Tjurskallig?

R

RAMA

Har ett sexårigt halvblod som mestadels går bra på ridbanan. Men vissa dagar är det tvärstopp. Då kan han stanna mitt i en rörelse, studsa på stället och sedan resa sig. Nu senast slog han med en framhoven och reste sig. Misstänker att han tjurar till när det blir jobbigt. Men vad gör man. Jag har ridit i många år, men tycker ändå att det är jätteobehagligt när han reser sig. Har ni varit med om något liknande och vad berodde det på? Hur kom ni till rätta med problemet??
 
Sv: Tjurskallig?

Mina kusiner har amma problem med sina två yngre hästar (4 resp. 5 år). Det kan ju bl farligt tillslut att ha en häst som hållerpå sådär, om man har otur. Det finns ju massor av duktiga hästmänniskor som arbetar med unghästar som man kan få hjälp hos. Mina kusiners två pållar blev bortsikade under en kortare tid och dom var bättre när dom kom hem.
PS. Det är j snälla hästar frå början, men är man en unghäst så vill man gärna själv visa var skåpet ska stå:smirk:
 
Sv: Tjurskallig?

Hästen kanska har tröttnat på att bara gå på ridbanan? blir det för mkt samma saker som görs? rid ut i stället och låt honom vila från ridbanan. Om det nu är det som är problemet.
 
Sv: Tjurskallig?

Håller med ovanstående talare..ta en paus i ban jobbet...rid ut...man kan göra samma övningar ute i skogen ju...
 
Sv: Tjurskallig?

mitt sto gör precis likadant. och jag har inte riktigt fått bukt på det ännu. det går bra vissa dagar och andra dagar är fruktansvärda. och jag har provat, som rekomenderat från ovan, ridit ut på henne. men där blir hon nästan 10ggr värre. så det har jag gett upp. är ju livsfarligt att befinna sig ute på vägar och i skogen med en sådan häst. just nu har jag jobb, pojkvän och en massa runt omkring som tar en massa tid, så hon har fått ta lite semester. men jag är verkligen öppen för en massa idéer!
johanna
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 084
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 089
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 649
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp