Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja antalet gånger man fått skäll över att vi inte har varan som "ni ju gjort reklam för!" "Ok men vi gör ingen reklam eftersom det är mot lagen. Det var sannolikt tillverkarens reklam du fått upp i facebookflödet, jag kan hjälpa dig att lägga en beställning om du vill?"Förvånansvärt ofta har jag fått utskällningar av kunder för att vi inte har den vara de är ute efter. Motiveringen:
- Men jag googlade på den och då kom *butikensnamn upp!
- gick du in på hemsidan och kollade så den verkligen skulle finnas?
- Nej men det stod på google!
Ja, kunder... En av mina vänner jobbade på ett djursjukhus i storstockholm en tid. Hen brukade sända "veckans djurägare" till sin partnerJag jobbar i butik i galleria. Fick klagomål på att golvet ute i gallerian (obs inte butiken) var otäckt halt. Lovade att vidarebefordra till killen som städar därute. Lätt oklart vad kunden önskade för åtgärd.
Sen får jag regelbundet kritik över att inte hela sortimentet ryms i butiken. Att vi tar ner kundvagnarna från parkeringshuset till butiken men också över att kundvagnarna i butiken tar slut ibland, eftersom de är i parkeringshuset.
Fick idag "försvara" en nyanställd kollega eftersom en kund blev irriterad över att kollegan tog tid på sig att kontrollera legitimationen på kunden framför för att säkerställa att det var rätt person.
Men ärligt talat minns man inte allt för det är någon kund varje dag som får en att fundera över livet, döden och allt däremellan...
Jag är för feg för att ta upp veckans kund på min tiktok men tänker att jag har content för en livstid när jag slutar jobba här...Ja, kunder... En av mina vänner jobbade på ett djursjukhus i storstockholm en tid. Hen brukade sända "veckans djurägare" till sin partner
Haha, men så underbart ändå! Jag är INTE förvånad, folk är genrellt rätt snuskiga och många skäms verkligen inte för sig.Min kompis jobbade tidigare med städning på hotell. Hon hade en fantastisk följetong på sin Instagram, kallad "bajs eller choklad?", där alla oss följare fick gissa om hennes fynd på rummen var... bajs eller choklad . Det var överraskande ofta bajs kan jag avslöja!
Så är det verkligen. Fattar inte vad problemet är med många kunder alltså. De får knappast bättre service av att de surar heller. Jag har ”befogenhet” att strössla ganska mycket med gratisprover och andra extragrejer men jag orkar inte ens bry mig om surpuppor.Men ärligt talat minns man inte allt för det är någon kund varje dag som får en att fundera över livet, döden och allt däremellan...
Om det är något jag lärt mig av den här tråden så är det att jag aldrig någonsin vill jobba med hotellstäd eller liknande...Min kompis jobbade tidigare med städning på hotell. Hon hade en fantastisk följetong på sin Instagram, kallad "bajs eller choklad?", där alla oss följare fick gissa om hennes fynd på rummen var... bajs eller choklad . Det var överraskande ofta bajs kan jag avslöja!
Bästa vore väl om din DM svarat att det kan städerskan göraJag glömde en gång en soppåse inne i ett rum, ihopknuten på en fönsterbräda - gästerna anlände och eftersom jag bara var i rummet bredvid sade de till. Jag bad givetvis tusen gånger om ursäkt, gick in och tog rätt på skräpet samt desinfekterade hela fönsterbrädan med D10, bad om ursäkt igen och blev med ett leende försäkrad om att det var ingen fara.
Kommer senare ned till receptionen och där står frun i huset och ställer till en himla scen med våran DM.
Det utbrasts meningar som "My CHILD could have TOUCHED it!" och som slutkläm (när vår DM frågade om städerskan desinfekterat det kontaminerade ( ) området.) ett mycket pompöst "Yes, but WHO is going to disinfect ME!?!" Vi drar fortfarande den rätt ofta när vi får ta hand om något riktigt skitigt.
Folk alltså!
Hade varit otroligt tillfredsställande!Bästa vore väl om din DM svarat att det kan städerskan göra
Så är det verkligen. Fattar inte vad problemet är med många kunder alltså. De får knappast bättre service av att de surar heller. Jag har ”befogenhet” att strössla ganska mycket med gratisprover och andra extragrejer men jag orkar inte ens bry mig om surpuppor.
Alltså, jag tänkte direkt på Hyacinth Bucket i "Skenet bedrar". Just det där pompösa och självcentrerade.Jag glömde en gång en soppåse inne i ett rum, ihopknuten på en fönsterbräda - gästerna anlände och eftersom jag bara var i rummet bredvid sade de till. Jag bad givetvis tusen gånger om ursäkt, gick in och tog rätt på skräpet samt desinfekterade hela fönsterbrädan med D10, bad om ursäkt igen och blev med ett leende försäkrad om att det var ingen fara.
Kommer senare ned till receptionen och där står frun i huset och ställer till en himla scen med våran DM.
Det utbrasts meningar som "My CHILD could have TOUCHED it!" och som slutkläm (när vår DM frågade om städerskan desinfekterat det kontaminerade ( ) området.) ett mycket pompöst "Yes, but WHO is going to disinfect ME!?!" Vi drar fortfarande den rätt ofta när vi får ta hand om något riktigt skitigt.
Folk alltså!
Men jösses så konstigt. Förstår att du inte blir pepp på att handla där igen... Jag ber verkligen inte butiker om hjälp att beställa hem saker "i onödan" eftersom jag i 99% av fallen får till svar just att de inte kan, men jag kan beställa via webshop och hämta ut hos dem.Jag kan ju bidra med en omvänd historia. Jag letade efter en ny stekpanna och kollade på nätet vad som fanns och vad de kostade. Hittade en webbshop som just då hade 50% rabatt på en stekpanna jag tyckte lät bra så jag beställde den. Som leveransalternariv fanns bl.a. att hämta ut den i butik. Eftersom det finns en sån butik i närheten och det alternativet var gratis så valde jag det. När jag skulle hämta min stekpanna fickjag en lång snorkig föreläsning av damen i butiken om hur dum jag var som hade beställt via internet istället för att be butiken beställa det åt mig för då hade de tjänat pengar på det. Vilket de tydligen inte gjorde om man handlade via webbshopen och hämtade det i butiken. Inte mitt fel att de inte är nöjda med sitt avtal. Jag väljer definitivt webbshop (och annan butik) I fortsättningen framför att sponsra den butiken. Maken till snorkigt och otrevligt bemötande har jag sällan varit med om. Jag vill också påpeka att jag inte var det minsta otrevlig då jag blev helt ställd över hennes snorkiga attityd.
Det där tycker jag också är standard så fort man beställer mat via foodora om det är så att företaget också har en egen annan app att beställa ifrån. ”Vi får mycket sämre betalt om du beställer så!” Visst så är det säkert men jag får oftast bättre rabatter och är det för dåligt betalt så gå inte med. Speciellt en kedja här har en egen app som är så värdelös att det oftast inte går att beställa alls eftersom den säger att restaurangen inte är uppkopplad och de blir ändå suraJag kan ju bidra med en omvänd historia. Jag letade efter en ny stekpanna och kollade på nätet vad som fanns och vad de kostade. Hittade en webbshop som just då hade 50% rabatt på en stekpanna jag tyckte lät bra så jag beställde den. Som leveransalternariv fanns bl.a. att hämta ut den i butik. Eftersom det finns en sån butik i närheten och det alternativet var gratis så valde jag det. När jag skulle hämta min stekpanna fickjag en lång snorkig föreläsning av damen i butiken om hur dum jag var som hade beställt via internet istället för att be butiken beställa det åt mig för då hade de tjänat pengar på det. Vilket de tydligen inte gjorde om man handlade via webbshopen och hämtade det i butiken. Inte mitt fel att de inte är nöjda med sitt avtal. Jag väljer definitivt webbshop (och annan butik) I fortsättningen framför att sponsra den butiken. Maken till snorkigt och otrevligt bemötande har jag sällan varit med om. Jag vill också påpeka att jag inte var det minsta otrevlig då jag blev helt ställd över hennes snorkiga attityd.
Jag var tvungen att googla, men så spot on!Alltså, jag tänkte direkt på Hyacinth Bucket i "Skenet bedrar". Just det där pompösa och självcentrerade.