Tolka provsvar

lundsbo

Trådstartare
Tog lite blodprover förra veckan, dessa 2 var något utanför referensvärden och undrar om någon vet vad proverna gäller.
Pt--eGFR (1,73m2), MDRD
P--Kreatinin

Tillägg;
Jag har även en dorsaldislocerad fraktur, vad betyder det?
Och ödem caudalt i sacrum höger sida i anslutning till SI-leden, vad är cadualt?

Senast ändrad:
Dorsal är mot ryggsidan (en riktning alltså) och en dislocerad fraktur betyder att de trasiga delarna inte ligger an mot varandra, kan vara att ett ben som är av ligger dubbelt på ett ställe tex (svårt att förklara känner jag).

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 013
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 110
Senast: Janni
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 843
Senast: lewellyn
·
K
Träning Har en 6 -årig valack på prov, har haft han i 5 dagar än så länge och problemet är att han hotar när man är på backen, i tre...
2
Svar
28
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd