Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Förvånansvärt ofta har jag fått utskällningar av kunder för att vi inte har den vara de är ute efter. Motiveringen:
- Men jag googlade på den och då kom *butikensnamn upp!
- gick du in på hemsidan och kollade så den verkligen skulle finnas?
- Nej men det stod på google!
 
Jag jobbar i butik i galleria. Fick klagomål på att golvet ute i gallerian (obs inte butiken) var otäckt halt. Lovade att vidarebefordra till killen som städar därute. Lätt oklart vad kunden önskade för åtgärd.

Sen får jag regelbundet kritik över att inte hela sortimentet ryms i butiken. Att vi tar ner kundvagnarna från parkeringshuset till butiken men också över att kundvagnarna i butiken tar slut ibland, eftersom de är i parkeringshuset.

Fick idag "försvara" en nyanställd kollega eftersom en kund blev irriterad över att kollegan tog tid på sig att kontrollera legitimationen på kunden framför för att säkerställa att det var rätt person.

Men ärligt talat minns man inte allt för det är någon kund varje dag som får en att fundera över livet, döden och allt däremellan...
 
Förvånansvärt ofta har jag fått utskällningar av kunder för att vi inte har den vara de är ute efter. Motiveringen:
- Men jag googlade på den och då kom *butikensnamn upp!
- gick du in på hemsidan och kollade så den verkligen skulle finnas?
- Nej men det stod på google!
Ja antalet gånger man fått skäll över att vi inte har varan som "ni ju gjort reklam för!" "Ok men vi gör ingen reklam eftersom det är mot lagen. Det var sannolikt tillverkarens reklam du fått upp i facebookflödet, jag kan hjälpa dig att lägga en beställning om du vill?"
 
Jag jobbar i butik i galleria. Fick klagomål på att golvet ute i gallerian (obs inte butiken) var otäckt halt. Lovade att vidarebefordra till killen som städar därute. Lätt oklart vad kunden önskade för åtgärd.

Sen får jag regelbundet kritik över att inte hela sortimentet ryms i butiken. Att vi tar ner kundvagnarna från parkeringshuset till butiken men också över att kundvagnarna i butiken tar slut ibland, eftersom de är i parkeringshuset.

Fick idag "försvara" en nyanställd kollega eftersom en kund blev irriterad över att kollegan tog tid på sig att kontrollera legitimationen på kunden framför för att säkerställa att det var rätt person.

Men ärligt talat minns man inte allt för det är någon kund varje dag som får en att fundera över livet, döden och allt däremellan...
Ja, kunder... En av mina vänner jobbade på ett djursjukhus i storstockholm en tid. Hen brukade sända "veckans djurägare" till sin partner :D
 
Min kompis jobbade tidigare med städning på hotell. Hon hade en fantastisk följetong på sin Instagram, kallad "bajs eller choklad?", där alla oss följare fick gissa om hennes fynd på rummen var... bajs eller choklad :angel::laugh:. Det var överraskande ofta bajs kan jag avslöja!
Haha, men så underbart ändå! Jag är INTE förvånad, folk är genrellt rätt snuskiga och många skäms verkligen inte för sig. :D
 
Men ärligt talat minns man inte allt för det är någon kund varje dag som får en att fundera över livet, döden och allt däremellan...
Så är det verkligen. Fattar inte vad problemet är med många kunder alltså. De får knappast bättre service av att de surar heller. Jag har ”befogenhet” att strössla ganska mycket med gratisprover och andra extragrejer men jag orkar inte ens bry mig om surpuppor.
 
Min kompis jobbade tidigare med städning på hotell. Hon hade en fantastisk följetong på sin Instagram, kallad "bajs eller choklad?", där alla oss följare fick gissa om hennes fynd på rummen var... bajs eller choklad :angel::laugh:. Det var överraskande ofta bajs kan jag avslöja!
Om det är något jag lärt mig av den här tråden så är det att jag aldrig någonsin vill jobba med hotellstäd eller liknande...
 
Jag glömde en gång en soppåse inne i ett rum, ihopknuten på en fönsterbräda - gästerna anlände och eftersom jag bara var i rummet bredvid sade de till. Jag bad givetvis tusen gånger om ursäkt, gick in och tog rätt på skräpet samt desinfekterade hela fönsterbrädan med D10, bad om ursäkt igen och blev med ett leende försäkrad om att det var ingen fara.
Kommer senare ned till receptionen och där står frun i huset och ställer till en himla scen med våran DM.
Det utbrasts meningar som "My CHILD could have TOUCHED it!" och som slutkläm (när vår DM frågade om städerskan desinfekterat det kontaminerade ( ;) ) området.) ett mycket pompöst "Yes, but WHO is going to disinfect ME!?!" :D:p Vi drar fortfarande den rätt ofta när vi får ta hand om något riktigt skitigt. :D
Folk alltså!
 
Jag glömde en gång en soppåse inne i ett rum, ihopknuten på en fönsterbräda - gästerna anlände och eftersom jag bara var i rummet bredvid sade de till. Jag bad givetvis tusen gånger om ursäkt, gick in och tog rätt på skräpet samt desinfekterade hela fönsterbrädan med D10, bad om ursäkt igen och blev med ett leende försäkrad om att det var ingen fara.
Kommer senare ned till receptionen och där står frun i huset och ställer till en himla scen med våran DM.
Det utbrasts meningar som "My CHILD could have TOUCHED it!" och som slutkläm (när vår DM frågade om städerskan desinfekterat det kontaminerade ( ;) ) området.) ett mycket pompöst "Yes, but WHO is going to disinfect ME!?!" :D:p Vi drar fortfarande den rätt ofta när vi får ta hand om något riktigt skitigt. :D
Folk alltså!
Bästa vore väl om din DM svarat att det kan städerskan göra :D:D
 
Kom på en till.
Jag och en kollega höll på att stänga butiken och dra ner gallret när en kund kom och ville in för att hämta ut sina beställda systembolagsvaror men eftersom vi redan hade börjat stänga så kunde vi inte släppa in henne. Vi sa att hon kunde komma in dagen efter men då började hon gråta och visste inte hur hon skulle överleva kvällen i sommarstugan. Hon fick inga varor ändå
 
På den gamla goda tiden när jag arbetade med att sälja grus.
Kund: Jag vill ha grus till min parkering.
Jag: Absolut, hur mycket behöver du?
Kund: Ja, lagom till min parkering alltså.
Jag: Jo men hur stor är den då?
Kund: Som en vanlig parkering.
Vi kom tillslut överens om att kunden skulle gå ut och mäta sin parkering.

Eller de härliga kunderna som blir upprörda över att jag inte vet vilket grus de beställde för fem år sedan, för de vill ha samma grus, samma mängd. Ännu bättre när det visar sig att de då beställde från ett annat företag och tycker att jag borde ringa och kolla vad de beställde. 🙄
 
Så är det verkligen. Fattar inte vad problemet är med många kunder alltså. De får knappast bättre service av att de surar heller. Jag har ”befogenhet” att strössla ganska mycket med gratisprover och andra extragrejer men jag orkar inte ens bry mig om surpuppor.

Jag kan ju bidra med en omvänd historia. Jag letade efter en ny stekpanna och kollade på nätet vad som fanns och vad de kostade. Hittade en webbshop som just då hade 50% rabatt på en stekpanna jag tyckte lät bra så jag beställde den. Som leveransalternariv fanns bl.a. att hämta ut den i butik. Eftersom det finns en sån butik i närheten och det alternativet var gratis så valde jag det. När jag skulle hämta min stekpanna fickjag en lång snorkig föreläsning av damen i butiken om hur dum jag var som hade beställt via internet istället för att be butiken beställa det åt mig för då hade de tjänat pengar på det. Vilket de tydligen inte gjorde om man handlade via webbshopen och hämtade det i butiken. Inte mitt fel att de inte är nöjda med sitt avtal. Jag väljer definitivt webbshop (och annan butik) I fortsättningen framför att sponsra den butiken. Maken till snorkigt och otrevligt bemötande har jag sällan varit med om. Jag vill också påpeka att jag inte var det minsta otrevlig då jag blev helt ställd över hennes snorkiga attityd.
 
Vi har fått ett argt brev om att vi mörkar att allt grundvatten i hela regionen egentligen består av kungsvatten dvs en stark syrablandning som garanterat skulle dödat alla som drack vattnet 👍

Samma nisse har tydligen skrivit till diverse företag och myndigheter i hela landsänden och bara blivit mer och mer förbannat för att ingen erkände att han hade rätt.
 
Senast ändrad:
Jag glömde en gång en soppåse inne i ett rum, ihopknuten på en fönsterbräda - gästerna anlände och eftersom jag bara var i rummet bredvid sade de till. Jag bad givetvis tusen gånger om ursäkt, gick in och tog rätt på skräpet samt desinfekterade hela fönsterbrädan med D10, bad om ursäkt igen och blev med ett leende försäkrad om att det var ingen fara.
Kommer senare ned till receptionen och där står frun i huset och ställer till en himla scen med våran DM.
Det utbrasts meningar som "My CHILD could have TOUCHED it!" och som slutkläm (när vår DM frågade om städerskan desinfekterat det kontaminerade ( ;) ) området.) ett mycket pompöst "Yes, but WHO is going to disinfect ME!?!" :D:p Vi drar fortfarande den rätt ofta när vi får ta hand om något riktigt skitigt. :D
Folk alltså!
Alltså, jag tänkte direkt på Hyacinth Bucket i "Skenet bedrar". Just det där pompösa och självcentrerade. :rofl:
 
Jag kan ju bidra med en omvänd historia. Jag letade efter en ny stekpanna och kollade på nätet vad som fanns och vad de kostade. Hittade en webbshop som just då hade 50% rabatt på en stekpanna jag tyckte lät bra så jag beställde den. Som leveransalternariv fanns bl.a. att hämta ut den i butik. Eftersom det finns en sån butik i närheten och det alternativet var gratis så valde jag det. När jag skulle hämta min stekpanna fickjag en lång snorkig föreläsning av damen i butiken om hur dum jag var som hade beställt via internet istället för att be butiken beställa det åt mig för då hade de tjänat pengar på det. Vilket de tydligen inte gjorde om man handlade via webbshopen och hämtade det i butiken. Inte mitt fel att de inte är nöjda med sitt avtal. Jag väljer definitivt webbshop (och annan butik) I fortsättningen framför att sponsra den butiken. Maken till snorkigt och otrevligt bemötande har jag sällan varit med om. Jag vill också påpeka att jag inte var det minsta otrevlig då jag blev helt ställd över hennes snorkiga attityd.
Men jösses så konstigt. Förstår att du inte blir pepp på att handla där igen... Jag ber verkligen inte butiker om hjälp att beställa hem saker "i onödan" eftersom jag i 99% av fallen får till svar just att de inte kan, men jag kan beställa via webshop och hämta ut hos dem.

Undantag har dock skett! En gång gick jag in på hööks i hopp om att de skulle ha två reflexvästar till mina hundar. Det stod bara "i lager" på nätet och jag gissade att de bara hade en i lager pga ovanlig storlek. Mycket riktigt, de hade bara en. Inte heller gick det att beställa två på nätet eftersom reflexvästarna var för billiga för att komma upp i minsta ordersumma. Det butikspersonalen gjorde då var att leende på några sekunder ordna så att det ändå beställdes två reflexvästar till mig och det tog bara någon dag för dem att komma till butiken. Mycket trevligt!

Jag har också varit med om att en anställd i en annan djuraffär kontaktade tillverkaren till specifik hundmat jag behövde och frågade om det gick att få någon mängdrabatt trots att de inte alls hade någon kampanj/rea igång då. Vips hade jag 20% rabatt på ganska dyr hundmat. Den butiken går jag mer än gärna till igen.
 
Jag kan ju bidra med en omvänd historia. Jag letade efter en ny stekpanna och kollade på nätet vad som fanns och vad de kostade. Hittade en webbshop som just då hade 50% rabatt på en stekpanna jag tyckte lät bra så jag beställde den. Som leveransalternariv fanns bl.a. att hämta ut den i butik. Eftersom det finns en sån butik i närheten och det alternativet var gratis så valde jag det. När jag skulle hämta min stekpanna fickjag en lång snorkig föreläsning av damen i butiken om hur dum jag var som hade beställt via internet istället för att be butiken beställa det åt mig för då hade de tjänat pengar på det. Vilket de tydligen inte gjorde om man handlade via webbshopen och hämtade det i butiken. Inte mitt fel att de inte är nöjda med sitt avtal. Jag väljer definitivt webbshop (och annan butik) I fortsättningen framför att sponsra den butiken. Maken till snorkigt och otrevligt bemötande har jag sällan varit med om. Jag vill också påpeka att jag inte var det minsta otrevlig då jag blev helt ställd över hennes snorkiga attityd.
Det där tycker jag också är standard så fort man beställer mat via foodora om det är så att företaget också har en egen annan app att beställa ifrån. ”Vi får mycket sämre betalt om du beställer så!” Visst så är det säkert men jag får oftast bättre rabatter och är det för dåligt betalt så gå inte med. Speciellt en kedja här har en egen app som är så värdelös att det oftast inte går att beställa alls eftersom den säger att restaurangen inte är uppkopplad och de blir ändå sura 😅
 
Jobbade på cafe för ett antal år sen.

Första tankarna är väl 1) alla de som inte alls kan förstå att de inte får komma in och handla efter stängning, eller sitta kvar i 30-60 min efter stängningstid ("varför kan du inte stanna, du lär väl inte ha nåt bättre för dig?").

2) alla som är missnöjda och hotar med att de ska prata med min chef. Absolut, jag kan gå och hämta henom. Hade såklart företagspolicyn i ryggen även om det oftast handlade om att jag inte gick på bedrägeriförsök (jag köpte en sallad nånstans för en vecka sen och blev dålig!
Min mugg gick sönder för 20 min sen, jag ställde den i andra änden av gallerian. Jag kräver pengarna tillbaka trots att du har stängt och räknat kassan (hon kom dessutom tillbaka 3 gånger och frågade efter chefen...)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp