"Jag vill reklamera de här skorna!" *slänger upp ett par väldigt skitiga grusiga skor på disken*
"Aha, Hej. Vad är det för fel på dem?"
"Du ser ju! Sulan här framme är helt nersliten!"
"...Ja.. När köptes de?"
"I Augusti, MEN ALLTSÅ, de är ju KNAPPT använda!"
"Så du köpte dem för över 8 månader sedan..? Och vill reklamera dem nu, för att de är slitna?"
"Ja, sulan ska väl ändå inte se ut så här efter bara ett par månaders användning!!!"
"Jo.. Sliten sula är inte ett reklamationsärende, tyvärr"
"FY VAD DÅLIGT, JAG VILL PRATA MED DIN CHEF!!"
"Jepp, det är jag, hej "
"Ah men då vill jag ha det skriftligt av dig att du VÄGRAR reklamera de här skorna"
Gav kund en handskriven lapp där jag skrev att jag inte tog emot skorna, vad nu kunden tänker att han ska göra med den. Det var alltså ett par barnskor i lägre prisklass som hade används hela vintern och såg riktigt slitna ut, väldigt tydligt att de använts en heeeeel del!
Vi får in många reklamationer som är helt galna, folk tror att bara man kommer in och är lite tjurig så tar vi emot det och de ska få nytt. Knappast om det är mig de råkar prata med
"Aha, Hej. Vad är det för fel på dem?"
"Du ser ju! Sulan här framme är helt nersliten!"
"...Ja.. När köptes de?"
"I Augusti, MEN ALLTSÅ, de är ju KNAPPT använda!"
"Så du köpte dem för över 8 månader sedan..? Och vill reklamera dem nu, för att de är slitna?"
"Ja, sulan ska väl ändå inte se ut så här efter bara ett par månaders användning!!!"
"Jo.. Sliten sula är inte ett reklamationsärende, tyvärr"
"FY VAD DÅLIGT, JAG VILL PRATA MED DIN CHEF!!"
"Jepp, det är jag, hej "
"Ah men då vill jag ha det skriftligt av dig att du VÄGRAR reklamera de här skorna"
Gav kund en handskriven lapp där jag skrev att jag inte tog emot skorna, vad nu kunden tänker att han ska göra med den. Det var alltså ett par barnskor i lägre prisklass som hade används hela vintern och såg riktigt slitna ut, väldigt tydligt att de använts en heeeeel del!
Vi får in många reklamationer som är helt galna, folk tror att bara man kommer in och är lite tjurig så tar vi emot det och de ska få nytt. Knappast om det är mig de råkar prata med