Jag skulle vänta tills det blev mörkt. Sen forsla det till närmsta skog. Men det är jag det.Men nu undrar jag, vad gör jag om en hjort självdött i min trädgård?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle vänta tills det blev mörkt. Sen forsla det till närmsta skog. Men det är jag det.Men nu undrar jag, vad gör jag om en hjort självdött i min trädgård?
Men nu undrar jag, vad gör jag om en hjort självdött i min trädgård?
Anklagad för jag hitta på regler om 100ml på produkter och ska va i 1l påse när man flyger när jag jobbade som flygplatskontrollant på Bromma. Sura utländska folk sa alla andra ställen (inklusive Arlanda) förutom Bromma Flygplats så fick man ha större påse, trots Bromma följer regler. När nästa person kom med stor påsen gav fanken upp och bad få stå annans stans, sen bara skratta åt hur sura en del kan bli
Gissar dock andra ställen är lite slappare med pås-regeln
Å andra sidan är det väl ofta det man gör men utan att bli det minsta klokare..... Om man nu inte typ har glömt att sätta i sladden, för DÅ kan man nog ha nytta av manualens felsökningsguide....Bror pratade om RFM kunder. Read the Fuckin Manual
Oh kom på en märklig grej till. Jag jobbar ju idag på en myndighet, tänker att det är ganska självklart då att tjänstemännen i alla fall jobbar hyfsade normala kontorstider. Var en person som hade ringt mig flera gånger och talat in meddelanden på mitt röstsvar på förmiddagen den 24 december. Är det inte rätt uppenbart att jag inte kommer vara i tjänst julafton? Jag jobbar inte på en myndighet som hanterar pengar som gör att folk typ inte överlever utan våra bidrag, utan hen hade kunnat sitta lugnt i båten till den 27, men nej, julaftons förmiddag var det fullt rimligt att jag skulle svara.
Det förstår jag, det jag menade var att om det hade handlat om något sånt hade jag åtminstone kunnat se rimligheten i desperationen när man ringer julaftons förmiddag. Den här personen ringde om något som inte på något enda vis i världen var akut och kunde heller inte drabba personen personligen. Jag undrar mest hur hen ens fick i sin hjärna att det var en rimlig dag att ringa på?Ekonomiskt bistånd jobbar också kontorstider i de allra flesta fall vill jag påstå
Påminner mig om när jag för många år sedan jobbade med familjerätt och att fastställa faderskap. En ung man hade blivit utpekad som tänkbar far åt ett barn och jag försökte få tag i honom. Jag ringde dagtid och bad honom kontakta mig, han ringde tillbaka kvällar och helger. Gång efter gång fast jag lämnat meddelande att jag bara var tillgänglig under kontorstid. Han lyssnade antagligen inte på mina meddelande. Det här pågick under flera veckor tills jag skrev ett brev till honom och förklarade att han måste höra av sig när jag är på jobbet.Oh kom på en märklig grej till. Jag jobbar ju idag på en myndighet, tänker att det är ganska självklart då att tjänstemännen i alla fall jobbar hyfsade normala kontorstider. Var en person som hade ringt mig flera gånger och talat in meddelanden på mitt röstsvar på förmiddagen den 24 december. Är det inte rätt uppenbart att jag inte kommer vara i tjänst julafton? Jag jobbar inte på en myndighet som hanterar pengar som gör att folk typ inte överlever utan våra bidrag, utan hen hade kunnat sitta lugnt i båten till den 27, men nej, julaftons förmiddag var det fullt rimligt att jag skulle svara.
Det förstår jag, det jag menade var att om det hade handlat om något sånt hade jag åtminstone kunnat se rimligheten i desperationen när man ringer julaftons förmiddag. Den här personen ringde om något som inte på något enda vis i världen var akut och kunde heller inte drabba personen personligen. Jag undrar mest hur hen ens fick i sin hjärna att det var en rimlig dag att ringa på?
Relevant fråga. Tror inte man måste det om huset saknar indraget vatten.- Måste jag ha ett avlopp?
- Ja, det måste du om du bor i huset.
- Står det i lagen eller är det nåt du hittat på?
- ...
Nej, men nu var det en permanentbostad med skriftligt förbud på sitt avloppRelevant fråga. Tror inte man måste det om huset saknar indraget vatten.
På vissa ställen skulle koksaltlösningen hällas i näsan - ryser fortfarande när jag tänker på äckelkänslan när den rann ner i halsen....Jobbade på självteststation för covid, och I vintras ändrades det (åtminstone i Dalarna) att man var tvungen att boka tid för få ett test pga begränsad mängd test. Vet inte hur många som kom och bara "men på XX station (1,5 mil bort, fortfarande i samma region) behöver man inte boka tid! Där får man hur många test man vill!" man bara nej, dom har exakt samma regler som vi
Sen hade vi ett riktigt stjärnskott som tyckte man var tvungen att vara raketforskare för att förstå instruktionerna att koksaltlösningen skulle I provröret
Jag gick kurs i turism och marknadsföring en gång i tiden. Då sa faktiskt vår lärare att "kunden har inte alltid rätt. En behöver inte stå och ta skit."Men är det inte rätt sorgligt hur folk beter sig egentligen
Skrika och gorma tills man får som man vill
Skälla på folk som gör sitt bästa
Helt orimliga krav att världen ska anpassa sig efter dig bara dig
Egentligen är det helt sanslöst att folk får hållas
Men som servicepersonal ska man bara le och vara trevlig oavsett
Det var en incident på mitt jobb där en kund fick vänta några minuter på hjälp vi pratar högst tre men kunden stormade iväg och lite senare kommer kundens mamma in och börjar skälla nåt så kopiöst verkligen gapade och skrekJag gick kurs i turism och marknadsföring en gång i tiden. Då sa faktiskt vår lärare att "kunden har inte alltid rätt. En behöver inte stå och ta skit."
Men är det inte rätt sorgligt hur folk beter sig egentligen
Skrika och gorma tills man får som man vill
Skälla på folk som gör sitt bästa
Helt orimliga krav att världen ska anpassa sig efter dig bara dig
Egentligen är det helt sanslöst att folk får hållas
Men som servicepersonal ska man bara le och vara trevlig oavsett