag säger bara fy fan, jag kan inte se mer av sån flå ridning å djurplågeri, stackrs hästen bröt väl nacken av sig när den ramla! Fattar inte varför dom har mindre känsla för djuren i andra länder!!!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Alltså. Det finns ju organisationer för de som inte har någon att "fira" ihop med, att umgås med och bara är allmänt ensamma på...
2
Svar
20
· Visningar
2 274
Senast: gul_zebra
·
Islandshäst Jag går i hästköpartankar och har kollat runt på en del hästar. Problemet är att jag egentligen inte vet vad jag vill ha för typ av...
2
Svar
38
· Visningar
6 784
Senast: BMW530D
·
Islandshäst Hej Nu när det finns så mycket kunnit Islandshästfolk på ett ställe måste jag passa på att fråga, lite dumma frågor kanske men jag har...
2
Svar
25
· Visningar
4 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka