Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Med risk för att jag verkar otrevlig - vilket jag inte menar att vara - så anser jag att: "Det är inte din sak att bestämma hurlänge flickan ska ha blöja"
Det är föräldranas sak och du får rätta dig efter deras beslut!! Du är avlastning nu och en tid fram över (inte vet jag hur länge), men det är deras dotter i resten av familjens liv så de måste få bestämma vad som gäller för deras familj, som utomstående får man finna sig i detta även om man själv tycker att en annan lösning vore bättre!! Det du kan göra är att resonera med dem i frågor där du tycker att de borde göra annorlunda, lägg fram dina ideer och förklara varför du tror att det skulle gynna flickan. De flesta föräldrar vill ju göra det som är barnen till fördel. Skulle de sen säga att "nä tack - vi tror inte att dina ideer är det bästa för henne" får du nog bara acceptera det och följa den linje de har ritat ut för sin dotter...
 
Sv: Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Men du, det låter som ni skulle behöva lite proffshjälp med det här! Tycker synd om pojken som får sån ångest vid sina toabesök... Nåt måste ju ha hänt! Han verkar ju inte alls må bra...
Det är svårt att råda när man inte känner er personligen utan bara genom vad du skriver här. Har inte förstått på dig innan att han var så här rädd!
Tycker du ska vända dig till någon annan än BVC o be om hjälp!
Hoppas verkligen att det löser sig!
Kram!
 
Sv: Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Jo visst är blöjor tyvärr bekvämare idag... Jag känner fortfarande hur plastsnibbarna kliar på låren...:mad: :o :D Usch dem ville man bli av med fort som tusan!
Men de är ju bara bättre när det gäller kissandet. Det är ju egentligen lika obehagligt att bajsa i dem! Tror jag iaf! Har inte haft blöja på ett tag! :D
Men samtidigt klan jag inte tro att det är det enda, nåt har ju hänt med oss som föräldrar oxå. Tror vi har blivit lite bekvämare av oss... Orkar inte ta tag i blöjor o nappar o annat, vi har inte riktigt tid...
 
Sv: Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Tack, ja det löser sig säkert, vi kör ju med strudstekniken för tillfället ;) .
Bvc har varit jättenoga med just att vi inte ska bry oss, inte göra något dramatiskt alls utav det! Så vi kommer att fortsätta ett tag till med den tekniken...
 
Sv: Tjej på 5 år som fortfarande har blöja.

Men det skadar ju inte att höra med någon annan än BVC vad de tycker. Har fått väldigt dåligt intryck av många BVC... De har en förmåga att bagatellisera o generalisera väldigt mycket. Men du har kankse tur o har hittat ett bra ställe! :) Finns ju det med!
Hur som helst önskar jag dig o pojken lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Modest
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 507
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 760
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 431
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp