aiquen

Trådstartare
Vad finns det för för- och nackdelar med tollare? Är de typiska jakthundar eller går det bra att enbart använda dem till vanlig bruksträning som andra retrievers? Och är det lätt att få tag i en uppfödare eller finns det få av dem? :p

Sv: Tollare

Jag känner en kille som har en tollare. Jag tror inte han gör ngt speciellt med den. Långa skogspromenader vet jag att han gör.
Lite hanhundsagressiv är den dock, den sprang lös uppe i skogen när jag gick där en dag och flög på min kopplade hund.
Jaja, det är inte rasen som gör det. Jag tycker dom är fina iaf!

vi har en golden/tollare och han är helt underbart snäll.
fyra år nu i sommar och har alltid vart en riktig barn hund som alla barnen kan leka med för han är så försiktig och förstående.

är endast sällskaps hund,och går långa promenader varje dag:)
är ett riktigt energi knipe och energin tar aldrig slut!!
en riktig gos bebis:love:

går super bra med alla hundar,han är inte kastrerad.

Min syrra har en tollare/golden som dom jagar, spårar och går öydnad med. En annan jag känner använder sin till agillity!

Här har du en sida!

www.tollare.se

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 557
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 356
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 522
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras