Sv: tjoho

Raderat av Tifo, anledning: reklam

Senast ändrad av en moderator:

Jag har också köpt minna stövlar på Täby Stall och foder, helt klart så är de dyrare än vad man kan beställa från bland annat USA, men jag har en opererad fot och ville kunna testa stövlarna innan jag köpte dem… =)

Jag vill bland annat beställa en ny pisk, men det känns som lite för lite för en beställning… Tänkte vänta lite för att spara i hopp pengar till en säkerhets väst också…

LottaL skrev:
:bump:

Jag håller med det du säger om att det är för lätt att ta amatörlicens, tycker inte om när folk "hoppar" på mig sådär...:mad:
Men den personen kanske tycker att jag rider illa, vad vet jag... men jag tror inte jag behöver bry mig :confused:

//Lotta

Om du menar mig så ber jag så mycket om ursäkt för att jag stod på din sida,eftersom du verkade missnöjd över att du inte fick rida löp hos [namn på tränare].Du skulle göra det istället för att få betalt,eller?Nu fick du inte det,så egentligen skulle du haft betalt för dom turerna du ridit.För ni hade ju en överenskommelse skrev du.Som det verkar så var du KANSKE inte så missnöjd över situationen iallafall, eftersom du skrev att du vill rida för att det är kul utan ersättning.Vilket är helt ok.Och det fick du hos [namn på tränare].Förresten vilken motivering hade han om att du aldrig fick rida löp?

Om du rider illa eller inte tänker jag inte uttala mig om,för det märker du nog bäst själv.Eller gör jag ett påhopp igen?;)

En speciell tränare has namngivits i tråden, i ett speciellt sammanhang. Jag anser att det bryter mot följande forumregel diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Det går dock, enligt mig, att diskutera förutsatt att man inte nämner tränaren vid namn. Jag har därför redigerat bort alla förekomster av tränarens namn.

Att nämna att man ridit en häst hos en specifik tränare är inte värdebärande i sig och kan således få stå kvar.

/Tifo - moderator

realist skrev:
Om du menar mig så ber jag så mycket om ursäkt för att jag stod på din sida,eftersom du verkade missnöjd över att du inte fick rida löp hos [namn på tränare].Du skulle göra det istället för att få betalt,eller?Nu fick du inte det,så egentligen skulle du haft betalt för dom turerna du ridit.För ni hade ju en överenskommelse skrev du.Som det verkar så var du KANSKE inte så missnöjd över situationen iallafall, eftersom du skrev att du vill rida för att det är kul utan ersättning.Vilket är helt ok.Och det fick du hos [namn på tränare].Förresten vilken motivering hade han om att du aldrig fick rida löp?

Om du rider illa eller inte tänker jag inte uttala mig om,för det märker du nog bäst själv.Eller gör jag ett påhopp igen?;)

Först kändes det som att du stod på min sida men sen sa du ngt om att man måste vara duktig för att få betalt, vem skulle inte ta det som påhopp...(men du kanske inte menar så?)
Nej det är klart att jag inte var helt missnöjd med min situation iallafall, de var schyssta mot mig och jag fick rida trevliga hästar (nästa hela tiden :angel: ). Jag älskar ju att rida så jag rider oavsett om jag får betalt eller ej. Men det jag menade är att man inte ska lova någon att få rida löp istället för att få betalt om man inte kan hålla det. Jag vet ju att det inte finns några direkta amatörhästar i det stallet (förstått det i efterhand) så därför känner man sig lite lurad. Men men jag är lycklig ändå och som sagt så var de snälla ändå. :)

LottaL skrev:
Först kändes det som att du stod på min sida men sen sa du ngt om att man måste vara duktig för att få betalt, vem skulle inte ta det som påhopp...(men du kanske inte menar så?)
Jag älskar ju att rida så jag rider oavsett om jag får betalt eller ej. Men det jag menade är att man inte ska lova någon att få rida löp istället för att få betalt om man inte kan hålla det. Jag vet ju att det inte finns några direkta amatörhästar i det stallet (förstått det i efterhand) så därför känner man sig lite lurad. Men men jag är lycklig ändå och som sagt så var de snälla ändå. :)

Nä,de var inget påhopp. Vad jag menade var att jag tyckte det var elakt att göra så som han gjorde eftersom du tydligen skulle fått betalt annars. Ni hade en överenskommelse. Ingenting om att du skulle vara sämre på något sätt.Jag formulerade míg kanske inte tillräckligt väl.

realist skrev:
Nä,de var inget påhopp. Vad jag menade var att jag tyckte det var elakt att göra så som han gjorde eftersom du tydligen skulle fått betalt annars. Ni hade en överenskommelse. Ingenting om att du skulle vara sämre på något sätt.Jag formulerade míg kanske inte tillräckligt väl.

Då é det lugnt... ber om ursäkt om jag lät grinig...:bow:

//Lotta

Ninniw skrev:
Funderar på att starta upp en tråd där vi kan diskutera viken form vi tycker att Galoppen skall ha! Folklig bredd, eller exklusivt djup???

Hmm... intressant frågeställning, kan bli en kul tråd

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
13 116
Senast: Bubbla
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka