Sv: Tölt-igen vad ska man göra?
Hm du pratar som om du visste att hon inte fått vila och tränats hårt?
Första månaden hon kom till mig vilade hon, sedan sattes hon igång från marken lite smått och reds kanske 15 min varannan dag här hemma på gården, provade att träna två ggr för min gamla Isis tränare.
Från Juni tills slutet av Augusti vilade hon helt från arbete och hon betäcktes också, hon tog sig direkt så besöket hos hingsten var väldigt kort.
I hela September var det bara avsuttet arbete och i Oktober började jag rida henne igen.
I början endast i skogen, i slutet av Oktober provade vi att träningstävla i dressyr på hemmaklubben i den lättaste klassen som endast innehåller skritt och trav.
Sedan började vi träna för en dressyrtränare 1 gång i veckan, dom andra dagarna red vi ut i skogen och busade eller löshoppade osv.
Fram tills December tränade vi 1 gång i veckan dressyr då hon började protestera och då fick hon slippa den träningen.
Nu i December har hon vilat 1,5 hel vecka och sedan har hon ridits eller sprungit lös i paddocken varannan dag i 1 vecka och slutligen nu är hon riden två dagar på rad i skogen-vilket hon älskar.
Man får bromsa henne
Över jul och nyår ska hon vila helt ca 1,5 vecka, sedan ska vi hålla igång så länge hon tycker det är roligt och inte för jobbigt.
Lång vila blir det ju ändå våren och sommaren 2008.
Kaela är ingen häst som bara vill vila hon blir rastlös och vill in.
Hon trivs bäst med att arbeta och är alltid positiv.
Måste bara få skriva, för jag är i lite av ett lyckorus just nu
Provade att ta tölt från trav istället för skritt och jädrans det funkade!!Vi töltade men bara en liten bit så hon inte tycker det blir för jobbigt.