Inte_Ung
Trådstartare
Jag har då hellre flera.Jag har hellre EN vattentoalett än flera av någon snnan sort.
Vi är många.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har då hellre flera.Jag har hellre EN vattentoalett än flera av någon snnan sort.
Men det är väl inte så svårt att ta med den ut någon gång om dagen?
Man behöver ju inte vänta tills att den blir full och tung.
Det händer i alla fall inte här.Och så möter man grannen. Hej hej fint väder idag![]()
Jag misstänker att du har ett annat sätt att se på fekalier än många andra?Men jag behöver inte WC, hink med lock går bra.
Vi hyrde ut en stuga. Vissa använde utedasset, ibland en del , ibland alla, ibland ingen. Ibland familjer etcMen det är väl inte så svårt att ta med den ut någon gång om dagen?
Man behöver ju inte vänta tills att den blir full och tung.
En "hink" behöver inte lukta. Där jag bodde förut hade jag ingen toalett. Det jag hade var en hink för "ettan" och en portapotti för "tvåan". Tömningen av dessa var ju förstås ingen sak jag gillade att göra, men var ju ändå en snabb sak att utföra. Den sistnämnda toan var dock mer besvärlig att tömma så därför använde jag den inte mer än nödvändigt. Inomhus var det dock inga problem med lukt så jag förstår inte problemet.Jag misstänker att du har ett annat sätt att se på fekalier än många andra?
Jag själv tycker det är otroligt äckligt med avföringslukt. Både urin och fekaliler. Vill inte gå på toaletter som luktar och skulle verkligen inte kunne vistas i samma rum som en "hink". Knappt ens på samma våningsplan eller samma lägenhet..
Det händer i alla fall inte här.
Grannarna är långt bort.
Men är det det som är problemet?
Att det är skämmigt med kiss och bajs?
Det borde ju då inkludera Separett, kompost-toa och förbränningstoalett, eller?Jag väljer lösningar som fungerar varje dag i veckan, även de dagar då influensa har däckat hela familjen.
Det blir ju en luktfri hink.Idag har jag en temporär lösning med frystoalett då jag renoverar.
Det vet jag inte om jag har.Jag misstänker att du har ett annat sätt att se på fekalier än många andra?
Vi har utedass till campingen.Vi hyrde ut en stuga. Vissa använde utedasset, ibland en del , ibland alla, ibland ingen. Ibland familjer etc
Det var inte roligt. Det är ett problem i ett större sammanhang , större än själva familjen.
Jag förstår inte sammanhanget här?Dock är det naturligtvis idioti att använda dricksvatten i toaletterna men...... om det är en lösningen måste mer pengar investeras av kommunerna till vattenreningsverken.
Ser inga problem med något och man får väl vara så många man vill på toaletten så länge alla är med på det.Vilken sorts toalett behöver man egentligen och hur många?
Är det verkligen okej med bara en toalett i en 4-rums lägenhet?
Och måste toalett alltid vara en WC?
Varför är det ett sådant motstånd mot andra toalettlösningar typ Separett?
Hur många personer är det okej att vara på en toalett?
Det där verkar vara olika i olika länder.
På vissa ställen så är det vanligt med ett badrum för varje sovrum medan det på andra ställen kan vara ett enda badrum i ett jättestort hus med massor med folk i.
Det finns några olika alternativ där.Men vart tömmer du hinken då? Du får inte gräva ner det hur som helst.
Hur många vill du dela med?Ser inga problem med något och man får väl vara så många man vill på toaletten så länge alla är med på det.
Dela med? Jag trodde du menade hur många man var i toalettrummet. Med tanke på hur de offentliga toaletterna är, och de använder jag. Där är väl svaret.Hur många vill du dela med?
Jag för min del skulle aldrig köpa en 4a med bara en toalett om det inte var möjligt att sätta in en till.
Ok, låter bra med någon slags stordriftlösning. Det är ändå i flerfamiljshus väldigt många bor. Utveckling av Detta kunde ingå i kommunernas nya satsningar 100*2*dagens budget. Jag trodde du skulle säga att den budgetökning inte går men det är enbart en fråga om vilja anser jag.Vi har utedass till campingen.
Två toaletter i ett hus typ.
Den töms med slambil bakifrån så det är inga problem ens i riktigt stora sammanhang.
(Det leds ner regnvatten från taket för att det skall bli pumpbart.)
Jag förstår inte sammanhanget här?
Vattenreningsverket för dricksvatten eller avlopp?
Vatten från den egna brunnen känns faktiskt inte alls bra till spola i toaletterna med.