Ninnurur
Trådstartare
Dottern (tre år) är urduktig på att gå på toa hemma, hon fixar det oftast själv också. Det enda som inte är helt 100 är att bajsa på toan, det händer lite olika hur det blir. Hon sover med blöja men 9 ggr av 10 är den torr på morgonen och hon går och morgonkissar på toan. MEN, på dagis låser hon sig totalt och inget fungerar alls! De har verkligen testat allt de kan komma på, sätta henne på rutin/när hon själv vill, vara ensam/ha sällskap, sitta länge och till och med gå in på toa och sätta på blöja att kissa i och sen gå ut. Men inget alls har funkat! Efter två veckor med olycka efter olycka och ingen lycka alls, vilket resulterade i en väldigt ledsen och trött tjej på eftermiddagen... så har vi satt på blöja på dagis igen. Så snart vi kommer hem så åker den av och då fungerar allt igen.
Vad är det som händer? Och hur 17 ska jag lösa det här? Just nu är jag inne på att fortsätta med blöja på dagis och utan hemma (hon går bara 20h/v) fram till sommarlovet om 4 veckor och så kör vi helt utan under sommaren och hoppas då på att hon kommit in i det såpass att allt går av bara farten på dagis. Kan det funka tro? Hon mår ju iaf bättre nu när hon har blöjan på dagen igen...
Vad är det som händer? Och hur 17 ska jag lösa det här? Just nu är jag inne på att fortsätta med blöja på dagis och utan hemma (hon går bara 20h/v) fram till sommarlovet om 4 veckor och så kör vi helt utan under sommaren och hoppas då på att hon kommit in i det såpass att allt går av bara farten på dagis. Kan det funka tro? Hon mår ju iaf bättre nu när hon har blöjan på dagen igen...