Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis så är det för mig också. Mestadel av den mat jag lagar är helt vegansk, men yoghurt och ost skulle jag ha svårt att byta ut mot de veganska alternativen. Och mina occansionally älgmiddagar då :D
Köttkonsumtionen i samhället i stort behöver ju minska ordentligt av många skäl. Jag ser dock inga riktigt starka skäl för att man inte ska äta kött/animalier alls. (Inte heller de kulturer som omtalas som vegetariska, som tex där hinduismen är den dominerande religionen, är ju vegetariska i den mening som vi vanligen lägger i ordet vegetarian.)

Köttkonsumtionen i samhället i stort behöver ju minska ordentligt av många skäl. Jag ser dock inga riktigt starka skäl för att man inte ska äta kött/animalier alls. (Inte heller de kulturer som omtalas som vegetariska, som tex där hinduismen är den dominerande religionen, är ju vegetariska i den mening som vi vanligen lägger i ordet vegetarian.)
Och det är antagligen bra för en sådan förändring, minskning av köttkonsumtionen, att en del personer går före och driver den köttfria linjen mer genomfört. Men jag VILL verkligen vara allätare!

Och det är antagligen bra för en sådan förändring, minskning av köttkonsumtionen, att en del personer går före och driver den köttfria linjen mer genomfört. Men jag VILL verkligen vara allätare!
Och jag VILL verkligen äta mer vegetariskt. Ska vi byta? ;)

Idag har jag ätit stekt inlagd strömming på knäckebröd. Omnomnom. Har också ätit en massa stekt zucchini, champinjoner, paprika, tomat och rödlök med en massa vitlök, färsk basilika, en slatt överbliven tomatsås och lite creme fraiche, och pasta. Jättejättegott. Nu känner jag att jag har avvärjt skörbjuggen för den här gången.

Idag har jag ätit stekt inlagd strömming på knäckebröd. Omnomnom. Har också ätit en massa stekt zucchini, champinjoner, paprika, tomat och rödlök med en massa vitlök, färsk basilika, en slatt överbliven tomatsås och lite creme fraiche, och pasta. Jättejättegott. Nu känner jag att jag har avvärjt skörbjuggen för den här gången.
Stekt inlagd strömming!

Jag åt hastmiddag: ugnsrostad blomkål med curryaktiga kryddor och gröna sojabönor med lök, rökt paprikapulver och chipotle. Sen en ipa och en porter på krog.

Marockansk kikärtssoppa. Vegant idag igen sånär som på den med harissa smaksatta turkiska yoghurten. Soyghurt är tyvärr inte ett alternativ. Bröd och vatten till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar