Islandshäst frågor från en nybörjare

Varför inte ta ett par privatlektioner på islandshäst innan du åker?
Så får du lite mer känsla för hur det ska kännas mer än en "töltande/grisepassande" turhäst.

Jag har faktiskt tänkt på det och har kontaktat några och ska se om jag hinner få in några lektioner, tack för tipset! (:
 
Hej! Jag kan förstå känslan när man frågar någon som inte räcker till när man själv kan mycket! Jag vill förstås kunna svara så bra som möjligt på sådana frågor som dyker upp och försöker suga i mig all info jag kan komma över (: Sedan som sagt så kommer min huvudsakliga uppgift inte att vara att instruera andra men man vill ju inte komma helt oförbered! (:

Det viktiga för dig när du ska svara, är att svaren är baserad på egen erfarenhet och inte vad du har hört berättas för dig.
 
Det viktiga för dig när du ska svara, är att svaren är baserad på egen erfarenhet och inte vad du har hört berättas för dig.


Ja det tror jag också är klokt! Och att kanske hellre dirigera om dem till någon med bättre koll när man inte räcker till med svar (: men lite så är det väl alltid på ett nytt jobb innan man kommit in i det! (:
 
Var i landet finns du? Är du i 08 området kan jag peka dig mot ett par bra ställen att testa på. :)

Tack för erbjudandet! Men jag har faktiskt redan hittat ett ställe jag fastnade för och varit där. Det gav mig jättemycket faktiskt och det var väl investerade pengar (: nu hinner jag nog inte igen innan jag åker!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: linlar1
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp