Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Men nu undrar jag, vad gör jag om en hjort självdött i min trädgård?

Har man så maximal otur att ett större vilt djur väljer att ta sin sista vila i ens villaträdgård i stan är man som fastighetsägare ansvarig att ta hand om kroppen. Olika alternativ finns i olika kommuner. Här har du egentligen bara ett alternativ och det är att forsla ut kroppen i skogen. Det är fullt tillåtet om du har markägarens tillstånd.
 
Jobbade på gård med lägerskoleverksamhet. Vi tog emot lägerskolor på löpande band vår o höst år efter år. Så kom då klassen med magister Dryg. Han hade ett mycket noggrant egenuppritat dokument över hur hans elever skulle bo dessa två nätter. Nu visade det sig att någonstans hade det blivit fel i kommunikationen. Han hade fått uppfattningen att en av våra stugor hade TVÅ trebäddsrum. Inte tre tvåbäddsrum. Han börjar då predika för oss i mycket högt tonläge att hela vistelsen nu var i riskzonen för att bli heeeeelt förstörd. Dessa elever kunde absolut inte bo ihop på det viset. Det var en mycket komplicerad planeringsprocess med rumsplaceringen då vissa elevkonstellstioner skulle gå bärsärk på gården om han inte hade dom exakt där han hade planerat. Detta var för oss inget problem. Vi erbjöd oss direkt att ställa in extrasängar i tvåbäddsrummen så det blev rätt enligt hans lista. Ett rum fick då helt enkelt stå tomt. Busenkelt. Men nähä. Han skulle fortsätta tjafset. Otrevligt, mästrande, Lilla gummande och han hade minsann varit på skolresor massor av gånger i hans låååånga lärarkarriär. Efter en kvarts ensidigt lyssnande och upprepade försök att förklara att vi kan ordna rummen precis som han vill ha dom så ledsnade jag. Jag gick fram bakom disken, in i hans space, sänkte tonen och sa nästan viskande "- Det kanske var så att du inte lyssnade när vi berättade om hur sängantalet fördelades i våra rum? Vi kan lösa detta på 5 minuter genom att ställa in extrasängar. " Nådigt gick han med på detta. Något i min kroppshållning kanske sa att gränsen var nådd. Min kollega som stått bredvid hela tiden väntande på gåorder angående sängförflyttningen sa att hon funderade på varför jag inte klappade till gubbjäveln. Hon var ju vanliga fall en mycket lugn tjej men den här kunden gick över alla gränser. Och hans klass stod utanför väggen på glasverandan som var vår reception och hörde hans gormande. Underbar snubbe. Klassen visade sig vara en alldeles vanlig sjätteklass med energiska nyfikna ungar och dom hade en bra vistelse trots idioten till lärare.
 
Anklagad för jag hitta på regler om 100ml på produkter och ska va i 1l påse när man flyger när jag jobbade som flygplatskontrollant på Bromma. Sura utländska folk sa alla andra ställen (inklusive Arlanda) förutom Bromma Flygplats så fick man ha större påse, trots Bromma följer regler. När nästa person kom med stor påsen gav fanken upp och bad få stå annans stans, sen bara skratta åt hur sura en del kan bli :rofl:

Gissar dock andra ställen är lite slappare med pås-regeln :bag::rofl:

Alla andra förutom Just eran flygplats, jag lovar. Fick höra det rätt ofta att " På Bromma fick man minsann... på Arlanda gäller det inte" etc.

En vän berättade att på Stanstedt, där höll de upp de två halvfulla påsarna hon hade packat och sa " Pick one" varpå den andra påsen slängdes :D Önskar alla fick den läxan, för på våran flygplats får man iaf plocka om och gå ut och allt möjligt.


Andra roliga klagomål man kan få som Flygplatskontrollant : " Ni är så dåliga, för bussen hit var sen" eller " Det var inte jag som packade väskan, så det är inte mitt fel att vätskorna är för stora, så de måste med annars blir den som packade väskan arg på mig"
 
Oh kom på en märklig grej till. Jag jobbar ju idag på en myndighet, tänker att det är ganska självklart då att tjänstemännen i alla fall jobbar hyfsade normala kontorstider. Var en person som hade ringt mig flera gånger och talat in meddelanden på mitt röstsvar på förmiddagen den 24 december. Är det inte rätt uppenbart att jag inte kommer vara i tjänst julafton? Jag jobbar inte på en myndighet som hanterar pengar som gör att folk typ inte överlever utan våra bidrag, utan hen hade kunnat sitta lugnt i båten till den 27, men nej, julaftons förmiddag var det fullt rimligt att jag skulle svara.

Ekonomiskt bistånd jobbar också kontorstider i de allra flesta fall vill jag påstå 🙃
 
Ekonomiskt bistånd jobbar också kontorstider i de allra flesta fall vill jag påstå 🙃
Det förstår jag, det jag menade var att om det hade handlat om något sånt hade jag åtminstone kunnat se rimligheten i desperationen när man ringer julaftons förmiddag. Den här personen ringde om något som inte på något enda vis i världen var akut och kunde heller inte drabba personen personligen. Jag undrar mest hur hen ens fick i sin hjärna att det var en rimlig dag att ringa på?
 
Oh kom på en märklig grej till. Jag jobbar ju idag på en myndighet, tänker att det är ganska självklart då att tjänstemännen i alla fall jobbar hyfsade normala kontorstider. Var en person som hade ringt mig flera gånger och talat in meddelanden på mitt röstsvar på förmiddagen den 24 december. Är det inte rätt uppenbart att jag inte kommer vara i tjänst julafton? Jag jobbar inte på en myndighet som hanterar pengar som gör att folk typ inte överlever utan våra bidrag, utan hen hade kunnat sitta lugnt i båten till den 27, men nej, julaftons förmiddag var det fullt rimligt att jag skulle svara.
Påminner mig om när jag för många år sedan jobbade med familjerätt och att fastställa faderskap. En ung man hade blivit utpekad som tänkbar far åt ett barn och jag försökte få tag i honom. Jag ringde dagtid och bad honom kontakta mig, han ringde tillbaka kvällar och helger. Gång efter gång fast jag lämnat meddelande att jag bara var tillgänglig under kontorstid. Han lyssnade antagligen inte på mina meddelande. Det här pågick under flera veckor tills jag skrev ett brev till honom och förklarade att han måste höra av sig när jag är på jobbet.
 
Det förstår jag, det jag menade var att om det hade handlat om något sånt hade jag åtminstone kunnat se rimligheten i desperationen när man ringer julaftons förmiddag. Den här personen ringde om något som inte på något enda vis i världen var akut och kunde heller inte drabba personen personligen. Jag undrar mest hur hen ens fick i sin hjärna att det var en rimlig dag att ringa på?

Hen var väl ledig och hade tid 😅 🙈
 
Jobbade på självteststation för covid, och I vintras ändrades det (åtminstone i Dalarna) att man var tvungen att boka tid för få ett test pga begränsad mängd test. Vet inte hur många som kom och bara "men på XX station (1,5 mil bort, fortfarande i samma region) behöver man inte boka tid! Där får man hur många test man vill!" 😒😒 🤦🏼‍♀️ man bara nej, dom har exakt samma regler som vi 🙄:meh:

Sen hade vi ett riktigt stjärnskott som tyckte man var tvungen att vara raketforskare för att förstå instruktionerna att koksaltlösningen skulle I provröret 🤷🏻‍♀️
 
Jobbade natt på en tidningsredaktion som reporter, de hände att folk ringde dit istället för till distributionstjänst när tidningen inte kommit. De flesta var trevliga och ringde sen rätt nummer. En dam ringde och var otroligt arg över att tidningen uteblivit och gormade en bra stund över det. Jag försökte avbryta henne om och om igen för att upplysa henne om att det just den dagen var en tidningsfri dag. Till slut lyssnade hon och svarade med svag röst: Oj… Sen la hon på.
 
Efter alla år på tågen har jag massor 😅
Klassiker är när det sök upp någon ute vare sig biljett/kort eller pengar på den tiden vi fortfarande tog dem. Skulle alltid på något viktigt möte/begravning/något med barn osv osv och frågan till mig var alltid samma. Hur löser vi detta?
Vi och vi, jag löser det genom att slänga av dig 🤷

En annan favorit var en tokvarm sommardag när vi stod stilla på en station med ett haveri framför oss och spårfel bakom 🥳
Var en hetsig gubbe som sprang efter både mig och föraren och tjatade på oss om hur viktigt det var att han kom med sitt tåg till Stockholm.
Tillslut säger gubbjäveln till min förare.
Du vill inte köra tåget! Du kan men du vill inte!
Min förare kom från Kiruna, en lugn och tyslåten person och det var första och enda gången jag sett honom tappa humöret 😅
 
Jobbade på självteststation för covid, och I vintras ändrades det (åtminstone i Dalarna) att man var tvungen att boka tid för få ett test pga begränsad mängd test. Vet inte hur många som kom och bara "men på XX station (1,5 mil bort, fortfarande i samma region) behöver man inte boka tid! Där får man hur många test man vill!" 😒😒 🤦🏼‍♀️ man bara nej, dom har exakt samma regler som vi 🙄:meh:

Sen hade vi ett riktigt stjärnskott som tyckte man var tvungen att vara raketforskare för att förstå instruktionerna att koksaltlösningen skulle I provröret 🤷🏻‍♀️
På vissa ställen skulle koksaltlösningen hällas i näsan - ryser fortfarande när jag tänker på äckelkänslan när den rann ner i halsen.... :wtf:
 
Men är det inte rätt sorgligt hur folk beter sig egentligen :confused:
Skrika och gorma tills man får som man vill
Skälla på folk som gör sitt bästa
Helt orimliga krav att världen ska anpassa sig efter dig bara dig
Egentligen är det helt sanslöst att folk får hållas
Men som servicepersonal ska man bara le och vara trevlig oavsett
 
Men är det inte rätt sorgligt hur folk beter sig egentligen :confused:
Skrika och gorma tills man får som man vill
Skälla på folk som gör sitt bästa
Helt orimliga krav att världen ska anpassa sig efter dig bara dig
Egentligen är det helt sanslöst att folk får hållas
Men som servicepersonal ska man bara le och vara trevlig oavsett
Jag gick kurs i turism och marknadsföring en gång i tiden. Då sa faktiskt vår lärare att "kunden har inte alltid rätt. En behöver inte stå och ta skit."
 
Jag gick kurs i turism och marknadsföring en gång i tiden. Då sa faktiskt vår lärare att "kunden har inte alltid rätt. En behöver inte stå och ta skit."
Det var en incident på mitt jobb där en kund fick vänta några minuter på hjälp vi pratar högst tre men kunden stormade iväg och lite senare kommer kundens mamma in och börjar skälla nåt så kopiöst verkligen gapade och skrek
Det lugnade sig men kunden skulle aaaaldrig återkomma
Tydligen i alla fall tog chefen kontakt och lovade kunden en chokladask nästa gång hon kom in
Så skäll ut personalen efter noter så får du en ask choklad liksom :crazy:
Belöna dåligt beteende vetja :meh:
Det har hänt tidigare också att folk som beter sig helt orimligt fått saker
Tycker inte det är rätt :down:
Så är det på mitt jobb :(
 
Men är det inte rätt sorgligt hur folk beter sig egentligen :confused:
Skrika och gorma tills man får som man vill
Skälla på folk som gör sitt bästa
Helt orimliga krav att världen ska anpassa sig efter dig bara dig
Egentligen är det helt sanslöst att folk får hållas
Men som servicepersonal ska man bara le och vara trevlig oavsett

Jag fattar heller inte vad de tror att de ska få ut av det. Blir något fel utgår jag ifrån att personalen gör sitt bästa för att lösa problemet inom de ramar de har att förhålla sig till. Går jag in och gormar kommer det ju inte att förändra reglerna för personalen och definitivt göra att jag får en sämre service (dvs minsta möjliga).

Enda gången jag blir tjurig mot servicepersonal är om de är otrevliga från början. Eftersom jag jobbat inom service vet jag hur tufft det kan vara men en får ALDRIG vara otrevlig mot en kund, speciellt inte om kunden inte varit otrevlig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp