Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Hänt i dag :angel:

Alla på min enhet är sjuka. Jag jobbar alltså för fyra personer. Fyra personer med helt olika arbetsuppgifter, två av vilka som kräver att man sitter som i reception. Jag kan inte sitta på två ställen samtidigt varför vi beslutat att stänga ner det andra stället (typ utlämning av teknik). Behövde ändå in där och lämna ut lite teknik som var akut. Så jag var där och lämnade ut.

In kommer en som inte innefattas av den akuta situationen.
Hen: Hej jag behöver en mikrofon!
Jag: Tyvärr är det stängt pga *bla bla bla det jag förklarar i början*
Hen: Men du är ju här!
Jag: Ja, men *förklarar igen*
Hen: Men om du ändå är här kan jag ju hämta en mikrofon
Jag: Nej, *förklarar igen*
Hen: Men det här är också akut!

Det här pågår, i en kvart.

Jag: Du behöver komma överrens med Hasse (han som kör utlämning av teknik) och han behöver komma in, medan han är sjuk, i kväll, för att komma in och lägga iordning kontrakt och mikrofon, om du vill hämta ut en mikrofon.
Hen: Kan du ringa honom åt mig?
Jag: ... alltså, han är ju sjuk. Jag tänker inte störa mina kollegor när de är sjuka.
Hen: Jag ringer honom nu!

Hon ringer Hasse och får förklarat att han inte kommer att åka in för att lägga iordning en mikrofon och att all teknik i princip är utlämnad.

Hen: Du kunde ha sagt det! Nu störde jag Hasse i onödan så han är sur på mig på grund av dig! Jag kommer säga det till honom!

:meh:
 
Hänt i dag :angel:

Alla på min enhet är sjuka. Jag jobbar alltså för fyra personer. Fyra personer med helt olika arbetsuppgifter, två av vilka som kräver att man sitter som i reception. Jag kan inte sitta på två ställen samtidigt varför vi beslutat att stänga ner det andra stället (typ utlämning av teknik). Behövde ändå in där och lämna ut lite teknik som var akut. Så jag var där och lämnade ut.

In kommer en som inte innefattas av den akuta situationen.
Hen: Hej jag behöver en mikrofon!
Jag: Tyvärr är det stängt pga *bla bla bla det jag förklarar i början*
Hen: Men du är ju här!
Jag: Ja, men *förklarar igen*
Hen: Men om du ändå är här kan jag ju hämta en mikrofon
Jag: Nej, *förklarar igen*
Hen: Men det här är också akut!

Det här pågår, i en kvart.

Jag: Du behöver komma överrens med Hasse (han som kör utlämning av teknik) och han behöver komma in, medan han är sjuk, i kväll, för att komma in och lägga iordning kontrakt och mikrofon, om du vill hämta ut en mikrofon.
Hen: Kan du ringa honom åt mig?
Jag: ... alltså, han är ju sjuk. Jag tänker inte störa mina kollegor när de är sjuka.
Hen: Jag ringer honom nu!

Hon ringer Hasse och får förklarat att han inte kommer att åka in för att lägga iordning en mikrofon och att all teknik i princip är utlämnad.

Hen: Du kunde ha sagt det! Nu störde jag Hasse i onödan så han är sur på mig på grund av dig! Jag kommer säga det till honom!

:meh:
Alltså, du behöver en sån här tröja när du jobbar!
https://calitshirtco.com/products/i...snt-your-day-tomorrow-doesnt-look-good-either
 
Jag får väldigt ofta skäll på jobbet som "elak myndighetsperson".

En av mina favoriter är han som blev otroligt arg på mig för att jag inte kunde godkänna deras avloppsanläggning han byggt utan tillstånd. Den var underdimensionerad och felbyggd. Han hävdade att han träffat tidigare chefen för kontoret på Ica, och han hade ju sagt att det var ok 🙈.
Som för mig då, en kvinna blev asflrbannad när vi skickade ut brev om uppföljning av förbudet som hon hade på sin avloppsanläggning, för att hon minsann redan lagt ner ett nytt avlopp (utan tillstånd!! 😳🤯)
Inte kundtjänst men myndighet (miljökontor) och får otroligt mycket konstigt på mitt bord.

En person ville att jag skulle ta hand om ett rådjur som dött på hans villatomt. Han hade med den i bilen och ville alltså lämna av den på mitt kontor.

Han fick inte det.
Jag fick samtal från en man som ville att kommunen skulle skjuta av rådjuren i ett närliggande naturreservat för att han var rädd för fästingar!?
 
Jag jobbar som butikschef i en livsmedelsbutik, i en förort till Sthlm. Får rätt mycket kundmail, och ibland är det befogat och ibland förstår jag inte hur folk orkar.

En kund skickade rätt otrevliga mail till mig, typ;
JAG KÖPTE RYBERGS BEARNAISE SÅS I DAG PÅ
WILLYS.
NÄR JAG PROV SMAKADE SÅSEN DÅ SMAKADE DEN JÄVLIG KONSTIG
OCH SEN TITTADE JAG PÅ DATUM PÅ PÅSEN DET VISADE ATT DEN GICK UT FÖR 2 VECKOR SEN.
HAR NI INGEN JÄVLA KOLL PÅ ERAN VAROR NÄR DOM GÅR UT.

Inte särskilt trevligt men ja, klart vi inte ska sälja gamla saker. Situationen eskalerade och jag fick mail varje dag, och sen började han skriva otrevliga saker om att jag var en dålig chef, att jag inte hade någon ordning i butiken osv, och en dag fick jag tag i honom i butiken och sa ett par väl valda till honom, typ att passar det inte kan du gärna handla på Ica - ska du handla här så ska du bete dig mot både mig och annan personal.

Sen dess får jag sånna här mail;
A38EF798-4727-4714-AD30-EA4BB8221B64.webp


Han skriver också alltid älskling till mig, vilket är rätt märkligt men hellre det än svordomar 😂
 
Kund kommer in på livsmedelsaffär för att reklamera en öppnad flaska loka inköpt en månad tidigare, personen hade nämligen blivit magsjuk av att dricka den och var fly förbannad. Minns ej händelseförloppet i detalj men personalen försökte förklara att det troligtvis inte var lokan som var boven i dramat. Det slutade iallafall med att butikschefen skickade in flaskan på analys för att bekräfta atr magsjukan inte kom från lokan, vilket analysen också visade.
 
Jag har jobbat tio år inom handeln innan jag skolade om mig. Har så många historier att jag inte var jag ska börja.
Med en klassiker kanske?


Kvinna i 45 års åldern kommer in.
”Jag skulle behöva hjälp med att välja ut en present.”
- Vem är det som ska få presenten? undrar jag
Kvinnan, skriker
”DET HAR VÄL FÖR HELVETE INTE DU MED ATT GÖRA?!!???”

Blev jättesvårt att hjälpa henne välja ut en present 🤷🏼‍♀️
 
När Mamma och moster drev restaurang så var det någon som klagade på att han fick kokt potatis! det var en lunch rätt med kokt potatis. Men han ville ha stekt! ok, jag kan steka men det tar ett tag att göra. Men han hade inte tid att vänta.
 
Som för mig då, en kvinna blev asflrbannad när vi skickade ut brev om uppföljning av förbudet som hon hade på sin avloppsanläggning, för att hon minsann redan lagt ner ett nytt avlopp (utan tillstånd!! 😳🤯)

Jag fick samtal från en man som ville att kommunen skulle skjuta av rådjuren i ett närliggande naturreservat för att han var rädd för fästingar!?
Vad är det på riktigt med folk? Har (privat) fått klagomål både för hästar och katter (?!) som drar fästingar. Inte för att förringa skräcken för fästingsjukdomar, men bor du hyfsat på landet så finns det både fästingar och andra djur där. Face it. Typ.
 
Som för mig då, en kvinna blev asflrbannad när vi skickade ut brev om uppföljning av förbudet som hon hade på sin avloppsanläggning, för att hon minsann redan lagt ner ett nytt avlopp (utan tillstånd!! 😳🤯)
Åh, den har hänt mig också. Den typen av personer tycker jag mest synd om dock.

Påminner mig lite om en person som blev irriterad på avgiften vi tog ut för att kontrollera dennes avlopp.

Medborgare: "Ni måste ju informera om att det kostar pengar"
Jag: "ja, men det står i den information vi skickat ut"
Medborgare: "Det har inte jag sett. Det måste ni göra tydligare!"
Jag: "Vad tråkigt att du missat det. Det står ändå på flera ställen i både första och andra brevet vi skickat. Har du något förslag på hur vi kan förbättra oss?"
Medborgare: "Ni kan skriva det i rött."
Jag: "Absolut. Jag tar med mig det..."

Bara ett av otaliga liknande samtal förvisso, men det är intressant hur ofta vi beskylls för deras egna oförmåga att läsa viktiga papper.
 
Åh, den har hänt mig också. Den typen av personer tycker jag mest synd om dock.

Påminner mig lite om en person som blev irriterad på avgiften vi tog ut för att kontrollera dennes avlopp.

Medborgare: "Ni måste ju informera om att det kostar pengar"
Jag: "ja, men det står i den information vi skickat ut"
Medborgare: "Det har inte jag sett. Det måste ni göra tydligare!"
Jag: "Vad tråkigt att du missat det. Det står ändå på flera ställen i både första och andra brevet vi skickat. Har du något förslag på hur vi kan förbättra oss?"
Medborgare: "Ni kan skriva det i rött."
Jag: "Absolut. Jag tar med mig det..."

Bara ett av otaliga liknande samtal förvisso, men det är intressant hur ofta vi beskylls för deras egna oförmåga att läsa viktiga papper.
Åh, det kan jag med känna igen mig i!
Alltid spännande när man skriver ett tillstånd eller annat beslut, och vet att de flesta inte läser mer än förstasidan 😳
 
Åh, det kan jag med känna igen mig i!
Alltid spännande när man skriver ett tillstånd eller annat beslut, och vet att de flesta inte läser mer än förstasidan 😳
Förstasidan? Klarar folk så mycket är det ju imponerande. Utifrån annonssvar så verkar ju folk helt okunniga inom området läsning.
"Valack, 168 cm hög, född 2010 säljes...."
"Hur hög är hästen?"
 
Förstasidan? Klarar folk så mycket är det ju imponerande. Utifrån annonssvar så verkar ju folk helt okunniga inom området läsning.
"Valack, 168 cm hög, född 2010 säljes...."
"Hur hög är hästen?"
Jo, det har du helt rätt i! Men man kan tycka att ett myndighetsbeslut borde man väl anstränga sig något mer för att läsa i sin helhet :angel:
 
Det är ett underbart djur! Vi hade fotografering med elefanterna för barn där de fick sitta på snabeln. Jättejätteförsiktiga med barnen var de. Men att skicka fram ett barn när skötaren tydligt säger att de absolut inte får komma närmre fattar jag inte. Jag kan ju ha uppfattat något i elefantens kroppspråk som var farligt, det är ju ändå vilda djur.

Kan ju tillägga att efter att jag jobbat med Congo vill jag att alla former av uppträdande med elefanter ska upphöra. Inte för att elefanterna på cirkusen hatade sitt liv eller blev dåligt omhändertagna vad jag kunde se, utan för att en sådan intelligent varelse med så komplexa känslospel bör få vara just elefanter och göra elefantsaker med elefantkompisar.
Det var ganska hjärtskärande att säga hej då och inte kunna förklara varför man var tvungen att gå sista dagen. Jag grät och det gjorde Congo med.
Jaha, PMS nästa, för jag gråter jag med nu av att läsa detta. :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp