Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Jag undrar hur hon gjort i en motsatt situation.
Det var precis det de andra kollegorna försökte få henne att inse - typ hur hade du reagerat om det var din helg och Kiwifrukt kom in en minut i två? Vi gick omlott, så jobbade hon var jag ledig och vice versa. Men hon tyckte inte det var något problem att utsätta mig för det, men jag hade å andra sidan kunnat sköta mina inköp på mina arbetsdagar.
 
I det läget hade nog jag tyckt det varit superkul att gå och veckohandla 1 minut i och verkligen kolla varje "tomat" extremt noggrant. Ja jag är lite barnslig ibland och hämnden är ljuv :angel:
Med viss sannolikhet hade beteendet sedan upphört. Men bara med viss sannolikhet, risken är också att beteendet plötsligt tagits upp som ett arbetsmiljöproblem med högljudda anklagelser, helt utan insikt.
 
För många många år sedan när jag hanterade kunder som skulle leverera avfall fick jag ett surrealistiskt samtal. Företaget behandlar farligt avfall.

Kund: Hej Jag skulle vilja veta vad det kostar att bli av med slam. (Slam betyder i min värld till 99% metallhydroxidslam)
Jag: Är det fast eller flytande?
K: Det vet jag inte.
J: Kan du gå och titta på det?
K: Nej det går inte det ligger ....(lång förklaring typ att det ligger i oåtkomlig kassun under jord)
J: Vad är det för pH på det?
K: Det vet jag inte.
J: Vad innehåller det?
K: Jag vet inte.
J: (lätt uppgivet) Men vad har du för process som slammet kommer från?
K: Jag vet inte
J: :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
J: Du behöver ta reda på mer om slammet innan jag kan ge en prisindikation.
 
Jag har varit den där korkade typen 🙈
Jag och pojkvännen var precis på väg ut från garaget med bilen när en ambulans kommer och ställer sig i vägen. Eftersom det i typ 99 fall av 100 var ena alkisen i huset som åter igen ragglat omkull med sin opererade höft så tänkte vi oss inte för utan frågade om det var alkisen som ragglat omkull igen så kunde de kanske kunna släppa förbi oss innan de gick upp, men självklart kunde de ju varken tala om vilken det gällde eller flytta på sig 🙄 Vi fick sitta där nere och vänta i en halv evighet innan de kom bärande på tidigare nämnda alkis :meh: men det kunde ju faktiskt varit någon annan eller något allvarligt och så kom vi där och störde:bag:
Känner att jag nog behöver lägga till lite. Detta är 15år sedan och varken jag eller pojkvännen menade något illa utan frågan kom upp utan att någon av oss tänkte först. Jag ser också att ” men självklart kunde de ju varken tala om vilken det gällde eller flytta på sig
🙄
” låter väldigt drygt men smileyn var menad åt mig och pojkvännen och inte ambulanspersonalen. Att jag hade/har noll tolerans mot alkisen och inte hade brytt mig om han legat där några minuter extra beror på att han betett sig fruktansvärt vidrigt mot mig men det är inget jag vill eller känner att jag behöver utveckla
 
Oh kom på en märklig grej till. Jag jobbar ju idag på en myndighet, tänker att det är ganska självklart då att tjänstemännen i alla fall jobbar hyfsade normala kontorstider. Var en person som hade ringt mig flera gånger och talat in meddelanden på mitt röstsvar på förmiddagen den 24 december. Är det inte rätt uppenbart att jag inte kommer vara i tjänst julafton? Jag jobbar inte på en myndighet som hanterar pengar som gör att folk typ inte överlever utan våra bidrag, utan hen hade kunnat sitta lugnt i båten till den 27, men nej, julaftons förmiddag var det fullt rimligt att jag skulle svara.
 
Det var precis det de andra kollegorna försökte få henne att inse - typ hur hade du reagerat om det var din helg och Kiwifrukt kom in en minut i två? Vi gick omlott, så jobbade hon var jag ledig och vice versa. Men hon tyckte inte det var något problem att utsätta mig för det, men jag hade å andra sidan kunnat sköta mina inköp på mina arbetsdagar.

Om jag haft en kollega som satt det i system hade jag tagit upp det med chefen faktiskt.
 
Om jag haft en kollega som satt det i system hade jag tagit upp det med chefen faktiskt.
Jag är inte kvar där och slutade redan 2017 men en av anledningarna att jag slutade var att chefen var skitkass och hade mobbing för sig, där bland annat den här personen favoriserades öppet. Så just där hade jag inte haft någon som helst nytta av att säga det till chefen men håller helt med dig i alla andra situationer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp