Tolkningshjälp, TR III mom 371

trazel

Trådstartare
Betyder det att man får använda vilka bett man vill på unghäst också? Jag har alltid trott att man bara för rida unghästar på vissa bett, på samma sätt som det är på ponny.

Att beslingen är i princip fri på häst vet jag, men just det där med unghästar trodde jag var reglerat?

Sv: Tolkningshjälp, TR III mom 371

Nu gör jag sådär som jag inte gillar när andra gör, svarar utan att ha TR framför mig, men jag har för mig att det bara var/är i championaten betslingen var/är begränsad. Dessutom har jag för mig att det också är ändrat men det ska jag låta vara osagt.

Jag satt med TR och skrev tråden, så det är inte lätt. ;)

Jag hittar inget om ändringar i TR, men som du säger kan jag nog ha förväxlat det hela med champonaten.

jo precis, i championaten är betslingen begränsad men för TR är det fritt fram att ha vad du vill.

I 6-årschampionatet är det betsling enl TR, men för de yngre hästarna är det precis som ni säger begränsat till 2- och 3-delat tränsbett.

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 308
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 608
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar