Tjohooo =D

Horsen

Trådstartare
Idag startade lassie för första gången på ett halvår, pga hältor, skador och stelheter, så det känns som en riktig lättnad att hon klarade den här starten och såg riktigt fin ut!;) :banana: :banana: Eller vad säger du Ninni?:D

PICT2411.jpg

Ville bara skriva av mig lite, är så glad! :D :D :bump:

Sv: Tjohooo =D

hon blev sexa av 15 hästar, fick väl 1500 elelr något sånt, men hon är så duktig så så det är jag jättenöjd med:D

grattis!!!!
fina pålle i malmborgsdressen ;)

ninniw, seeeer bra ut :banana:

måste bara säga eeen sak till: malmborgs hästar har alltid sååååå himla fina knoppar!!!!! *avis*

tror ni caroline ställer upp som groom på en häst från landet ;) hihi

Senast ändrad:

Messy skrev:
grattis!!!!
fina pålle i malmborgsdressen ;)

ninniw, seeeer bra ut :banana:

måste bara säga eeen sak till: malmborgs hästar har alltid sååååå himla fina knoppar!!!!! *avis*

tror ni caroline ställer upp som groom på en häst från landet ;) hihi

ah de har du rätt i, knopparna har alltid så fin form, undra om de finns nån riktlinje att gå efter

Hahaha! Oj vilken bild! Så kort jag red… Ser ju nästan lite Cool ut.. *stolt* *bugar och bockar*
Fyy vad det loppet gick sakta, det långsamaste loppet (förutom arabloppet efter) jag någonsin har ridit. Råålöst och 70 kg, sadeln var inte att leka med. Lassie behövde verkligen loppet efter som hon var lite tunt jobbad. Men tyvärr är nästa lopp en lördagskomb, dvs. PA i sadeln. Efter det är det dock ett amatörlopp så nu måste hon bara hålla i hopp. Det lilla odjuret (förlåt Meta) laddade friskt om med att sparka sönder bakbenen dagen efter start, uppe på walkern. Men hon kändes trotts tjocka bakben, riktigt grym i träning i dag! :D

Caroline har en riktlinje.. ALLTID 7 knoppar (tror jag att det var), exklusive den i pannan.

Ninniw skrev:
Caroline har en riktlinje.. ALLTID 7 knoppar (tror jag att det var), exklusive den i pannan.

ehm.. det ska ju va ojämnt antal, å inte 13...
min pålle skulle se ut som 7 fågelbon hehe... måste ha typ 9 eller 11 om det ska bli snyggt!

men nu ska hon gå till avel... hehe... :love:

Haha, jag vet, men så måste ni ha missat de hästar som malmborg startar, som faktiskt ser ut som de har sju fågelbon i manen!! Jag fick äran att knoppa Knappen föra starten (inte i söndags utan starten innan) o då var det strikt 7. Blir det bara halva halsen så är det bara halva halsen som får knoppar och resten får hänga…

Så Oki skall gå till avel, behålla eller sälja? Vad har hon haft för max formtal? Är det så att du funderar på att försöka byta till dig en åring?

Ninniw skrev:

Jämnt antal betyder ju otur!!!:crazy:
Nu jävlar är det dags att göra revolution :devil:

Måste erkänna att jag har givit upp antalet på våra starthästar… Jämt otur med eller utan knoppen i pannan? Inte 13 med eller utan… Det finns hur många teorier som hälst… Jag låter det bli så många som det blir, då liksom var det menat att bli som det blev liksom.. :crazy:

PS. Startade upp en revolution i dag, drev igenom en konstruktiv diskussion med Caroline, alla var imponerade… :devil:

jaha ja så lite regler finns de alltså med de där med knoppning, de är som på halsringen, Spännet på vänster sida och ska alltid peka neråt

Korpen_ skrev:
jaha ja så lite regler finns de alltså med de där med knoppning, de är som på halsringen, Spännet på vänster sida och ska alltid peka neråt
Men det har ju inte med otur att göra, snarast att man spänner rubbet av utrustningen på vänster sida… Vilket kommer från militären ryttarna hade svärd/värja på vänster sida (så länge man var högerhänt). Vilket gör att man går(vapnet bort från hästen) och hoppar upp(slippa kravla över med ett svärd som fastnar) på den sidan, naturligt att även sadla/tränsa på den sidan. Tränsar du från vänstyer vill du väl ha spänena där också eller? :devil:

Ninniw skrev:
Så Oki skall gå till avel, behålla eller sälja? Vad har hon haft för max formtal? Är det så att du funderar på att försöka byta till dig en åring?

hon är aldrig till salu, å jag ska äga max en häst/gång... max 79 i hkp...
fast jag skiter i om personen som vill låna henne vill ha fullblod eller ponny or what ever... min "dröm" är en snygg new forest-hingst... :love: då kanske jag snor med mig fölisen hem sen ;)
eller om det blir ett mörkbrunt sto med stjärn å snopp å två vita bakfossingar... då kan de oxå se fölet som mitt :angel:

vet du någon vettig???

Messy skrev:
eller om det blir ett mörkbrunt sto med stjärn å snopp å två vita bakfossingar...

Det var ju synd att du inte såg Missil vid åringsauktionen förra året då... :D

Tyvärr är jag dålig på uppfödare... Men 79hk, då avlasdet ju på betydligt sämre... Men att låna ut... Jagvet facktiskt inte...

jag såg Ruaha... å hon va SÖT... ringde ett tag efter, men då va hon inte till salu längre... så det blev pockemon ;)

Ninniw skrev:
Men det har ju inte med otur att göra, snarast att man spänner rubbet av utrustningen på vänster sida… Vilket kommer från militären ryttarna hade svärd/värja på vänster sida (så länge man var högerhänt). Vilket gör att man går(vapnet bort från hästen) och hoppar upp(slippa kravla över med ett svärd som fastnar) på den sidan, naturligt att även sadla/tränsa på den sidan. Tränsar du från vänstyer vill du väl ha spänena där också eller? :devil:

ah men jo visst är de viktigt, de har med otur att göra också, om du frågar Henke iallafall, han verkar ju bli galen om man sätter den fel

Ninniw skrev:
PS. Startade upp en revolution i dag, drev igenom en konstruktiv diskussion med Caroline, alla var imponerade… :devil:

Wohoo :banana: :banana:

Och gissa vem som kanske kommer innan skolan och rider på fredag??;);) Mitt ridsug har kommit tillbaka!!:banana:

Korpen_ skrev:
ah men jo visst är de viktigt, de har med otur att göra också, om du frågar Henke iallafall, han verkar ju bli galen om man sätter den fel

Hahah, principen, snarare än praktisk funktion... Man ser folk som rider med halsringen ”felvänd” varje dag på Täby Galopp… Det finns inget känt oturs ordspråk eller liknande om det. Om inte Henke har ett litet eget privat… :devil: I varje fall har ingen behagat tala om något för mig, borde någon ha bemödat sig med tanke på min uppväxt helt och hållet inom sporten… :crazy:

hehe han kansk har fått de från Australien eller vem vet sydafrika. Han är ju lite smått underlig

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 873
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 790
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar