Tjärspray?

A

Anneli 07

Jag använder ibland tjärspray vid fula flug/insektsbett, men tjärsprayen klibbar/klumpar ihop pälsen även runt om bettet/såret och sedan tappar min häst pälsen där tjärsprayet suttit, någon som varit med om samma sak? Pälsen liksom släpper i små tussar. Någon som vet varför det blir så?
Har använt bluespray nu på andra bett och då blir det inte så, men tycker insekterna håller sig borta bättre från tjärlukten.

Sv: Tjärspray?

Jag har tjärspray men jag använder den på hovarna, jag har inte sett någon använda den på sår? Däremot använder jag och många andra Skillingarydssalva på sår, det håller borta flugor och det verkar de hästar jag känner till tåla, jag förmodar att det är tjära i den eftersom den luktar tjära. Du kan prova och se om det funkar?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 860
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 376
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka