Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

En av mina rädslor 🙈 Jag är stendöv när jag sover (hörselskadad) och skulle definitivt inte vakna av det. Skulle vara så pinsamt att vakna upp med främmande människor som stirrar på en som om man vore galen :o

Ah, det kan jag förstå. Tror dom flesta, iaf definitivt jag, hade bara varit så glad för att du är i livet att man inte riktigt hinner tänka något annat 😅🙈💕
 
Jag skulle också absolut reklamerat ett par skor om sulan var slut efter bara åtta månader. Mina skor brukar hålla i många år så jag skulle helt klart tyckt att de höll undermålig kvalitet om de inte var jättebilliga. Speciellt barn, som oftast är rätt lätta, borde inte slita slut på en sula så snabbt utan det normala är ju att skor går i arv i syskonskaran eller bland vänner för att de växes ur innan de går sönder. Så tycker det lät som ett fullt rimligt klagomål (även om man förstås lägger fram det lite trevligare) om det inte var väldigt billiga skor 😅
Barn gör ju typ allt annat än går i sina skor. Min unge drog fötterna i gruset och asfalten 😂 Cyklade han eller åkte skateboard/kickbike så var fötterna broms. Ett under om de höll över en sommar ens.
 
Ah, det kan jag förstå. Tror dom flesta, iaf definitivt jag, hade bara varit så glad för att du är i livet att man inte riktigt hinner tänka något annat 😅🙈💕
Nja, jag har råkat ut för det ett par gånger (dock inte blivit väckt av hotellpersonal) - ena gången väckt av personal på elevboendet och den andra fick hotellpersonal gå in i hotellrummet medan jag var där inne (hörde noll och märkte inte att vatten hade runnit ut från vårt badrum pga en klasskamrat inte hade stängt av vattnet .. 🙈).
Bägge gångerna har de sett mera förebrådande ut att jag inte märkt något.
(Dock kan jag förstå hotellpersonalen i det fallet, inte roligt att behöva moppa upp vatten - det var åtminstone bara mina kläder som blev blöta :grin:)

Jag tror att man automatiskt reagerar med irritation efter att lättnaden sjunker undan, men det gör ju såklart inte saken roligare för den som blir väckt för det syns ju tydligt i ansiktet 😅
 
Inte ett egenupplevt klagomål men en kompis skickade nyligen ett inlägg från en sådan där lokal Facebook-grupp skrivet av en person som skulle parkera sin bil på en större torgparkering och kört på en större sten. Jag förstår att man inte blir glad i ett sådant läge, men inlägget var verkligen skrivet i full affekt om vilken jävla skitstad och rentav skitkommun det var (”hoppas den försvinner från jordens yta!!”) och VEM kan placera ut stenar på ett torg och hen hade tagit kontakt med kommunen som lovat att undersöka saken, yada yada. Och så en kommentar i stil med ”om ni ska parkera på torget så se er för fan omkring!!”. Ett fint råd till sina medtrafikanter, tycker jag. 🙂😅
 
Inte ett egenupplevt klagomål men en kompis skickade nyligen ett inlägg från en sådan där lokal Facebook-grupp skrivet av en person som skulle parkera sin bil på en större torgparkering och kört på en större sten. Jag förstår att man inte blir glad i ett sådant läge, men inlägget var verkligen skrivet i full affekt om vilken jävla skitstad och rentav skitkommun det var (”hoppas den försvinner från jordens yta!!”) och VEM kan placera ut stenar på ett torg och hen hade tagit kontakt med kommunen som lovat att undersöka saken, yada yada. Och så en kommentar i stil med ”om ni ska parkera på torget så se er för fan omkring!!”. Ett fint råd till sina medtrafikanter, tycker jag. 🙂😅

Tillägg: Och det näst bästa var att någon hade kommenterat något i stil med ”Bättre lycka nästa gång /Sten”.

Alltså, det är verkligen inte kul att skratta åt andras olycka (jag var själv nyligen i den sitsen efter en klantig tabbe med min egen bil, men det fick jag bjuda på) men just i sammanhanget efter hur ursprungsinlägget var skrivet … Jag frustade rakt ut.
 
Jobbar som livsmedelsinspektör och tar då emot klagomål och misstänkta matförgiftningar. Har nog fått många konstiga men minns främst två.

En dam som anklagade Willys för att dölja dålig köttfärs eftersom färgen på köttfärsen var mörkare inuti än på ytan i paketen. Hon köpte inte alls att det blir så på grund av att det är mindre syre mitt i köttfärsklumpen än på ytan vilket påverkar färgen på köttet. Hon åkte till butiken och köpte ett paket och öppnade det direkt på plats och beklagade sig att det luktade illa när man öppnade det (vilket allt kött packad i modifierad atmosfär gör). Det senare fick jag veta av ansvarig för butiken som jag hade kontakt med.

Den andra var en misstänkt matförgiftning där ett gift par ätit varsin smörgås med räksallad på ett café och kvinnan kräkts nästan omgående men hennes man mådde bra. Matförgiftning sker sällan så snabbt om det inte är histaminförgiftning och då är det sndra symtom så jag ställde lite följdfrågor om vad hon ätit tidigare samma dag. Då berättade hon att hon inte alls ätit mycket eftersom hon gjort en gastic bypass. Jag tror inte en hel smörgås med räksallad ingick i hennes måltidsplan men det vågade jag inte säga. Ingen annan blev iaf sjuk efter att ha ätit på det cafét.
 
Å just det. Jag hade ett par som kom in och pekade på en förpackning med tandborstglas.
De påstod att de hade köpt en sån förpackning för några månader sedan men att det limmade fästet hade släppt från väggen och glaset hade ramlat ner och gått sönder.
De ville nu ha en ny förpackning. Jag frågade om de hade kvittot från det tidigare köpet. Det hade de inte. Jag frågade då om de hade kvar den trasiga produkten.
Nej, den hade de slängt.

När jag förklarade att de inte kan reklamera en vara utan vare sig kvitto eller produkt blev de skitsura, för "ingen hade berättat att man var tvungen att spara kvittot eller produkten" 🤦‍♀️
 
Eller en sån här pin :D

1652388151986.png


Jag köpte en mugg med den texten till min bästa kompis som har ett serviceyrke och ofta kommer ansikte mot ansikte med diverse knäppgökar. Hon säger att det har blivit ett av hennes bästa knep för att hantera gränslösa typer - att långsamt höja muggen, med texten utåt såklart, mot läpparna och ta en klunk av innehållet :D
 
Med tanke på att jag känner flera par som misslyckats med att fylla i sin ansökan om hindersprövning korrekt så tror jag det är omöjligt att skriva så att alla tar till sig. Detta är alltså högutbildade par där minst en jobbar som handläggare på myndighet och hindersprövningen är verkligen en extremt simpel blankett...
Nej, säg inte så! Jag var just och lämnade in vår igår! :nailbiting:

(men ja, den är ju väldigt simpel precis som du säger. Vårt fall kompliceras dock av att vi är en ickesvensk medborgare och en utflyttad, så det är mest de extra reglerna kring det som gör mig nervös. Hur man kan fylla i den fel som "vanlig svensk" fattar jag inte!)
 
När jag jobbade på tingsrätten som handläggare så tog vi bland annat emot samtal som kom in till avdelningen En del som ringde förväntade sig att få personlig juridisk rådgivning om tvister de var i eller liknande. De förväntade sig att man skulle förklara lagen för dem och ge råd om hur de skulle gå vidare. Detta var alltså inte på något sätt kopplat till mål som var aktuella på domstolen utan folk kunde ha en tvist med t.ex. med grannen eller andra dödsbodelägare till exempel. Vi som tog emot samtal var inte jurister dessutom är de ju inte domstolens roll.

Den konstigaste sån förfrågan var en äldre dam pensionär som ville ha råd om vårdnadstvist. Hon kändes inte direkt som i en ålder som vårdnadshavare brukar vara i.När jag frågade vidare visade det sig att hon hade en tvist med exmaken om en papegoja.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp