Tolga hoppsadlar!

Sv: Tolga hoppsadlar!

*KL*

Någon som vet hur bommarna ser ut i Tolga sadlarna? Är de raka el. svängda?

Hej igen!

Tolga har en sadel med nylonbom för 12000 kr - den ska gå att värma om. Den finns bara i storlek medium på bommen och det är den jag har provat på min häst. De dyrare Tolga - sadlarna kostar ca 20 000 kr och de har träbom. Det som skiljer mellan den billiga Tolgan och de dyrare modellerna är just bommen.

Globus har en Tolga-kopia som heter Opal - det är exakt samma sadel som Tolgas billiga förutom att det är Italienskt läder i Globusen.

puttar upp gammal tråd ...

undrar oxå om dom är raka eller svängda ?

Dom är typ halvraka, alltså inte spikraka, men inte heller svängda... Dom e typ svagt svängda! :D:D

Ja, jag e trött nu!

Diana

Någon som vet om panelerna på den dyrare tolgan är tjockare? De är så himla tunna på den billiga!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 643
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 486
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 360
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10