Vi skulle fixa en utställning och trots att de inblandade vetat om det länge var de ute i allra sista sekund och bad min enhet på jobbet om hjälp att fixa när de väl hade kläckt idéer.
Så vi hamnade på ett möte med ett gäng kreativa själar med kreativa idéer.
Dem: Vi ska ha högtalare, riktade in mot ön, så det liksom hörs hela vägen till andra sidan ön. Med ljud som berättar om ön! Har vi några såna högtalare?
Jag: Har ni ansökt om tillstånd för det?
Dem: Nej det är ju våra högtalare
Jag: Alltså jag är ganska säker på att det behövs tillstånd och utredning iom att det bor folk här...
Dem: Va? *de tar sin tid och googlar på saken* Jaha, näe... men då kan vi inte ha det. Kan vi ta upp mötet i morgon igen? Vi behöver nog komma upp med något annat.
Dagen efter sätter jag mig i möte med dem igen.
Dem: Vi ska ha en stor byggpråm i vattnet, och så ska det vara såna där partytält som kan skärma av solen, mattor, och saccosäckar och så ska man kunna mysa där och så. Och högtalare men de behöver inte spela ljud högt för att det är bara de på pråmen som behöver höra.
Jag: Jaha... samma fråga som igår. Har ni ansökt om tillstånd för pråmen?
Dem: Men den är ju i vattnet!
Jag: Spelar ingen roll, stockholms stad äger vattnet och ni kan inte parkera pråmar varsomhelst.
Dem: Man kan inte äga vatten.
Jag: Jo.
Dem: Nej! *Googlar* ... jaha... alltså. Vi kan höra av oss sen? Vi behöver nog tänka om.
Sen hörde de aldrig av sig. När det var mindre än en vecka kvar frågade jag vad som hände osv, vad hade de kommit fram till?
Jo, de skulle ha en fantasipråm. Med fantasiljud och fantasisaccosäckar där man kunde fantasiligga och lyssna på fantasihögtalarna!