Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Det lugnade sig men kunden skulle aaaaldrig återkomma
Detta är så märkligt. De gånger jag har fått höra detta har jag tänkt att det var då en väldig tur att kunden inte tänker återkomma, eftersom det allt som oftast har handlat om en massa besvär och ståhej för oss anställda, och en relativt liten summa som företaget går misste om.

Nu bor jag i en småstad där man relativt snabbt lär känna stamkunderna, och 99% orsakar inga bekymmer över huvudtaget, medan en handfull kunder står för säkert hälften av alla incidenter.
 
Detta är så märkligt. De gånger jag har fått höra detta har jag tänkt att det var då en väldig tur att kunden inte tänker återkomma, eftersom det allt som oftast har handlat om en massa besvär och ståhej för oss anställda, och en relativt liten summa som företaget går misste om.

Nu bor jag i en småstad där man relativt snabbt lär känna stamkunderna, och 99% orsakar inga bekymmer över huvudtaget, medan en handfull kunder står för säkert hälften av alla incidenter.
Många verkar tro att de är den absolut mest värdefulla kunden och värd mer än alla andra som snällt handlar utan knot
 
Många verkar tro att de är den absolut mest värdefulla kunden och värd mer än alla andra som snällt handlar utan knot
Alla är ju i centrum i sin egen tillvaro ;)

Hade det handlat om ett litet företag som säljer stora grejer, typ ett enmannsföretag som säljer cyklar, så kan en enskild kunds inköp säkert vara viktigt.

Men för en stor matvarukedja är det nog mycket mer värt att inte behöva ha en gormande bråkstake som kund, än de kronor hen handlar för.
 
Många verkar tro att de är den absolut mest värdefulla kunden och värd mer än alla andra som snällt handlar utan knot
En av mina vänner är en lite butter äldre man. Trevlig men butter. vi servar våra bilar på samma ställe. Jag får perfekt service och de prutar t.o.m. åt mig om det blir för dyrt. :D

Han gnäller och säger att de alltid försöker skörta upp honom. En gång när han servade bilen fick den fel på bromsarna på väg hem. Det ser han som bevis på att de är skojare.

Jag är helt övertygad om att jag får bättre bemötande eftersom jag är trevlig. Få fördelar kommer av att vara otrevlig.
 
Jag har varit med om otal orimliga klagomål när jag jobbade på ett byggvaruhus.
Den mest orimliga kategorin var alla vuxna människor som förvisso kanske hade något relevant att klaga på men som inte vågade föra diskussionen själva utan lät sina föräldrar göra det istället 😂 Vet inte hur många gånger jag blev uppringd av någons pappa eller mamma som bråkade för barnets räkning 🤦‍♀️
 
För några år sen, när jag jobbade på gränsen som tullinspektör, fick vi ett klagomål från en mamma om att vi gripit hennes son. Grejen var ju bara att han hade försökt smuggla in alkohol, väl dolt i bilen samt var under 20. Hon var rasande över att vi behandlat hennes son som en BROTTSLING, eftersom han fick gå på krogen och dricka om han ville. Att svensk lag säger att du måste vara över 20 för att ta in alkohol, precis som om du vill gå på systemet, det visste tydligen ingen i familjen om. Utom möjligen sonen då, eftersom han gjort sitt bästa för att gömma flaskorna :angel:
 
Jag har varit med om otal orimliga klagomål när jag jobbade på ett byggvaruhus.
Den mest orimliga kategorin var alla vuxna människor som förvisso kanske hade något relevant att klaga på men som inte vågade föra diskussionen själva utan lät sina föräldrar göra det istället 😂 Vet inte hur många gånger jag blev uppringd av någons pappa eller mamma som bråkade för barnets räkning 🤦‍♀️
Framförallt pappor gör så helt o-ombedda.

Got the t-shirt och får fortfarande vid 50 sätta stopp för pappas (73 år) indignation om han tycker jag blivit "lurad" :cautious:
 
Detta är så märkligt. De gånger jag har fått höra detta har jag tänkt att det var då en väldig tur att kunden inte tänker återkomma, eftersom det allt som oftast har handlat om en massa besvär och ståhej för oss anställda, och en relativt liten summa som företaget går misste om.

Nu bor jag i en småstad där man relativt snabbt lär känna stamkunderna, och 99% orsakar inga bekymmer över huvudtaget, medan en handfull kunder står för säkert hälften av alla incidenter.

Likadant här, när vissa kunder kom in tänkte en "Åh nej, inte min kassa!". Men majoriteten var trevliga, speciellt pensionärerna som kom in och handlade tidigt för de visste att vi hade oftast lite kunder då så de kunde prata ett tag med oss :heart
 
Det var en incident på mitt jobb där en kund fick vänta några minuter på hjälp vi pratar högst tre men kunden stormade iväg och lite senare kommer kundens mamma in och börjar skälla nåt så kopiöst verkligen gapade och skrek
Det lugnade sig men kunden skulle aaaaldrig återkomma
Tydligen i alla fall tog chefen kontakt och lovade kunden en chokladask nästa gång hon kom in
Så skäll ut personalen efter noter så får du en ask choklad liksom :crazy:
Belöna dåligt beteende vetja :meh:
Det har hänt tidigare också att folk som beter sig helt orimligt fått saker
Tycker inte det är rätt :down:
Så är det på mitt jobb :(
Detta! På min förra arbetsplats var det ofta så att den som gormade och bråkade mest också faktiskt fick rabatt eller saker gratis. Jag hatade det, speciellt de gånger då kunden faktiskt hade fel/missförstått. Tacka vet jag chefer som har mage att säga ifrån eller ”porta” folk som beter sig vidrigt mot personalen helt i onödan.
 
Detta! På min förra arbetsplats var det ofta så att den som gormade och bråkade mest också faktiskt fick rabatt eller saker gratis. Jag hatade det, speciellt de gånger då kunden faktiskt hade fel/missförstått. Tacka vet jag chefer som har mage att säga ifrån eller ”porta” folk som beter sig vidrigt mot personalen helt i onödan.
Tyvärr verkar ju många ”gråta ut” på facebook så fort de inte får som de vill och ingen bryr sig om personalens syn på det hela :down:
Eller framförallt har den minsta förståelse för att personalen inte är ofelbara robotar som kan jobba nonstop utan rast
 
Jobbade i hemtjänsten för många år sedan, hade en brukare som hade städ en gång i veckan. Hon blev alltid glad när jag kom då jag var man, och en gång kom hon med förslaget att om hon lägger lite pengar på bordet så kunde jag klä av mig och städa hennes hus naken. :wtf:
 
Detta! På min förra arbetsplats var det ofta så att den som gormade och bråkade mest också faktiskt fick rabatt eller saker gratis. Jag hatade det, speciellt de gånger då kunden faktiskt hade fel/missförstått. Tacka vet jag chefer som har mage att säga ifrån eller ”porta” folk som beter sig vidrigt mot personalen helt i onödan.
jag jobbade i kassan på Ica för många år sen. De flesta kunderna var trevliga men så var det vissa som kunde vara lite griniga.

en var en kvinna i ca 40-årsåldern. hon var ofta otrevlig och letade fel. En dag lyckades jag av misstag slå in tomaterna som apelsiner. Hon hann bara vända utanför dörren och kom sen in och skrek att jag försökte lura henne, jag var dum i huvudet osv osv.

självklart bad jag om ursäkt och sa att jag skulle lösa det hela. Bara ge mig tomaterna så slår jag in dom rätt och så betalar vi mellanskillnaden tillbaka. Hon fortsatte skrika och vara otrevlig men gav mig tomaterna. Jag slog in dom och insåg att hon skulle betala oss några kronor till. Med ett stort leende på läpparna sa jag ”det blir x antal kronor till… men jag bjuder på dom”.

hon försvann rätt fort med sina tomater och svansen mellan benen. Efter det var hon iaf trevligare mot mig.
 
Jobbade i hemtjänsten för många år sedan, hade en brukare som hade städ en gång i veckan. Hon blev alltid glad när jag kom då jag var man, och en gång kom hon med förslaget att om hon lägger lite pengar på bordet så kunde jag klä av mig och städa hennes hus naken. :wtf:
Nappade du på förslaget? Lite ögonfägnad kunde du väl bjuda på ;)
 
  • Förvånad
Reactions: Sel
Kundtjänst på ehandel.

Kund vill reklamera en vara och anger ett ordernummer som inte alls stämmer med våra. frågar om kund kanske handlat någon annanstans? Nej, kund har orderbekräftelsen framför sig och vet att det är rätt butik. Jag ber kund skickà en bild. Kund skickar bild där det klart och tydligt står en annan butiks namn…:banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp